Xuana de Constantinopla

De Wikipedia
Xuana de Constantinopla
Anexo:Condes de Flandes (es) Traducir

1205 - 1244
Balduino I de Constantinopla (es) Traducir - Margarita de Constantinopla
Conde de Henao (es) Traducir

1205 - 1244
Balduino I de Constantinopla (es) Traducir - Margarita de Constantinopla
Vida
Nacimientu Valenciennes1200 (greg.)[1]
Muerte Marquette-lez-Lille5 d'avientu de 1244 (greg.)[1] (43/44 años)
Sepultura Marquette-lez-Lille
Familia
Padre Balduino I de Constantinopla
Madre María de Champaña
Casada con Tomás II (es) Traducir
Fernando de Portugal (es) Traducir (1212 (Gregorianu) – )[2]
Hermanos/es Margarita de Constantinopla
Pueblu House of Flanders (en) Traducir
Oficiu política
Cambiar los datos en Wikidata

Xuana de Flandes (1199/1200- 1244, o Juana de Henao, o Juana de Constantinopla, condesa de Flandes y d'Henao de 1205 a 1244. Foi la fía mayor de María de Champaña y de Balduino IX, conde de Flandes y de Henao, dempués emperador llatín de Constantinopla.

Biografía[editar | editar la fonte]

En 1202, Balduino participó na Cuarta cruzada, y María trató d'axuntase con él dos años más tarde, confiando a Juana y a Margarita (de namái dos años) al so tíu Felipe I de Namur, conde de Namur, maríu de María de Francia, fía de Felipe Augusto. La madre de Juana morrió en 1204 y el so padre al añu siguiente. Felipe de Namur asumió la rexencia y confió a dambes neñes al rei de Francia, Felipe Augusto quien, de la mesma, #dexar so la custodia de Enguerrand III de Coucy.

Felipe Augusto casó en 1212 a Juana con un candidatu de la so eleición: Fernando de Portugal, fíu de Dulce d'Aragón (1198) y de Sancho I, rei de Portugal y hermanu de Matilde de Portugal. Al maríu fíxo-y roblar el tratáu de Pont-á-Vendin, pol que se vio obligáu a arrenunciar a les castellanías d'Aire-sur-la-Lys y Saint-Omer xunto colos restantes territorios y derechos feudales asitiaos nel Artois, amás de pagar una enorme dote.[3]

La humildación que para Fernando supunxo esti tratáu llevólu a xunise a les vieyes aliances de Balduino, el rei Juan I d'Inglaterra y l'emperador Otón IV pa lluchar contra Francia. Fueron ganaos na batalla de Bouvines en xunetu de 1214, onde Fernando foi fechu prisioneru.

Mientres 12 #año Fernando foi prisioneru de #los franceses (foi lliberáu en xineru de 1227) y Juana tuvo que reinar sola. Mientres esti periodu surdieron conflictos ente Juana y la so hermana Margarita por causa de los problemes de socesión, complicaos, amás, pola validez de los dos matrimonios d'esta postrera. A esti conflictu vinieron sumase les dificultaes provocaes pola fame.

En 1225 fixo la so apaición un home que pretendía ser el padre de Juana tres los 20 años trescurríos nes cruzaes. De momentu convirtióse nel centru d'una revolución popular, mientres la cual, Juana, viose obligada a solicitar l'ayuda de Lluis VIII.

Faía 1231 nació la so única fía María. #Prometer a Roberto de Artois, hermanu del rei de Francia Lluis IX, pero morrió en 1236.

Tres la muerte de Fernando'l 27 de xunetu de 1233, Juana caltuvo unes escelentes rellaciones tantu con Francia como con Inglaterra. En 1237 casóse, en segundes nupcias, con Tomás II de Saboya, fíu del conde de Saboya Tomás I y de Beatriz Margarita de Xinebra. Tres la muerte de Juana ensin descendencia, asocedida'l 5 d'avientu de 1244 asocedió-y #el so #hermano Margarita.

Juana pasó a la historia como una muyer voluntario y piadoso. Gracies a ella creáronse gran númberu de conventos y abadíes. Ayudó a los hospitales y malateríes, fundando otres (ente elles l'Hospiciu de la Condesa, en Lille, les abadíes de Flines-lez-Raches y de Marquette onde foi soterrada. Mientres el so gobiernu'l poder y la prosperidá económica de les ciudaes flamenques viéronse considerablemente amontaos. La so estatua #atopar nos xardinos de Coutrai

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Ökumenisches Heiligenlexikon. Ökumenisches Heiligenlexikon ID: J/Johanna_von_Flandern.html. Apaez como: Johanna von Flandern.
  2. Identificador de persona en The Peerage: p11430.htm#i114299. Data de consulta: 7 agostu 2020.
  3. Lottin, Alain, dir. (1989). Histoire des provinces françaises du nord. Westhoek-Editions. ISBN 2-87789-004-X.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Predecesor:
Balduino IX de Flandes
Conde de Flandes


1205 - 1244
Socesor:
 
Predecesor:
Balduino VI de Henao
{{{títulu2}}}
1205 - 1244
Socesor:
{{{socesora2}}}