Mijeíl Saakashvili

De Wikipedia
Mijeíl Saakashvili
Governor of Odesa Oblast (en) Traducir

30 mayu 2015 - 9 payares 2016
Ihor Palytsia - Maksym Stepanov
3. Presidente de Xeorxa

20 xineru 2008 - 17 payares 2013
Nino Buryanadze - Giorgi Margvelashvili
Primer ministru de Xeorxa

3 febreru 2005 - 17 febreru 2005
Minister of Justice (en) Traducir

12 ochobre 2000 - 19 setiembre 2001
Joni Khetsuriani - Roland Giligashvili (en) Traducir
Representante de l'Asamblea Parllamentaria del Conseyu d'Europa

26 abril 1999 - 22 xineru 2001
Special Guest of the Parliamentary Assembly of the Council of Europe (en) Traducir

24 xunu 1996 - 26 abril 1999
parlamentario de Georgia (es) Traducir

Vida
Nacimientu Tblisi21 d'avientu de 1967[1] (56 años)
Nacionalidá Bandera de la Xunión Soviética Xunión Soviética  (21 avientu 1967 -  25 avientu 1991)
Bandera de Xeorxa Xeorxa  (25 avientu 1991 -  29 mayu 2015)
Bandera de Ucraína Ucraína  (30 mayu 2015 -  26 xunetu 2017)
ensin valor  (27 xunetu 2017 -  mayu 2019)[2]
Bandera de Ucraína Ucraína  (mayu 2019 - [2]
Llingua materna xeorxanu
Familia
Madre Giuli Alasania
Casáu con Sandra Roelofs (1993 – )
Estudios
Estudios Facultad de Derecho de la Universidad George Washington (es) Traducir
Universidá de Miami
Universidá de Columbia
Universidá George Washington
Academia de Derecho Internacional de La Haya (es) Traducir
Institute of International Relations of Taras Shevchenko National University of Kyiv (en) Traducir 1992)
Universidá d'Estrasburgu
Escuela de Leyes Columbia (es) Traducir
Instituto Universitario Europeo (es) Traducir
Nivel d'estudios Máster en Derecho (es) Traducir
Llingües falaes xeorxanu
rusu
inglés
ucraín
francés
Oficiu xurista, políticu, abogáu, presentador de televisiónparticipante nun foru internacional
Emplegadores Universidá Tufts
Premios
Creencies
Relixón Ilesia Ortodoxa Xeorxana
Partíu políticu Union of Citizens of Georgia (en) Traducir
Movimiento Nacional Unido (es) Traducir
Movement of New Forces (en) Traducir
IMDb nm1496315
saakashvilimikheil.com
Cambiar los datos en Wikidata

Mijeil Saakashvili (en xeorxanu: მიხეილ სააკაშვილი /el mioˈχɛil ˈsɑːkʼɑʃvili/ Mikheil Saak'ashvili;[3] n'ucraín: Міхеїл Саакашвілі) (21 d'avientu de 1967Tblisi) ye un abogáu y políticu nacíu en Xeorxa y nacionalizáu ucraín (anque la mesma Ucraína retiráralu darréu la nacionalidá). Presidente de Xeorxa, tres la conocida como Revolución de les Roses, dende 2004 hasta 2007, y dende 2008 hasta 2013.

El 30 de mayu de 2015 foi gobernador del Óblast d'Odesa, Ucraína, hasta la so dimisión el 9 de payares de 2016.

Ta acusáu pol actual gobiernu xeorxanu de crímenes contra los derechos humanos, y en 2015, el primer ministru de Xeorxa pidió la so estradición a Kiev.[4]

Biografía[editar | editar la fonte]

Carrera política[editar | editar la fonte]

Saakashvili supera los exámenes de la Escuela de Derechu Internacional de la Universidá de Kiev en 1992 y amplía los sos estudios na Universidá de Columbia de Nueva York y la Universidá George Washington de Washington DC. En 1995 entra a formar parte de la Unión de Ciudadanos de Xeorxa (SMK), partíu políticu creáu por Eduard Shevardnadze, y va pasar a ser estrechu collaborador y diputáu del Parllamentu xeorxanu esi mesmu añu.

El 12 d'ochobre del añu 2000, Saakashvili convertir en Ministru de Xusticia del gobiernu del presidente Shevardnadze. Dende esti cargu intenta llevar aiciones contra la importante corrupción de la clase política xeorxana. En 2001, la so oposición al so partíu termina per romper la so rellación col SMK y enfrentándose a Shevardnadze.

Xeorxa, tres l'abandonar la URSS, una década dempués, ta nuna situación delicada. Políticamente coles rexones d'Abkhasia y Osetia del Sur cuasi independientes y sofitaes por Rusia. Económicamente, sumíu'l país nuna fonda crisis económica, con una delda esterior (1.600 millones d'euros) d'alredor el 60% del PIB y un 70% de la población na probeza estrema, con un salariu mediu d'unos 15 euros y un gobiernu naionalista impopular, acusáu d'ineficiente y llargamente corruptu.[5]

Mijeíl funda un partíu propiu, el nacionalista Movimientu Nacional Xuníu y preséntase nes eleiciones presidenciales de 2004, qu'anque vuelve ganar Shevardnadze, la oposición convoca manifestaciones masives y declaren les eleiciones como un fraude. Estes manifestaciones dan llugar a lo que se denomina la Revolución de les Roses o de terciopelu que de resultes provoca l'arrenunciu del presidente Eduard Shevardnadze, el 23 de payares de 2003 y la convocatoria d'eleiciones presidenciales estraordinaries. Esi mesmu día, los trés líderes de la oposición axúntense y presenten a Mijeíl Saakashvili como candidatu únicu y favoritu.

L'agora ex-presidente, Shevardnadze, foi'l primer personaxe de la política xeorxana en dir votar, respondiendo por con ello al futuru nuevu gobiernu de Saakashvili.[5]

Presidente de Xeorxa[editar | editar la fonte]

Saakashvili parte como favoritu nes eleiciones presidenciales y ye el claru favoritu'l 4 de xineru con un discursu populista y radical.[6] Un día dempués, con un nivel de participación eleutoral del 83%, Mijeíl Saakashvili con 36 años ye declaráu ganador col 96% de los votos.

Nuna plataforma pa oponese a la corrupción y ameyorar los salarios y les pensiones, prometió ameyorar les rellaciones col mundu esterior. Anque ye fuertemente prooccidental y pretende buscar la pertenencia xeorxana a la OTAN y la Xunión Europea , tamién faló de la importancia de meyores rellaciones con Rusia. Sicasí, enfrentó problemes importantessobremanera la difícil situación económica de Xeorxa y la cuestión entá non resuelta del separatismu nes rexones d'Abkhasia y Osetia del Sur. Abkhasia considérase independiente de Xeorxa y nun participó nes eleiciones, ente qu'Osetia del Sur ta a favor de la unión col so homólogu del norte en Rusia.

Saakashvili foi juramentado como presidente en Tbilisi el 25 de xineru de 2004. Darréu dempués de la ceremonia, robló un decretu qu'establez una nueva bandera estatal . El 26 de xineru, nuna ceremonia celebrada na Ilesia Tbilisi Kashueti de San Jorge, promulgó un decretu qu'autoriza'l regresu del cadabre del primer presidente de Xeorxa, Zviad Gamsakhurdia , de Grozny ( República de Chechenia ) a Tbilisi y el cambéu de nome d'una carretera principal na capital dempués de Gamsakhurdia. Tamién lliberó a 32 partidarios de Gamsakhurdia (presos políticos) encarcelaos pol gobiernu de Shevardnadze en 1993-94.


Nos primeros meses de la so presidencia, Saakashvili enfrentó una gran crisis política nel suroeste de la República Autónoma de Adjara empobinada por un líder rexonal autoritariu, Aslan Abashidze , qu'ignoró en gran midida al gobiernu central xeorxanu y foi vistu por munchos como un políticu pro rusu. La crisis amenació convertise nuna confrontación armada, pero'l gobiernu de Saakashvili llogró resolver el conflictu de forma pacífica, obligando a Abashidze a dimitir el 6 de mayu de 2004. L'ésitu en Adjara animó al nuevu presidente a intensificar los sos esfuercios pa recuperar a la Osetia del Sur sol xeorxanu xurisdicción. Les autoridaes separatistes respondieron con una intensa militarización na rexón, que llevó a enfrentamientos armaos n'agostu de 2004. Producióse un estancamientu, yá pesar d'un nuevu plan de paz propuestu pol gobiernu xeorxanu en 2005, el conflictu sigue ensin resolvese. A fines de xunetu de 2006, el gobiernu de Saakashvili llogró trepar exitosamente con otra gran crisis , esta vegada en Kodori Gorge, n'Abkhasia, onde les fuercies policiales de Xeorxa desarmaron a una milicia griespa dirixida por un caudiellu local Emzar Kvitsiani .

Na so política esterior, Saakashvili caltién estrechos venceyos colos EE. XX., Según con otros países de la OTAN , y sigue siendo unu de los socios clave de la organización GUAM . La Revolución de les Roses dirixida por Saakashvili foi descrita pola Casa Blanca como unu de los movimientos más poderosos na historia moderna [36] qu'inspiró a otros a buscar la llibertá.

Reformes económiques y gubernamentales[editar | editar la fonte]

Nel momentu que Saakashvili asumió'l cargu, Xeorxa sufrió una economía enllancada, corrupción xeneralizada per parte de la policía y funcionarios estatales hasta'l puntu de precisar sobornos pa cualquier tipu de transaición comercial, altos índices de criminalidad y graves problemes d'infraestructura, incluyíos cortes d'enerxía xeneralizaos, y les escueles y les instalaciones médiques cayen en mala traza. [38] Saakashvili empecipió un programa de reforma masivu. Él despidió sistemáticamente a políticos, funcionarios públicos y policías sospechosos de corrupción y aumentó significativamente los salarios de los emplegaos estatales hasta'l puntu de poder depender de los sos salarios en llugar de sobornos pa ganase la vida. Munchos oligarques qu'apoderaren la economía fueron arrestaos, y la mayoría alcordó pagar multes masives nel presupuestu estatal en cuenta de la so llibertá. Saakashvili reformó la economía cortando la burocracia qu'enzancara los negocios, cortexando la inversión estranxera, simplificando'l códigu tributariu, llanzando una campaña de privatización y atacando el fuximientu fiscal xeneralizada. Debíu al establecimientu d'una infraestructura tributaria y aduanera que funciona, el presupuestu estatal aumentó nun 300% en trés años. El gobiernu ameyoró masivamente la infraestructura y los servicios públicos. En particular, ameyoróse la infraestructura d'agua y enerxía hasta'l puntu en que funcionó efeutivamente, anováronse les escueles y los hospitales, construyéronse más caminos y construyéronse nueves urbanizaciones.

Como resultancia, la tasa de corrupción nel país amenorgóse drásticamente y la redolada empresarial ameyoró significativamente. La economía empezó a crecer y el nivel de vida aumentó. La clasificación de Xeorxa nel Índiz de Perceición de la Corrupción de Transparency International ameyoró dramáticamente del rangu 133 [45] en 2004 a 67 en 2008 [46] y entá ye más a 51 en 2012, superando a dellos países de la XE. [47] [48] El Bancu Mundial nomó a Xeorxa como'l reformador económicu líder nel mundu, y el país ocupó l'octavu llugar en términos de facilidá pa faer negocios , ente que la mayoría de los vecinos del país tán en dalgún llugar ente los cientos. [49] El Bancu Mundial notó una meyora significativa nes condiciones de vida en Xeorxa, informando que "el tresformamientu de Xeorxa dende 2003 foi notable. Les lluces tán encendíes, les cais son segures y los servicios públicos son llibres de corrupción". [41] El fundador del informe de Doing Business, Simeon Djankov, dio Xeorxa como exemplu a otros reformadores mientres los Premios Reformer añales.

Sol mandatu de Saakashvili, Xeorxa arreyar en pequeñes transaiciones nel mercáu internacional, y en 2007 el Bank of Georgia vendió bonos a prima, cuando'l bonu a cinco años por $ 200m tenía un cupón del 9% al par, o 100% de valor nominal, dempués de ser primeramente un preciu de 9,5 per cientu y los inversores impulsaron pidíos d'hasta $ 600 millones. [50]

En 2009 introdució la Llei de llibertá económica de Xeorxa , que foi adoptada pol Parllamentu de Xeorxa en 2011. La llei acutó la capacidá del estáu pa interferir na economía, y tenía como oxetivu amenorgar los gastos del estáu y la delda nun 30% y 60% , respeutivamente. Tamién prohibía explícitamente al gobiernu camudar los impuestos ensin un referéndum popular sobre tases y estructura.

Por cuenta de les reformes económiques del so gobiernu, la economía de Xeorxa creció un 70% ente 2003 y 2013, y l'ingresu per cápita triplicóse aproximao. Sicasí, la probeza solo menguó marginalmente. A la fin del so segundu mandatu, aproximao una cuarta parte de la población siguía siendo probe y el desemplegu yera del 15%.

Llei y orde[editar | editar la fonte]

La mayoría de les crítiques empobinaes a l'alministración de Saakashvili fueron sobre'l so manexu del sistema de xusticia. Foi acusáu de dar a la policía esquito llibre pa lluchar contra la corrupción como parte de la so campaña anticorrupción hasta'l puntu de poder maltratar a los sospechosos. So la so alministración, la población carcelaria disparóse y la judicatura supuestamente volvióse más dura. Describióse como "un sistema de xusticia penal desaxeradamente punitivu y abusivu, que terminó cola población penitenciaria per capita más alta d'Europa, inclusive más alta qu'en Rusia, na que la tortura volvióse absolutamente rutinaria ... casi nula absolución casos en xuicios penales, vixilancia masiva, escuches telefóniques y muncha presión exercida sobre los homes de negocios, incluyida la intimidación, por que contribuyan a los proyeutos del gobiernu ".

El 27 de marzu de 2006, el gobiernu anunció que torgara una revuelta carcelaria en tol país entamada por capos criminales . La operación policial terminó cola muerte de 7 recluyíos y siquier 17 mancaos. Magar la oposición refundió duldes sobre la versión oficial y esixó una investigación independiente, el partíu gobernante pudo refugar eses iniciatives.

A pesar d'esto, el gobiernu de Saakashvili tamién sollivió'l sistema llegal en dellos aspeutos. El so gobiernu despenalizó el bilordiu ya impulsó la llexislación que defende la llibertá d'espresión , anque foi acusáu d'encalorar a los medios y usar el sistema xudicial pa escorrer a los sos opositores políticos a pesar d'esto. N'avientu de 2006, Saakashvili robló una enmienda constitucional qu'abolía por completu la pena de muerte na llei.

Reformes militares[editar | editar la fonte]

El gobiernu de Saakashvili amontó descomanadamente'l gastu militar pa modernizar les Fuercies Armaes xeorxanes , que yeren pequeñes y taben mal forníes y entrenaes nel momentu que él asumió'l cargu. En 2007, el presupuestu militar multiplicárase por venti dende 1999. Mercáronse armes y vehículos nuevos, aumentáronse los salarios militares, construyéronse nueves bases y los soldaos xeorxanos participaron n'exercicios conxuntos d'entrenamientu col exércitu de los EE. XX. 

Reforma educativa[editar | editar la fonte]

Cuando Saakashvili asumió'l cargu, el sistema d'ingresu a la universidá taba basáu en sobornos, con un puestu universitariu que costó hasta $ 50,000 en 2003. El gobiernu de Saakashvili introdució un exame d'ingresu común, reemplazando'l sistema basáu en sobornos per unu basáu nel méritu. La calidá de la educación universitaria tamién ameyoró. A pesar d'esto, Saakashvili foi acusáu de nun reformar la calidá de la educación primario y secundario, que al paecer caltúvose baxa a la fin del so mandatu.

Reformes de salú[editar | editar la fonte]

Dempués de la independencia xeorxana, el gobiernu afayó que'l so sistema de salú centralizáu d'estilu soviéticu escarecía de fondos y taba fallando. Les instalaciones médiques centralizaes alministraes pol estáu solíen ser ineficientes y precisaben renovación y meyores teunolóxiques. Como resultancia, el gobiernu privatizó casi tolos hospitales y clíniques públiques, y el sistema de seguros foi desregulado, con compañíes de seguros quitaes capaces d'ufiertar cobertoria. Solo unes poques instalaciones especializaes pa la salú mental y les enfermedaes infeicioses permanecieron en manes del gobiernu, y l'estáu siguió brindando seguro de salú a quien taben per debaxo del estragal de la probeza, que'l so seguro yera pagáu con fondos públicos y provistu por aseguradores privaes y dellos funcionarios públicos. que xube a alredor del 40% de la población. Como resultancia, el nivel d'atención médica ameyoró descomanadamente, con nuevos hospitales y clíniques qu'empezaron a reemplazar les instalaciones más antigües. Sicasí, una parte de la población nun tenía seguro, yá que nun podía pagar un seguru priváu y nun calificaba pa un seguru públicu.

Rellaciones esteriores[editar | editar la fonte]

Saakashvili ve la pertenencia a la OTAN como una premisa d'estabilidá pa Xeorxa y ufiertó un diálogu intensificáu coles autoridaes de facto d'Abkhasia y Osetia. Hasta la guerra d'Osetia del Sur en 2008 , pensóse que yera posible una solución diplomática. L'alministración de Saakashvili dobló'l númberu de les sos tropes n'Iraq , convirtiendo a Xeorxa n'unu de los principales partidarios de les Fuercies de la Coalición y calteniendo a les sos tropes en Kosovo y Afganistán pa "contribuyir a lo que describe como seguridá global".

El gobiernu de Saakashvili caltién rellaciones diplomátiques con otros estaos caucásicos y d'Europa del Este, como Armenia , Azerbaixán , Estonia , Letonia , Lituania , Polonia , Rumanía , Turquía y Ucraína . En 2004, Saakashvili visitó Israel p'asistir a la inauguración oficial del Centru d'Investigación de Problemes Enerxéticos Modernos, y la Dra. Brenda Schaffer, direutora del centru, describió a Saakashvili como'l Nelson Mandela del sieglu XXI. [58] N'agostu del mesmu añu, Saakashvili, que tien un doctoráu honorariu de la Universidá de Haifa , viaxó a Israel p'asistir a l'apertura de la Selmana oficial de l'amistá ente xudíos y xeorxanos, celebrada so los auspicios del presidente xeorxanu, por que los líderes xudíos fueron convidaos como convidaos d'honor.

Les rellaciones colos Estaos Xuníos son bones, pero complicar pol comportamientu "volátil" de Saakashvili. Funcionarios estauxunidenses anteriores y actuales caractericen al presidente xeorxanu como "malo de remanar". Critiquen los sos "movimientos ventureros", movimientos que de cutiu "sorprendieron a los Estaos Xuníos ensin preparación" mientres lo dexen "espuestu diplomáticamente".

Los llazos de Saakashvili colos Estaos Xuníos remontar a 1991 (ver Primeros años y carrera ). Pueden atopase biografíes de Thomas Jefferson y John F. Kennedy na so oficina, xunto a les biografíes de Josif Stalin y Mustafa Kemal Atatürk y llibros sobre la guerra. Buscando sofitu de los EE. XX., Saakashvili salió del Departamentu d'Estáu de los Estaos Xuníos y estableció contactos col senador John McCain y les fuercies que busquen la espansión de la OTAN .

Saakashvili cree que la prioridá al llargu plazu pal país ye avanzar nel so membresía na Comunidá Europea y mientres una xunta con Javier Solana , dixo qu'a diferencia de los estaos europeos nuevos y vieyos, Xeorxa ye un estáu européu antiguu.

Intentu d'asesinatu[editar | editar la fonte]

El 10 de mayu de 2005, mientres el presidente d'Estaos Xuníos, George W. Bush , daba un discursu na Plaza de la Llibertá de Tblisi , Vladimir Arutyunian llanzó una granada de mano en direuto onde taben sentaos Saakashvili y Bush. Aterrizó nel ensame a unos 65 pies (20 m) del podiu dempués de cutir a una neña y nun españó. Arutyunian foi arrestáu en xunetu d'esi añu, pero antes de la so captura, llogró matar a un axente de la llei. Foi declaráu culpable de los intentos d'asesinatu de Saakashvili y Bush y l'asesinatu del axente, y condergóse-y a cadena perpetua. [59]

Crisis de 2007[editar | editar la fonte]

Artículu principal: Manifestaciones xeorxanes de 2007

El fináu empresariu xeorxanu Badri Patarkatsishvili afirmó que s'exerciera presión sobre los sos intereses financieros dempués de que Imedi Television emitiera delles acusaciones contra funcionarios. El 25 d'ochobre de 2007, l'ex ministru de defensa Irakli Okruashvili acusó al presidente d'entamar l'asesinatu de Patarkatsishvili. [60] [61] [62] Okruashvili foi deteníu dos díes depués por cargos d'estorsión, llaváu de dineru y abusu de poder. [63] Sicasí, nuna confesión grabada en video emitida pola Fiscalía Xeneral el 8 d'ochobre de 2007, na que Okruashvili declaróse culpable de sobornu a gran escala por aciu estorsión y neglixencia mientres sirvía como ministru, retratar de les sos acusaciones contra'l presidente y dixo que lo fixo pa llograr dalgún beneficiu políticu y que Badri Patarkatsishvili díxo-y que facer. [64] L'abogáu de Okruashvili y otros líderes de la oposición dixeron que la so retractación realizárase so coaición. [sesenta y cinco]

Xeorxa enfrenta la peor crisis dende la Revolución Rosa. Una serie de manifestaciones contra'l gobiernu desamarráronse, n'ochobre, por acusaciones d'asesinatos y corrupción per parte de Irakli Okruashvili , antiguu miembru de Saakashvili y ex miembru del so gobiernu, contra'l presidente y los sos aliaos. Les protestes remataron a principios de payares de 2007 y arreyaron a dellos grupos d'oposición y al influyente magnate de los medios Badri Patarkatsishvili . Anque les demostraciones cayeron rápido, la decisión del gobiernu d'usar la fuercia policial contra los manifestantes restantes convertir n'enfrentamientos nes cais de Tbilisi el 7 de payares. La declaración d'estáu d'emerxencia del presidente (del 7 al 16 de payares) y la restricción impuesta a delles fontes de los medios de comunicación provocaron dures crítiques al gobiernu de Saakashvili tantu nel país como nel estranxeru. Human Rights Watch criticó al gobiernu xeorxanu por utilizar la fuercia "escesiva" contra los manifestantes en payares y International Crisis Group alvirtió sobre'l creciente autoritarismu. [66]

La canal de televisión opositora de Patarkatsishvili, Imedi, foi clausuráu en payares de 2007 dempués de que les autoridaes acusar de complicidá col plan pa derrocar al gobiernu electu. La canal volvió a entamar les tresmisiones unes selmanes dempués del incidente, pero nun cubrir noticies nin programes d'entrevistes hasta dempués de les eleiciones. [67] Darréu, la estación vender a los partidarios del gobiernu de Saakashvili [68] y dellos periodistes xeorxanos pidieron que la estación sía devuelta. [69]

El 8 de payares de 2007, el presidente Saakashvili anunció una solución de compromisu pa celebrar eleiciones presidenciales antemanaes pal 5 de xineru de 2008. Tamién propunxo celebrar un plebiscitu en paralelu pa convocar eleiciones presidenciales sobre cuándo celebrar eleiciones parllamentaries , na primavera impulsada polos partíos de la oposición , o a fines de 2008. Tamién se fixeron delles concesiones nel códigu eleutoral a la oposición. [70]

El 23 de payares de 2007, el partíu gobernante del Movimientu Nacional Xuníu nomó oficialmente a Saakashvili como'l so candidatu pa les próximes eleiciones. De conformidá cola Constitución de Xeorxa , Saakashvili arrenunció'l 25 de payares pa llanzar la so campaña preelectoral pa les eleiciones presidenciales antemanaes. [71]

Saakashvili foi criticáu por esvalixar con bales de goma y gas lacrimógeno a cientos de manifestantes que bloquiaben la principal arteria de tresporte de Tblisi , l'avenida Rustaveli . [72] Les manifestaciones empezaron como protesta contra l'arrestu de dos conocíos deportistes acusaos ​​de chantaxe, pero llueu se convirtió nuna manifestación contra les autoridaes centrales. 25 persones fueron arrestaes, incluyíos cinco miembros de partíos d'oposición. [73] Otra serie de manifestaciones obligó a Saakashvili a restablecer les eleiciones presidenciales primeramente programaes hasta'l 5 de xineru de 2008. [70]

Segunda presidencia[editar | editar la fonte]

Eleiciones presidenciales de 2008[editar | editar la fonte]

El 5 de xineru de 2008, celebráronse eleiciones presidenciales antemanaes en tol país, cola esceición de l'aldega de los montes de Shatili , onde nun s'abrir la mesa de votación por cuenta de los altos niveles de nieve. Nun discursu televisáu, el presidente Saakashvili propunxo celebrar les eleiciones antes de solicitar pola constitución xeorxana pa resolver la tensión político en redol a les manifestaciones lideraes pola oposición, la so supresión per parte del gobiernu'l 7 de payares de 2007 y el zarru de la mayoría la rede de televisión d'oposición popular, Imedi. Saakashvili dixo nel so discursu presidencial que "estes eleiciones van llevar a cabu acordies colos nuesos tiempos, y non colos de los nuesos simpatizantes".

Cambeos nel gabinete[editar | editar la fonte]

Saakashvili anunció públicamente los sos planes de modernizar el gabinete de Xeorxa muncho primero de les eleiciones presidenciales xeorxanes . Poco dempués de ser reelixíu, el presidente volvió nomar formalmente al Primer Ministru de Xeorxa, Llau Gurgenidze, y pidió-y que presentara un nuevu gabinete al Parllamentu de Xeorxa pa la so aprobación final.

Gurgenidze camudó a la mayoría de los ministros, dexando a Ivane Merabishvili , revesosu Ministru del Interior, al Ministru de Defensa David Kezerashvili y al Ministru de Finances Nika Gilauri nes sos posiciones anteriores. Gia Nodia foi nomada Ministra d'Educación y Ciencia. Zaza Gamcemlidze, ex direutora del Xardín Botánicu de Tbilisi , asumió'l cargu de Ministra de Recursos Naturales y Proteición de la Naturaleza. Famosu arqueólogu, y yá el primer ministru nel gabinete, Iulon Gagoshidze foi nomáu nun puestu apocayá designáu como Ministru d'Estáu pa les diáspores.

Les eleiciones parllamentaries celebraes mientres el segundu mandatu de Saakashvili fueron condergaes pola misión de monitoreo eleutoral de la Organización pa la Seguridá y la Cooperación n'Europa por avafase , violencia contra activistes de la oposición, cobertoria acrítica del presidente y el so partíu de los medios controlaos pol Estáu, y funcionarios públicos abiertamente faciendo campaña pol partíu del presidente.

El 28 d'ochobre de 2008, Mikheil Saakashvili propunxo a Grigol Mgaloblishvili , embaxador xeorxanu en Turquía pal cargu de primer ministru. Según el Presidente, Gurgenidze aceptara primeramente sirvir solo mientres un añu y Xeorxa enfrentar a nuevos desafíos que riquíen un nuevu enfoque. El Parllamentu de Xeorxa aprobó Mgaloblishvili como'l primer ministru'l 1 de payares de 2008.

En 2009, les manifestaciones xeorxanes , les protestes xeorxanes de 2011 y les protestes xeorxanes de 2012 contra Saakashvili estender por Xeorxa.

Guerra rusu-xeorxana[editar | editar la fonte]

Artículu principal: Guerra rusu-xeorxana
Artículu principal: Rellaciones ente Xeorxa y Rusia


El 22 de febreru de 2008, Saakashvili caltuvo una xunta oficial col presidente de Rusia, Vladimir Putin , na so residencia de Novo-Ogaryovo . Los presidentes aldericaron los asuntos de les regulaciones d'aviación ente los dos países. Esta yera la última xunta de Putin nel so segundu mandatu como'l Presidente de Rusia, siendo asocedíu por Dimitry Medvedev pocu dempués.

Sicasí, dempués d'una serie d'enfrentamientos ente xeorxanos y osetios del sur , les fuercies militares ruses intervinieron del llau de los separatistes d'Osetia del Sur en respuesta al ataque xeorxanu contra Tsjinvali ya invadieron Gori en Shida Kartli. Los dos contrapartes fueron conducíes a un alcuerdu d'alto'l fueu y un plan de paz de seis puntos, por cuenta de la mediación del presidente francés . El 26 d'agostu, el presidente rusu, Dmitry Medvedev , robló un decretu que reconoz a Abkhasia y Osetia del Sur como estaos independientes. El 26 d'agostu de 2008, en respuesta a la reconocencia de Rusia d'Abkhasia y Osetia del Sur, el viceministru de Rellaciones Esteriores, Grigol Vashadze, anunció que Xeorxa rompiera les rellaciones diplomátiques con Rusia .

El primer ministru rusu Dmitry Medvedev responsabilizó a Saakashvili pola guerra rusu-xeorxana y afirma que Saakashvili ye responsable del colapsu del estáu xeorxanu. Medvedev declaró "(a) asina Xeorxa llogre un nuevu líder vamos tener toles oportunidaes pa restablecer los llazos".

Les capacidaes del exércitu xeorxanu fueron severamente estropiaes pola guerra, y el gobiernu de Saakashvili movilizar pa reconstruyiles, amontando descomanadamente'l gastu militar. A fines de 2010, les fuercies armaes de Xeorxa algamaron una fuercia cimero a la de los niveles anteriores a la guerra, dempués de lo cual el gastu militar menguó nuevamente. Anque'l gobiernu de Xeorxa mercó grandes cantidaes d'armes y equipu militar dende l'estranxeru, tamién empezó a invertir seriamente nuna industria militar autoctona. A partir de 2010, Xeorxa empezó a fabricar la so propia llinia de vehículos blindaos, sistemes d'artillería, armes pequeñes y vehículos aéreos non tripulaos.

Manifestaciones de la oposición 2009 y motín armáu[editar | editar la fonte]

La presión contra Saakashvili intensificar en 2009, cuando la oposición llanzó manifestaciones masives contra'l gobiernu de Saakashvili. El 5 de mayu de 2009, la policía xeorxana dixo que s'entamaben desordes a gran escala en Xeorxa, de los cualos el motín fallíu del exércitu formaba parte. Según la policía, l'asesinatu de Saakashvili tamién fuera entamáu. [78] Les figures de la oposición alderiquen el reclamu d'un intentu de motín y nel so llugar dicen que les tropes refugaron una orde illegal d'usar la fuercia contra los manifestantes de la oposición.

Condiciones carcelarias[editar | editar la fonte]

Escándalu de la prisión de Gldani

En setiembre de 2012, mientres la presidencia de Saakashvili, un video tomáu dientro de la prisión de Tbilisi Gldani qu'amosaba a los prisioneros cutíos y sodomizados foi fechu públicu. El Ministru de Correición, Llibertá Condicional y Asistencia Llegal de Xeorxa Khatuna Kalmakhelidze viose obligáu a arrenunciar pol escándalu. [Organizaciones de derechos humanos, incluyida la Oficina del Altu Comisionado de les Naciones Xuníes pa los Derechos Humanos emitieron una declaración espresando la so indignación pol video.

Fin de la presidencia[editar | editar la fonte]

El 2 d'ochobre de 2012, Saakashvili almitió la derrota nes eleiciones parllamentaries de Xeorxa contra Bidzina Ivanishvili nes eleiciones del día anterior. Prohibióse-y buscar un tercer mandatu nes eleiciones presidenciales de 2013 . Saakashvili dexó Xeorxa pocu dempués de les eleiciones.

N'avientu de 2013, Saakashvili aceptó'l cargu de conferenciante y estadista sénior na Universidá de Tufts nos Estaos Xuníos.

Gobernador del Óblast d'Odesa (Ucrania)[editar | editar la fonte]

El 30 de mayu de 2015 Saakashvili foi nomáu gobernador del Óblast d'Odesa, nel suroeste d'Ucraína. Caltener nel cargu hasta'l 9 de payares de 2016.

El 4 d'avientu d'esi añu, el presidente xeorxanu Giorgi Margvelashvili quitó a Saakashvili de la nacionalidá xeorxana y decretó una orde de busca y captura pol so posible responsabilidá en numberosos delitos.

Según la Fiscalía del país caucásicu, Saakashvili podría tar arreyáu na muerte del primer ministru Zurab Shvania, nel homicidiu del emplegáu del Bancu Xuníu de Xeorxa Sandro Girgvliani, y na malversación de fondos públicos por un valor de 5 millones de dólares. En total, fueron empecipiaes alredor d'una decena de causes penales contra Saakashvili nel so país.[7]

El Parllamentu de Xeorxa, en xunu de 2015, redactó un informe parllamentariu onde concluyó qu'ente 2004 y 2012 la tortura tenía calter sistemáticu ya intensivu y taba aprobada polos responsables políticos del gobiernu de Saakashvili.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Enciclopedia Brockhaus. Identificador de Brockhaus Enzyklopädie en línea: saakaschwili-micheil-michail. Apaez como: Micheil (Michail) Saakaschwili. Llingua de la obra o nome: alemán.
  2. 2,0 2,1 URL de la referencia: https://www.bbc.com/news/world-europe-48437792.
  3. Transcrpción gubernamental xeorxana
  4. País, Ediciones La fecha=2 de setiembre de 2016. «Los abusos de derechos humanos de la era Saakashvili traumaticen a Xeorxa». Consultáu'l 3 de setiembre de 2016.
  5. 5,0 5,1 Fernández, Rodrigo (5 de xineru de 2004). escritu en Tbilisi. El líder nacionalista Saakashvili afara nes eleiciones presidenciales de Xeorxa. El País. https://elpais.com/diario/2004/01/05/internacional/1073257209_850215.html. Consultáu'l 5 de xunetu de 2018. 
  6. Fernández, Rodrigo (4 de ener de 2004). escritu en Tbilisi. Un 'salvador' pa Xeorxa. El País. https://elpais.com/diario/2004/01/04/internacional/1073170812_850215.html. Consultáu'l 5 de xunetu de 2018. 
  7. Sputnik. «La torna del fíu pródigu: Saakashvili quier tornar a Xeorxa». Consultáu'l 3 de setiembre de 2016.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Ihor Palytsia
Gobernador del Óblast d'Odesa

30 de mayu de 2015 - 9 de payares de 2016
Socesor:
Maxim Stepanov
Predecesor:
Ninó Burjanadze
Presidente de Xeorxa

25 de xineru 2004 - 25 de payares 2007
Socesor:
Ninó Burjanadze
Predecesor:
Ninó Burjanadze
Presidente de Xeorxa

20 de xineru de 2008 - 17 de payares 2013
Socesor:
Giorgi Margvelashvili