Nelly Prince

De Wikipedia
Nelly Prince
Vida
Nacimientu Buenos Aires[1]27 de xunetu de 1926[1]
Nacionalidá Bandera d'Arxentina Arxentina
Muerte Buenos Aires[2]6 de mayu de 2021[3] (94 años)
Familia
Fíos/es
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu actriz
IMDb nm0697690
Cambiar los datos en Wikidata

Nelly Prince (27 de xunetu de 1926Buenos Aires – 6 de mayu de 2021Buenos Aires) ye'l seudónimu de Nélida Couto, actriz, cantante y llocutora arxentina.[4] Desenvolvió una trayeutoria de más de 70 años, siendo figura de la radio y Canal 7. Foi parte de Discepoliana, de Norberto Aroldi; y trabayó n'aprosimao 15 películes. Recordada pol so personaxe de Payasu Rabanito, editó un discu: Tarde.

Biografía[editar | editar la fonte]

Comienzos[editar | editar la fonte]

Dende'l so niñez yá empezó a cantar. El so hermanu yera pianista, compositor y téunicu radial y televisivu; la so hermana, profesora de pianu; ente que la so madre, d'orixe español, tenía grandes condiciones musicales al igual que'l so padre, que tocaba'l bandoneón.[5] Estudió cantar con Fanny Day, direutora del coru estable de Radio El Mundo, y dempués con Andrea Berri (alumna de Susana Naidich); teatru con Milagros de la Vega y baille con María Ruanova, Pastora Vega, Mecha Quintana y Beatriz Paganu.[6] Empecipió la so carrera profesional en Radio Belgrano en La Peada Marilyn cuntando solamente con seis años d'edá, en 1932.[7]

A los 8 años fixo radioteatro y a los 10 años, en 1936, debutó en teatru con Cumes burios. En 1940, por Radio El Mundo, empezó Los Pérez García, auspiciado por Cremes Dagelle”, nel que se reflexaben los supuestos problemes d'una familia de clase media, faciéndose popular el dichu: ¡Tenés más problemes que Los Pérez García!. En 1942 realizó'l so primera importante apaición cinematográfica en Tu yes la paz, de Gregorio Martínez Sierra, yá qu'en 1940 trabayara en cine con Julio Irigoyen. Nos sos empiezos foi parte del ciclu radial sobre fechos policiales Ronda policial, en Radio Porteña y al llau de Guido Gorgatti.[8] Egresó del Conservatoriu Nacional d'Arte Dramático y p'Arxentina Sono Film, en 1954 foi contrafigura de Los Cinco Grandes del Bon Humor en Veranéu en Mar del Plata, con guiones de Máximu Aguirre.

Consagración[editar | editar la fonte]

Foi una de les grandes figures de la televisión arxentina casi dende los sos empiezos (nel ciclu Telesolfas musicales - 1952) cuando empezó a ser incluyida en dellos elencos dempués de la so incursión na reconocida Radio Belgrano, empecipiándose en Canal 7 con comedies musicales y depués en Una ventana al mundu, El show de Nélida Lobato, Casino, Show Standar Electric, Homes de blancu, Ciclu de teatru universal, Tato siempres en domingu, con Tato Bores; Alta Comedia, en Canal 9; ente otres.

Acompañó asiduamente en radio a Pinky, y en TV a Alberto Olmedo y Guillermo Brizuela Méndez, con quien editó un discu con temes infantiles llamáu Calesita. Col so coequiper tamién protagonizó ciclos como Nelly y el Negru, Tamos nel aire y Ende vien el circu, onde ella yera'l Payasu Rabanito. Nel mediu radial integró la compañía d'Eva Duarte y Blanca del Prado per Radio Belgrano y la de Nené Cascallar por Radio Splendid. Trabayó con Alberto Migré hasta la so muerte y protagonizó un unipersonal na yá mentada Belgrano. Tamién foi parte de los emisores Continental, Libertad y El Mundo; y presentó en 1958 Ende vien el circu, onde s'empecipió Gerardo Samaniego, quien interpretaba al payasu Firulete.

De la mesma, en televisión llúcióse xunto a Osvaldo Pacheco nun teleteatro de Canal 9 y con María Aurelia Bisutti y Rodolfo Salerno na so propia compañía.[9] Interpretó a una azafata americana na pieza de teatru Boeing Boeing, reemplazando a la vedette y actriz Ámbare La Fox y teniendo como galánes a Osvaldo Miranda y Ernesto Bianco.

Incursionó en teatru n'obres como ¡Tal como somos!, Yo llevo un tangu na alma (1945), nel Teatru El Nacional; Como con espolín y junando (1968), de Pedro Asquini o Discepoliana (1966), d'Enrique Santos Discépolo.

Cola protagonización de Luis Sandrini y Lolita Torres compunxo un curtiu pero valorable rol en Pimienta (1966), comedia qu'alternaba xéneros como'l musical, el drama y el romance col sellu de la productora LB. Amás foi parte del repartu secundariu de Na mio casa mando yo (1968), de Fernando Ayala. De curtia carrera cinematográfica tuvo ésitu La sorrisa de ma (1972), con Libertad Lamarque y Palito Ortega, del cual creóse una reconocida tema popular nel "Día de la madre". Un añu dempués, acompañó a Tincho Zabala en ¡Quiero besalo señor! (1973), esitosu filme protagonizáu por Soledad Silveyra.

Escontra los años 80 cantó en Xapón, na Guardia del Hotel Imperial de Tokiu y nel teatru al campu de Cesarea, Israel. Nun viaxe a Rusia, na embaxada arxentina interpretó tangos nuna fiesta pol 25 de mayu pa los arxentinos que taben en Moscú.[10]Amás, encabezó ciclos con Jorge Porcel y Juan Carlos Altavista nos años 1980. Sobre los escenarios, compartió cartelu en tres oportunidad con Darío Vittori: Atiendo viudes, Casoriu por poder y El padre de la novia.

Última etapa[editar | editar la fonte]

Tres un periodu d'inactividá nel cine, realizó publicidaes percibiendo importantes retribuciones y adquiriendo muncha popularidá una de les más recordada foi la de la "Xastrería La Mondiale" en 1960 xunto a Guillermo Brizuela Méndez . Mientres el gobiernu de Carlos Menem, col so segundu home perdió una fábrica de 11 mil metros cuadraos, con 3.800 obreros.[11]Tamién actuó mientres dos años n'Uruguái, presentando a Ángel Magaña hasta que depués foi contratada por diversu canales y participó en cuatro programes. En rematando los proyeutos, el so próximu papel destacáu realizar en ciclos onde compartió cartelu con Alberto Olmedo, Marcos Zucker y Nelly Beltrán con direición de los hermanos Sofovich por Canal 11, onde de la mesma s'entrepolaba música. Na década del 90 animó un programa de cable, en 1993 presentó'l so propiu programa: Les ficies de Nelly Prince y de 1995 a 1999, convidada por Luis Cardei, presentar nel Club del Vinu.

Foi parte con frecuencia del café-concert con distintos shows como Asina canten los actores, Tangos y La criollez. En 2005 fixo'l so anteúltima apaición cinematográfica en Un buda, de Diego Rafecas, y tamién grabó un discu de tangu llamáu Tarde (2007), onde figuren les más importantes cantares del so repertoriu como Tinta colorada y Fuimos. De los sos más recién actuaciones televisives, destácase la so curtia incursión en Los Roldán, por Telefé y Los machos d'América, dambes de 2004.[12] Foi parte de Un cortáu, por Canal 7, mientres les temporaes de 2005 y 2006. Tamién, cantó nel Festival de Cine de Mar del Plata de 2007 y na Provincia de Córdoba.

Ente los premios que recibió destáquense'l Martín Fierro a la Meyor Llocución y el Martín Fierro a la Meyor Animación; y el premiu de l'Asociación de Radiodifusoras Privaes Arxentines a la Trayeutoria; recibiendo n'Uruguái el Ariel a la Meyor Actuación y el Ariel, Medaya d'Oru, por Meyor Actuación en Show. De les sos últimes actuaciones destáquense'l so personaxe de Lluella en Un buda y na comedia Los machos d'América, con duración de 60 minutos a mediaos de la década del 2000.

En 2009 participó nel ciclu televisivu Rosa, violeta y celeste, tresmitíu por Canal 7 (Televisión Pública) al llau d'Agustina Cherri, Leonor Benedetto y Carmen Vallina, cuntando con escelentes actuaciones y aceptación per parte de la crítica. Anguaño atópase rodando La sulevación, con Marilú Marini, y presentándose col so espectáculu musical Aire familiar. En 2010 recibió'l premiu Pablo Podestá.[13]

Nel 2013 forma parte del repartu teatral de Póstumos de José María Muscari, xunto colos grandes Max Berliner, Hilda Bernard, Gogó Coloráu, Luisa Albinoni, Érika Wallner, Edda Díaz, Tito Mendoza y Ricardo Bauleo.

En 2016, formó parte del repartu teatral de: El camín d'Alfredo Alcón, xunto con: Juan Carlos Puppo, Cristina Banegas, Libertad Leblanc, Mónica Villa y Joaquín Bouzan.

Vida privada[editar | editar la fonte]

Tuvo casada con Oscar Banegas y Luis Valenti; la so fía ye l'actriz Cristina Banegas; el so xenru Alberto Fernández de Rosa y la so nieta Valentina Fernández de Rosa, ye actriz: de la mesma dio-y dos bisnietos, Martín y Sofía.

Televisión[editar | editar la fonte]

Filmografía[editar | editar la fonte]

Discografía[editar | editar la fonte]

Premios[editar | editar la fonte]

  • 1959: Martín Fierro a la Meyor Llocución
  • 1962: Martín Fierro a la Meyor Animación
  • 1962: Premiu Ariel TV -Uruguái- a la Meyor Actuación Infantil
  • 1965: Premiu Ariel (Medaya d'Oru) a la Meyor Actuación en Show
  • 1968: Premiu del Festival de Futuru a la Meyor Animación
  • 1981: Premiu ATC a la Trayeutoria *

1990: Premiu de Canal 9, "El 9 d'oru", pola so actuación en shows

  • 1992: Premiu de la Fundación APNA a la Trayeutoria *

1995: Premiu ARPA de l'Asociación de Radio-difusor Privaes d'Arxentina a la Trayeutoria * 1995: Premiu Llobu de Mar a la Trayeutoria * 1996: Premiu Los Meyores a la Trayeutoria * 1996: Premiu APNA a la Trayeutoria * 2010: Premiu Pablo Podestá

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: cinenacional.com. Data de consulta: 28 mayu 2017. Llingua de la obra o nome: castellanu.
  2. URL de la referencia: https://www.telam.com.ar/notas/202105/553322-nelly-prince-actriz-cantante-y-pionera-de-la-tv-argentina-murio-a-los-94-anos.html.
  3. 3,0 3,1 URL de la referencia: https://www.lanacion.com.ar/espectaculos/personajes/murio-la-actriz-nelly-prince-madre-de-cristina-banegas-y-pionera-de-la-television-argentina-nid06052021/.
  4. «Nelly Prince presenta Tarde» Corazón porteño: diariu Buenos Aires, 13 de setiembre de 2007.
  5. «Ma querida» diariu La Nación, 2 d'ochobre de 2007.
  6. «Nelly Prince» Sitio web oficial d'Alejandro Vanelli.
  7. Diccionariu d'Actrices del Cine Arxentín (1933-1997) Segunda Edición, Editorial Corregidor, 2009.
  8. «Banegas-Prince, un dúu dinámicu» diariu Clarín, 31 d'ochobre de 2010.
  9. «Ficha en Rede Teatral» Rede Teatral.com.
  10. «Cuando la felicidá ye bona» diariu Páxina/12, 5 d'ochobre de 2007.
  11. «Nelly Prince: “Tengo un espíritu traviesu”» diariu Clarín, 17 de xunetu de 2010.
  12. «Nelly Prince: "Encántenme los tangos dramáticos"» diariu Páxina/12, 6 de xineru de 2008.
  13. «Apurrieron los Premios Podestá» diariu La Nación, 17 de payares de 2010.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]