Marina Arismendi

De Wikipedia
Marina Arismendi
ministra de Desarrollo Social de Uruguay (es) Traducir

1r marzu 2015 - 29 febreru 2020
Daniel Olesker - Pablo Bartol
ministra de Desarrollo Social de Uruguay (es) Traducir

28 marzu 2005 - 28 febreru 2010
← ensin valor - Ana María Vignoli
secretaria xeneral

1992 - 2006
senador d'Uruguái

Vida
Nacimientu Montevidéu30 de mayu de 1949[1] (74 años)
Nacionalidá Bandera de Uruguái Uruguái [1]
Familia
Padre Rodney Arismendi
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu políticasindicalista
Creencies
Partíu políticu Partido Comunista de Uruguay (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Ana Marina Arismendi Dubinsky (30 de mayu de 1949Montevidéu) ye una política y maestra d'escuela uruguaya, actual Ministra de Desenvolvimientu Social. Miembru del Partíu Comunista del Uruguái que forma parte del Frente Ampliu.

Biografía[editar | editar la fonte]

Marina Arismendi nació'l 30 de mayu de 1949. Ye fía de Rodney Arismendi, un históricu dirixente del Partíu Comunista y fundador del Frente Ampliu, y de Rosa Dubinsky.

Realizó los sos estudios primarios na escuela República de Chile y los secundarios nel llicéu José Enrique Rodó onde s'incorporó a la Federación d'Estudiantes de Secundaria de Montevideo (FESM). Nos primeros años de la so adolescencia xunir a la Unión de la Mocedá Comunista y al Comité de Sofitu a la Revolución Cubana "Camilo Cienfuegos".

Al terminar el llicéu empezó a estudiar maxisteriu. Desempéñase como aprendiz d'obrera gráfica na imprenta Norte. Formó parte del Coordinador del Maxisteriu y de la Federación Uruguaya del Maxisteriu. Al recibise de maestra d'Enseñanza Primera empieza a exercer como tal, hasta la so destitución mientres la dictadura.

Empezada la dictadura, Marina Arismendi debe exiliase y viaxa a la República Democrática Alemana, onde llogró una Llicenciatura en Ciencies Sociales brindada pola Escuela Cimera Karl Marx de Berlín. Ellí trabaya como maestra d'español, hestoria y xeografía d'Uruguái y Chile na escuela Antonio Maidana y maestra d'español na Universidá Popular p'Adultos, y como traductora y correutora na empresa Intertext de Berlín.

Retornada la democracia al Uruguái, Arismendi recupera'l so cargu de maestra.

Actividaes polítiques[editar | editar la fonte]

Dientro del Partíu Comunista del Uruguái ocupó grandes sitiales, especialmente depués de la dictadura. En 1990 foi electa integrante del Comité Central de dichu partíu pal so XXII Congresu. Integró, en 1992 la Secretaría Xeneral Coleutiva, y hasta'l 2006 la Secretaría Xeneral del partíu, tres l'arrenunciu de Jaime Pérez. Integró la Mesa Política del Frente Ampliu ente 1992 y 1999.

Nes eleiciones nacionales de 1994 ocupa'l primer llugar na llista del PCU pa integrar la Cámara de Senadores, resultando electa como tal. Nes eleiciones de 1999 y darréu les de 2004 vuelve ser escoyida Senadora. Mientres el periodu 2000-2005 integra les comisiones permanentes d'Asuntos Llaborales y Seguridá Social; Educación y Cultura; Tresporte y Obres Públiques; y la Comisión Especial de Servicios Públicos, onde exerció la vicepresidencia mientres los años 2001 y 2004.

Al asumir nel añu 2005 Tabaré Vázquez como Presidente del Uruguái, nomar titular del nuevu Ministeriu de Desenvolvimientu Social (MIDES). Los sos oxetivos básicos son de menguar la probeza y la indigencia, faer frente a la situación d'emerxencia social que vivía'l país y desenvolver polítiques permanentes al llargu plazu. Los oxetivos numberaos fueron cumplíos y siguen evolucionando hasta l'actualidá.[2]

Actualidá[editar | editar la fonte]

Na actualidá Arismendi atópase trabayando nel Frente Ampliu como direutora de la Unidá Coordinadora de gobiernos departamentales y municipales d'esta fuercia político.[3]

El so nome mentárase pa una posible candidatura a la Vicepresidencia nes eleiciones de 2014.[4]

N'avientu de 2014, en confirmándose la eleición de Tabaré Vázquez pa un nuevu periodu presidencial, anuncióse que Arismendi volverá tar al frente del Ministeriu de Desenvolvimientu Social.[5]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Biblioteca Nacional de Uruguay. ID de autoridad de la Biblioteca Nacional de Uruguay: 000012995. Data de consulta: 20 abril 2024.
  2. Presentación gráfica de la evolución de la probeza n'Uruguái. Axencia Uruguaya de Noticies. 13 d'avientu de 2012. http://www.uypress.net/uc_35958_1.html. Consultáu'l 26 de marzu de 2014. 
  3. «unidá coordinadora-de gobiernos departamentales-y-municipales Actividá de la Unidá Coordinadora de gobiernos departamentales y municipales». frenteamplio.org.uy (19 de marzu de 2013). Archiváu dende l'unidá coordinadora-de gobiernos departamentales-y-municipales orixinal, el 27 de marzu de 2014. Consultáu'l 26 de marzu de 2014.
  4. «La danza de nomes pa la Vicepresidencia». El País (19 d'abril de 2014). Archiváu dende l'orixinal, el 20 d'abril de 2014.
  5. «de-ministros-esti-ye-el gabinete-que-trabayara-mientres-tou-el periodu-de-gobiernu El futuru gabinete de Vázquez». L'Espectador. Archiváu dende l'de-ministros-esti-ye-el gabinete-que-trabayara-mientres-tou-el periodu-de-gobiernu orixinal, el 13 d'avientu de 2014. Consultáu'l 3 d'avientu de 2014.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Cargu creáu
Ministru de Desenvolvimientu Social
2005 - 2010
Socesor:
Ana María Vignoli
Predecesor:
Daniel Olesker
Ministra de Desenvolvimientu Social
2015 - presente
Socesor:
Nel cargu