Nikón

De Wikipedia
Nikón
7. Patriarca de Moscú y de todas las Rusias (es) Traducir

1652 - 1658
Patriarch Joseph (es) Traducir - Pitirim of Krutitsy (es) Traducir
obispo de Novgorod (es) Traducir

Vida
Nacimientu Q18769961 Traducir7 de mayu de 1605 (xul.)
Nacionalidá Zarato rusu
Muerte Yaroslavl[1]17 d'agostu de 1681 (xul.)[2] (76 años)
Sepultura Monasterio de la Nueva Jerusalén (es) Traducir
Estudios
Llingües falaes rusu[3]
Oficiu sacerdote
Creencies
Relixón cristianismu ortodoxu
Cambiar los datos en Wikidata

Nikita Mínov o Nikita Minin, más conocíu como Nikon (Veldemánovo (7 de mayu de 1605 (xul.)Q18769961 Traducir – 17 d'agostu de 1681 (xul.)Yaroslavl) foi un Patriarca de Moscú y toa Rusia, reformador de los cánones de la lliturxa ortodoxa rusa,[4] p'averala a los cánones griegos; diches reformes defendíen la idea del distanciamientu de la Ilesia y el Estáu, faciendo qu'esti postreru reconociera la superioridá de los xerarques ya instituciones eclesiástiques, lo que provocó l'importante cisma na ilesia ortodoxa rusa o raskol. Al grupu opositor de les reformes de Nikon conocer como staroviery (vieyos creyentes) o raskólniki (cismáticos), quien defenden l'usu de les oraciones antigües.[5]

El Patriarca Nikon presentando los nuevos testos llitúrxicos nel Concilio de 1654, pintura de Alekséi D. Kivshenko

Foi un amigu cercanu del zar Alejo I de Rusia, tuvo casáu mientres 10 años y fíxose monxu en morriendo los sos fíos, esguiló posiciones dientro de la ilesia y en 1649 xubió al cargu d'Obispu metropolitanu de Nóvgorod (el Grande), y en 1652 al de patriarca de Moscú. Dos años más tarde en 1654 convocó un concilio nel qu'obligó a los sos sacerdotes a aceptar una revisión completa de los testos sagraos, qu'él tradució y afaigo de los testos griegos; construyó y reformó monesterios y dotar de pervalibles coleiciones, el so emisarios percorrieron l'Oriente Mediu y Rusia buscando manuscritos, tanto profanos como sagraos, que pudieren averar la ilesia Rusa a los sos oríxenes griegos, creyó que Rusia se convertiría nel centru espiritual y políticu de la Ilesia ortodoxa.

Monesteriu de la Resurrección de la Nueva Xerusalén, en Istra.

La reforma amenó la violenta reacción del protopope Avvakum, xefe de los vieyos creyentes. Nikon facer deportar a Siberia y someter a tortura. En 1656 alloñar del zar quien nun aceptaba la primacía del poder espiritual sobre la envernada. En 1658 Nikon retirar al Monesteriu de la Resurrección de la Nueva Xerusalén qu'él fundara nes proximidaes d'Istra dos años antes. Darréu en 1664 intentó recuperar les sos funciones, pero'l concilio de 1666, que marcó'l trunfu del Estáu sobre la Ilesia, estremar de forma definitiva, culpándolo de insubordinado y desaposiándolo de les sos funciones sacerdotales, reconociéndolo namái como Nikon, el monxu.

Nikon foi desterráu al Monesteriu de Ferapóntov na rexón d'Vólogda. Pero, a la muerte del zar Alejo I de Rusia, el so fíu y socesor el zar Teodoro III (Fiódor Alekséievich) mandó traer a Nikon al Monesteriu de la Resurrección de la Nueva Xerusalén, más cercanu a Moscú. El septuaxenariu monxu nun pudo sobrevivir al llargu viaxe finando na Ilesia Nikolo-Trópinskaia nes proximidaes de Yaroslavl. Por espresu deseyo del zar y a pesar de les protestes del patriarca Joaquín de Moscú (Патриарх Иоахим), Nikon foi soterráu colos honores de patriarca nel so queríu monesteriu de Istra. En 1682 el zar consiguió la devolución post mortem del títulu de patriarca a Nikon.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. valor desconocíu. «Q24468575» (en rusu). Brockhaus and Efron Encyclopedic Dictionary. Volume XXI, 1897. 
  2. Antonin Preobrazhensky. «Q27775359» (en rusu). Diccionario Musical Riemann (1901–1904). 
  3. «idRef» (francés). Agencia Bibliográfica de Enseñanza Superior. Consultáu'l 23 mayu 2020.
  4. «Pedro'l Grande, Pedru I, hestoria rusa, san petersburgo rusia, cesar, moscou, Nikon».
  5. «Enciclopedia Católica». Archiváu dende l'orixinal, el 27 de payares de 2015.