Náquera

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Blue globe icon.svgNáquera
Calle en Náquera.jpg
Bandera de Nàquera.svg Escut de Nàquera.svg
Alministración
PaísBandera d'España España
AutonomíaFlag of the Valencian Community (2x3).svg Comunidá Valenciana
ProvinciaFlag of the Valencian Community (2x3).svg Provincia de València
ComarquesCampo de Turia [[File:Arbcom ru editing.svg
Tipu entidá conceyu d'España
Alcalde de Náquera Traducir Damian Ibañez Navarro Traducir
Nome llocal Náquera
Códigu postal 46119
Xeografía
Coordenaes 39°39′32″N 0°25′35″O / 39.6589°N 0.4263°O / 39.6589; -0.4263Coordenaes: 39°39′32″N 0°25′35″O / 39.6589°N 0.4263°O / 39.6589; -0.4263
Náquera is located in España
Náquera
Náquera
Náquera (España)
Superficie 38.71 km²
Altitú 242 m
Llenda con Albalat dels Tarongers, Bétera, Moncada Traducir, Museros, El Puig, Rafelbunyol, Sagunto Traducir, Segart y Serra
Demografía
Población 6205 hab. (2018)
Porcentaxe 100% de Campo de Turia Traducir
Densidá 160,29 hab/km²
www.naquera.es
Cambiar los datos en Wikidata

Náquera (en valencianu, Nàquera) ye un conceyu de la Comunidá Valenciana, España. Perteneciente a la provincia de Valencia, na comarca del Campu de Turia.

Xeografía[editar | editar la fonte]

Asitiada nes estribaciones de la Sierra Calderona, asitiada sobre un montículo de 215 m d'altitú al que s'apuerta al traviés de zona agrícoles y abondoses zones residenciales. La superficie del términu municipal ye de 3870 hai, de les cualos 1020 hai (26% de la superficie total) queden dientro de les llendes del Parque Natural de la Sierra Calderona. El términu municipal de Náquera atopar nel NE de la provincia de Valencia a una distancia de 24km de la capital valenciana.

El so clima ye de tipu mediterraneu, de nidia temperatura, con una media de 24° y escases agües, lo que favoreció a l'agricultura, enantes basada nos cultivos de secanu y na actualidá de cítricos. La zona del términu ensin cultivar ye bien montiega, con bayura de vida selvaxe y una gran diversidá de vexetación autóctona mediterránea, como la encina (Quercus rotundifolia).

Aportar a esta llocalidá, dende Valencia, al traviés de la CV-35 y tomando depués la CV-310, pudiendo aportar pola AP 7(salida de Masalfasar), pol by-pass, pel camín de Moncada o pela pista d'Ademuz y pel norte puede aportase pasando por Serra, dende Torres Torres (Autovía Mudéxar).

Llocalidaes estremeres[editar | editar la fonte]

El términu municipal de Náquera parte con les siguientes llocalidaes: Albalat de Taronchers, Bétera, Moncada, Museros, El Puig, Rafelbuñol, Sagunto, Segart y Serra toes elles na provincia de Valencia

Historia[editar | editar la fonte]

Los oríxenes del conceyu remontar a la prehistoria, tal que queda patente pola esistencia de distintos xacimientos arqueolóxicos que daten de la dómina paleolítica, eneolítica y na edá de bronce, siendo los d'esta última etapa los de mayor importancia por confirmar la esistencia d'habitantes, como'l de Trencalls o'l del Puntal dels Moros.

La Náquera islámica yera una alquería de 40 cases habitada por homes y muyeres llibres con una economía basada na agricultura de secanu y les güertes de regadío.

El primer Señor de Náquera apaez en 1237, cuando'l Rey Xaime I conceder a D. Egidio Atrosillo. La titularidá de la alquería musulmana pasa a Gil Martínez de Enteza, darréu a la familia Catlar, a la que sigue la familia Roig de Corella y los Figuerola.

Mientres del periodu de Reconquistar y en plena primer etapa cristiana, los habitantes siguen calteniéndose gracies a l'agricultura y al cuidu de los animales. Pertenez a esti momentu la definición completa del orixinariu nucleu de población actual, de la que perdura l'allugamientu del antiguu castiellu, el molín y la ilesia.

Tres la espulsión de los moriscos en 1609, la población quedó despoblada casi por completu. L'últimu cambéu de poder qu'hubo hasta l'abolición de los derechos sobre la población, foi'l de la familia Figuerola a los Marqueses de Boil alredor de 1757. En 1908 cuando'l Marqués de Boil pierde tolos sos derechos sobre la población. A pesar del cambéu políticu y la meyora de les llibertaes, la situación económica de la población caltiense, una y bones l'agricultura de secanu y la ganadería siguen siendo la base de la economía llocal, xuntu con otros aprovechamientos de canteres de mármol, yelsu (Algepsars) y rodeno (Salt).

El verdaderu cambéu económicu de Náquera socede a principios del sieglu XX, cuando s'empezar a percibir el territoriu de Náquera como zona de segunda residencia motiváu poles favorable condiciones climátiques, la guapura de la so redolada y la proximidá a la capital. Empiecen a surdir los primeros xalés, estableciéndose la primer urbanización, La Carrasca.

La presencia de Náquera mientres la Guerra Civil ye de gran relevancia, una y bones parte del gobiernu republicanu afincar n'urbanización La Carrasca. Pero, tres la decadencia que sigue a una guerra, la llocalidá empieza a recuperase a finales de los años 60 cola construcción d'un gran númberu d'urbanizaciones, camudando totalmente la base de la economía que pasa a ser servicios y construcción.

Alministración[editar | editar la fonte]

Alcaldes dende les eleiciones de 1979
Llexislatura Nome Partíu
1979-1983 Eduardo Pérez Ibáñez AP
1983-1987 Eduardo Pérez Ibáñez AP
1987-1991 Ernesto Pérez Navarro PP
1991-1995 Salvador Pérez Navarro PP
1995-1999 Juan Bautista Matinez Cotino UV
1999-2003 Salvador Pérez Navarro PP
2003-2007 Francisco Arnal PSPV
2007-2011 Ricardo Arnal Pavía PP
2011-2015 Damián Ibáñez Navarro UPdN
2015-2019 n/d n/d
2019- n/d n/d

Demografía[editar | editar la fonte]

Evolución demográfica
1990 1992 1994 1996 1998 2000 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010
1.738 1.511 1.820 2.075 2.377 2.783 3.559 3.789 4.145 4.503 4.917 5.311 5.756 6.053 5.643

Economía[editar | editar la fonte]

La economía de Náquera ta basada no que fai a materia primo principalmente nel tresformamientu de productos metálicos y nel sector de la madera. Tamién na agricultura na que destaquen ente los cultivos de secanu: olivares, almendros, viñeos y algarrobos y nes tierres de regadíos los naranxales.

Pero la gran parte la so economía basar nel gran turismu que recibe la población (pel branu triplícase la población Aprox. 14000 Hab.).

Monumentos[editar | editar la fonte]

Cai de Náquera
  • Ermita de San Francisco. Edificiu neogóticu construyíu polos vecinos ente 1919 y 1921. Reconstrúi una ermita efímera, que sustituyía a la de la Ràpita, yá documentada en 1603. Caltien un retablu de Vicente Macip (S. XV-XVI). Completar con un calvariu de 14 capiyes y un mirador con vistes al Golfu de Valencia.
  • Ilesia de La nuesa Señora de la Encarnación (1757). Edificiación d'una nave con capiyes llaterales ente contrafuertes y testeru planu, con capiya de comunión, sacristía, coru altu a los pies y estilu decorativu amiestu de barrocu y neoclásicu. El campanariu ye de construcción posterior. Dos cuadros de la escuela de Juan de Juanes flanquean l'altar mayor. Enantes foi l'antigua mezquita, asitiada al Pla de Fossar.
  • La casa tradicional (S. XIX) carauterizar polos sos dos altores, fachada con alternanza de colores y decoraciones n'esquines, ventanes y balcones. La distribución deber a la economía agrícola, con entrada amplia pa carros, franquada per habitaciones, a la que sigue una estancia (comedor, sala de tar) que da accesu al patiu nel que s'asitia'l bañu y la cocina.
  • Urbanización La Carrasca (finales 1800). Na área residencial queden villes y viviendes unifamiliares arrodiaes d'amplios xardinos, con elementos propios del modernismu o del Art Decó. La estructura de les viviendes ye de nucleu cuadráu con grandes zones de camín y con una torre llateral o central con miradores.
  • La ganadería y l'agricultura dexaron una fonda buelga nel términu. Son abondosos los barcales, corrolades, cucos, ribazos, y demás obres rellacionaes cola agua como la Mina del Sifó.
  • Les Posiciones Defensives del Cabeç Bord son una de les poques amueses de recuperación d'arquiteutura de la Guerra Civil. Nel percorríu, por aciu paneles, esplícase'l contestu histórico y xeográfico, la importancia estratéxica, la so construcción y funcionamientu, la vida cotidiana, l'establecimientu del Gobiernu de la República de Nàquera, y fechos locales. Construyíes polos republicanos (1938) na Ofensiva de Valencia, yeren un puntu fuerte avanzáu a la última petrina defensiva que protexía la ciudá.

Llugares d'interés[editar | editar la fonte]

  • Cueva de los Estudiantes ("Cova dels Estudiants"). Asitiada cerca del visu de los Trencalls y la sienda de los estudiantes, bien próxima al pobláu ibéricu, caltenía nel so interior restos d'un taller de falsificación de moneda del sieglu XVII.
  • Pi de Salt. Pinu centenariu que los sos contorna constitúin un llugar de gran guapura col mar al fondu del horizonte.

Fiestes llocales[editar | editar la fonte]

Les fiestes patronales celebrar del 1 al 4 d'ochobre n'honor de la virxe de la Encarnación y de San Franciscu d'Asís, anque nel mes d'agostu realiza la presentación de la reina y la so corte d'honor. Amás son numberosos los actos que se celebren les fines de selmana, como verbenas, conciertos, bous al carrer (agostu) y la tradicional cabalgata (setiembre).

Otros[editar | editar la fonte]

El 12 d'agostu de 2004 hubo una gran quema forestal qu'afaró 750 hai de monte y que llegó a escasos metros del nucleu urbanu, que desallugóse por razones de seguridá. Dos selmanes dempués con una nube de branu creóse una célula tormentosa que baltó árboles con grandes precipitaciones y vientos huracanados perxudicando entá más a la zona montascosa tres la quema.

A partir d'ende, empiecen los llabores de reforestación del monte, al pie de la construcción d'un sistema de bombéu d'agua pa encalorar una posible quema. Por esi méritu, meses dempués foi premiáu'l conceyu de Náquera pol Ministeriu de Mediu Ambiente. Na actualidá yá se ven pequeñes zones verdes, polliscos y carbes.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]



Náquera