Nora Salinas

De Wikipedia
Nora Salinas
Vida
Nacimientu Reynosa (es) Traducir7 de xunu de 1976[1] (47 años)
Nacionalidá Bandera de Méxicu Méxicu
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu actriz, actriz de televisión, actriz de cine, modeluparticipante en concursos de belleza
IMDb nm0758382
Cambiar los datos en Wikidata

Nora Alicia Ortiz Salinas (7 de xunu de 1976Reynosa (es) Traducir) ye una actriz mexicana. Intervieno en numberoses telenoveles, en delles obres de teatru y na película Repulgos, pola que llogró un premiu "Diosa de Plata" como Actriz Revelación y Meyor Actriz.

Entamos[editar | editar la fonte]

Nació en Monterrey y vivió dende neña en Reynosa, una ciudá fronteriza con Estaos Xuníos, nel estáu de Tamaulipas. Tien cinco hermanos: Rodolfo, José Luis, Natalia, Gisela y Karla. La so madre llámase Nora Salinas de Llión y el so Padre Rodolfo Calera Anzaldùa

En 1993, Nora representó a Reynosa nel concursu de Miss Tamaulipas y ganó'l certame. Foi a la ciudá de Méxicu pa tomar parte nel concursu La Moza TV y tuvo un gran ésitu, quedando en tercer llugar. Nel concursu conoció a Eugenio Cobo, direutor del Centru d'Educación Artística de Televisa (CEA) y comentó-y que'l so suañu yera ser actriz: finalmente, Nora consiguió entrar al CEA y camudóse a la Ciudá de Méxicu pa estudiar. Esi añu tamién gana'l concursu La cara d'El Heraldu de Méxicu.[2][3]

El so primera estelar foi en Agujetas de color de rosa en 1994. El productor Luis de Llano llamar pa participar nesta telenovela familiar, onde interpretaba a Jessica, una rapaza rebalbo y roquero. En 1996 intervieno na novela xuvenil Confidente de secundaria, onde dio vida a la caprichosa Bianca. Esa novela foi un pebidal de talentos nuevos de Televisa: Irán Castillo, Karyme Lozano, Flavio César, Martha Aguayo, Francesca Guillén, Gerardo Quiroz, Sergio Mayer, Sergio Blass, Alejandra Barros, Consuelo Duval, Arleth Terán, Fey, ente otros.

Afitamientu[editar | editar la fonte]

En 1997, Nora fixo'l so primera estelar en teatru como La Cenicienta, ya interpretó'l papel de Graciela na novela Esmeralda, realizando una gran interpretación. El personaxe de Graciela, tan complexu y emotivu, supunxo'l primera parte agües de la so carrera y el papel que llanzó a Nora a la internacionalización. Nesti mesmu añu y al llau de Fernando Colunga, el so compañeru de gala d'Esmeralda, tuvo gran ésitu nel teatru cola obra El Pecáu non... Orixinal, producida por Ernesto Laguardia. La obra tuvo de xira por América del Sur y Estaos Xuníos. Llegáu esti momentu, los entueyos que dende neña tuviera col aparatu dixestivu fixeron que fuera operada del colon. En 1999 interpretó'l papel de Fedra nel melodrama Rosalinda. Actuó xunto a Thalía, Fernando Carrillo y Angélica María, que lu ayudar enforma colos sos conseyos y esperiencia mientres les grabaciones. Anque en Méxicu la novela nun tuvo l'ésitu que s'esperaba, sí lo tuvo grande nel estranxeru.

En 1999, en DKDA: Sueños de juventud, Nora encarnó a Leticia, el so meyor villana, demacrada, alcohólica y allunada. Namái trés díes depués del final de DKDA participó en Baby Face, una telenovela infantil, interpretando a Estefanía, conocida como "La Tida Peluques". Este foi'l segundu parte agües na so carrera, que-y valió'l ciñu de los neños y reafitó la so proyeición a nivel internacional. Esi branu, Nora terminó'l so novialgu con José María Fernández, arquiteutu y hermanu de l'actriz Chantal Andere.

Primeros papeles[editar | editar la fonte]

En 2001 Nora recibió la so primer oportunidá de protagonizar una telenovela per primer vegada con María Belén, onde s'encargó d'interpretar el personaxe d'Ana, una psicóloga qu'afaya l'amor maternal al conocer a María Belén. Nora demostró que tenía'l pesu actoral pa sacar avante el rol protagonista. A la fin del añu, Nora volvió con una protagonista nel especial Navidá ensin fin.

En 2002, Nora taba confirmada pa ser la protagonista de la telenovela infantil ¡Vivan los neños!, la nueva versión del melodrama Carrusel, interpretando'l personaxe de la "maestra Lupita" una maestra duce y bono que entablará colos neños una rellación daqué más que de maestra y alumnos, pero'l so embaranzu y boda col empresariu queretano Miguel Borbolla paralizaron la so carrera. El papel quedó en manes de l'actriz y consolidada presentadora Andrea Legarreta. La boda celebrar polo civil, tando Nora nel so cuartu mes de xestación. Los maríos treslladar a vivir a Querétaro, en Méxicu. El so primer fíu nació'l 1 de setiembre de 2002 y recibió el nome de José Miguel.

Nora nun tornó a los sets hasta 2004, cola telenovela infantil Amy, la neña de la mochila azul, col papel d'Emilia, una tienra doctora. En marzu d'este mesmu añu anunció que taba dixebrada del so maríu. Anque la pareya intentó iguar los sos problemes, roblaron el divorciu en setiembre, ensin que nenguna de les dos partes diera declaraciones sobre los motivos de la so rotura.

En 2005 intervieno en Suaños y carambelos, una nueva telenovela infantil. Encargar d'interpretar a Lupita, un maniquín con vida. Esti papel esixó-y munchos recursos actorales, sobremanera, un control exactu sobre los movimientos del so cuerpu y respiración. Quedó comprobáu'l so carisma col públicu infantil.

En 2006, Nora participa nel melodrama La fea más bella. Interpreta a Carolina, la fada madrina qu'ayuda a Lety a convertise nuna muyer bella tanto esterior como interiormente. Papel pol cual llogra la nominación como Meyor Actriz de Repartu na Edición 2007 de los premios TvyNovelas.

En 2008, na producción de Salvador Mejia Fuego en la sangre, fai una participación protágonica xunto a Adela Noriega y Elizabeth Álvarez.

En 2009 integrar a Atrévete a soñar nuna participación especial n'agradecimientu a Luis del Llano interpretándose a ella mesma.

A principios de 2010 confirma qu'espera un fíu de la so pareya, Mauricio Becker y el 20 de xunetu de 2010 naz la neña llamada Scarlett. En setiembre de 2012 comunica que se dixebra de Mauricio, alegando que sufría de violencia doméstica.

En 2012 fai casting pa participar como villana en Mentir pa vivir. En 2013, na producción de Salvador Mejia, La torbonada, fai una participación protagonista xunto a William Levy y Ximena Navarrete. En 2014 integrar al repartu de la telenovela La malquerida. En 2015 ye la villana principal d'Amores con trampa.

En 2017 ye una de les protagonistes d'El bienamado xunto a Jesús Ochoa, Chantal Andere y Irán Castillo producida por Nicandro Díaz González.

Intervenciones nel cine[editar | editar la fonte]

N'agostu de 2004, Nora fixo per primer vegada cine, protagonizando la película Repulgos al llau de Rodrigo Abed. La película retrata crudamente el drama causáu pola violencia familiar. Según afirmó Nora, el so personaxe, Clara, foi'l más difícil na so carrera. La película estrenó'l 15 de setiembre de 2006 en Méxicu. Tuvo en cartelera mientres once selmanes y convirtióse nuna de les cinco películes mexicanes más taquilleres del añu. Nora recibió la Diosa de Plata como Actriz Revelación pola so actuación en Repulgos, esti premiu ye'l más reconocíu nel mundu cinematográficu mexicanu, dempués del Premiu Ariel.

Trayeutoria[editar | editar la fonte]

Telenoveles[editar | editar la fonte]

Programes[editar | editar la fonte]

Cine[editar | editar la fonte]

Teatru[editar | editar la fonte]

  • A la vera del ríu (2014-2015)

Premios y nominaciones[editar | editar la fonte]

Premios TVyNovelas[editar | editar la fonte]

Añu Categoría Telenovela Resultáu
2007 Meyor actriz de repartu La fea más bella Nomada
2000 Meyor villana Rosalinda Nomada
1998 Meyor actriz de repartu Esmeralda Ganadora
1997 Meyor revelación femenina Confidente de secundaria Nomada

Premiu Diosa de Plata[editar | editar la fonte]

Añu Categoría Película Resultáu
2006 Meyor revelación femenina Repulgos Ganadora

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Internet Movie Database. Data de consulta: 18 xunu 2019. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. «Nora Salinas». Esmas. Consultáu'l 24 de marzu de 2015.
  3. «Nora Salinas». Noveles Y Series Univision. Consultáu'l 24 de marzu de 2014.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]