Nebulosa de la Héliz

De Wikipedia
Nebulosa de la Héliz
Datos d'observación:
Dómina J2000.0
Ascensión reuta 22h 29m 38.55s
Declinación -20° 50′ 13.6"
Distancia 680 al aprox
Magnitú aparente (V) 13,5
Tamañu aparente (V) 25 minutos d'arcu
Constelación Aquarius
Carauterístiques físiques
Radiu 2,87 años lluz
Magnitú absoluta (V) 6,58
Otres carauterístiques Una de les NP más cercanes
Otres designaciones NGC 7293 / PK 36-57.1
[editar datos en Wikidata]

La Nebulosa de la Héliz, Nebulosa Helix o NGC 7293, ye una nebulosa planetaria na constelación d'Acuariu, a unos 680 años lluz de distancia. Ye una de les nebuloses planetaries más próximes a la Tierra y afayóse por Karl Ludwig Harding enantes de 1824. El so aspeutu ye bien similar a la Nebulosa del Aniellu (M57) y les sos carauterístiques físiques son paecíes a les de la Nebulosa Dumbbell (M27).

Esta nebulosa ye un exemplu de nebulosa planetaria formada por una estrella similar al Sol nos últimos estaos de la so vida. Los gases espulsaos pola estrella apaecen dende la nuesa perspeutiva como si viéramos una héliz dende enriba, d'onde provién el so nome. La estrella remanente ye una nana blanca. La edá de la nebulosa, basada nel so ritmu d'espansión, envalórase nunos 10.600 años aproximao.

Un equipu d'astrónomos estableció que la estructura d'esta nebulosa ye más complexa que lo que primeramente se creía, consistiendo en dos discos gaseosos asitiaos casi perpendicularmente unu respectu al otru. Observaciones con rayos X apurren evidencia sobre la esistencia d'una estrella acompañante. Asina, unu de los discos puede ser perpendicular a la exa de rotación de la estrella agonizante, ente que l'otru ta asitiáu nel planu orbital de les dos estrelles. Créese tamién que los discos formar mientres dos periodos estremaos onde hubo perda de masa per parte de la estrella morrebunda. Asina, mientres el discu interior formóse hai unos 6.600 años, l'esterior surdió fai 12.000 años. Amás, el discu interior ta espandiéndose daqué más rápido que l'esterior.

A pesar del so gran tamañu aparente, ye un oxetu difícil de ver por cuenta del so espardimientu, riquiendo cielos escuros y l'usu de preseos lo más lluminosos posible, como unos prismáticos o un telescopiu funcionando a baxos aumentos. Un filtru nebular acopláu al ocular del telescopiu puede ayudar abondo a la so observación.

Imaxe infrarroxa de la
Nebulosa de la Héliz (2007).

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Coordenaes: Sky map 22h 29m 37.992s, -20° 50 13.992