María de Champaña

De Wikipedia
María de Champaña
Vida
Nacimientu 1174 (greg.)[1]
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
Muerte Acre9 d'agostu de 1204 (greg.)[2] (29/30 años)
Causa de la muerte Peste
Familia
Padre Enrique I de Champaña
Madre María de Francia
Casada con Balduino I de Constantinopla (es) Traducir (1186 (Gregorianu), 1186 (Gregorianu) – 1204 (Gregorianu))[3]
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu casa de Blois (es) Traducir
Estudios
Llingües falaes francés
Oficiu consorte, consorteconsorte
Cambiar los datos en Wikidata

María de Champaña (aprox. 1174 - 9 d'agostu de 1204) foi la emperatriz consorte de Balduino I de Constantinopla.

Familia[editar | editar la fonte]

Yera fía d'Enrique I de Champaña «el Lliberal», conde de Champaña, y de María de Francia, fía del rei de Francia Lluis VII de Francia (el mozu) y de la famosa Lleonor d'Aquitania.

El so hermanu Enrique II de Champaña aportó a rei de Xerusalén, anque nunca usó dichu títulu. La so hermana Escolástica de Champaña #casar con Guillermo V de Macon y dambes hermanes son mentaes pol so nome na crónica de Albéric de Trois-Fontaines.

Matrimoniu[editar | editar la fonte]

Según la crónica de Gilberto de Mons, María foi prometida a «Teobaldo», fíu del conde de Flandes y Henao en 1179. #Presumir que Gilberto contribuyó a errores nel rexistru del nome de Balduino. El so prometíu foi Balduino VI, fíu de Balduino V, conde de Henao y Margarita I, condesa de Flandes.

El 6 de xineru de 1186, María y Balduino casáronse. Tuvieron dos fíos conocíos:

  • Juana, condesa de Flandes (1199/1200 - 5 d'avientu de 1244).
  • Margarita, condesa de Flandes (2 de xunu de 1202 - 10 de febreru de 1280).

Emperatriz consorte[editar | editar la fonte]

El 14 d'abril de 1202 el so maríu salió de Flandes pa xunise a la Cuarta Cruzada. Esta cruzada #esviar escontra Constantinopla, capital del Imperiu bizantín. Los cruzaos escalaron la ciudá. Depués decidieron establecer un Imperiu llatín en llugar del cayíu griegu. El 9 de mayu de 1204, Balduino foi escoyíu'l so primer emperador y faciendo a María emperatriz consorte.

María dexó Flandes p'axuntase col so maríu, pero decidió visitar primeru ultramar. Según Godofredo de Villehardouin nun pudo axuntase con él na cruzada anterior una y bones taba embarazada al momentu de la so partida. Dempués del partu, Margarita recuperóse lo suficiente y entamó la marcha pa xunise a él.

Partió del puertu de Marsella y desembarcó n'Acre. Ellí recibió un homenaxe por Bohemundo IV de Antioquía. N'Acre #llegar noticies de la cayida de Constantinopla y la proclamación de Balduino como'l nuevu emperador. Quería zarpar a Constantinopla pero cayó enferma y morrió en Tierra Santa.

La noticia de la so muerte llegó a Constantinopla al traviés de los refuerzos cruciaos de Siria. Balduino #aflixir pola muerte de la so esposa. Villehardouin rexistra que María «yera una muyer atento y virtuoso y descomanadamente honorable».

Fuentes[editar | editar la fonte]

  • Alberico de Trois-Fontaines, Chronica Alberici Monachi Trium Fontium.
  • Gilberto de Mons, Chronicon Hanoniense (Crónica de Henao).
  • Godofredo de Villehardouin, De la Conquête de Constantinople
  • Steven Runciman, A History of the Crusades: Volume 3, The Kingdom of Acre and the Later Crusades (Cambridge University Press 1954).

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Genealogics. Identificador genealogics.org de persona: I00014199. Apaez como: Marie de Champagne. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Autor: Leo van de Pas. Llingua de la obra o nome: inglés. Data d'espublización: 2003.
  2. Afirmao en: The Peerage. Identificador de persona en The Peerage: p3111.htm#i31101. Apaez como: Marie de Blois-Champagne. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Autor: Darryl Lundy. Llingua de la obra o nome: inglés.
  3. Identificador de persona en The Peerage: p3111.htm#i31101. Data de consulta: 7 agostu 2020.
  4. Afirmao en: Genealogics. Autor: Leo van de Pas. Llingua de la obra o nome: inglés. Data d'espublización: 2003.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]