Margarita de Francia, reina d'Inglaterra

De Wikipedia
Margarita de Francia, reina d'Inglaterra
Vida
Nacimientu París1282
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
Muerte Marlborough (es) Traducir14 de febreru de 1318 (35/36 años)
Sepultura Christ Church Greyfriars (es) Traducir
Familia
Padre Felipe III de Francia
Madre María de Brabante
Casada con Eduardu I d'Inglaterra (1299 (Gregorianu) – )[1]
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Dinastía de los Capetos
Estudios
Llingües falaes francés
Cambiar los datos en Wikidata

Margarita de Francia, (1279-14 de febreru de 1318), siendo la menor de los trés fíos nacíos de Felipe III l'Atrevíu, rei de Francia, con María de Brabante, la so segunda esposa.[3][4] Foi la Reina d'Inglaterra como la segunda esposa del rei Eduardo I d'Inglaterra.

Primeros años[editar | editar la fonte]

El so padre morrió cuando ella tenía tres años y creció so la guía de la so madre y Xuana I de Navarra, esposa del so mediu hermanu'l rei Felipe IV.[5]

Matrimoniu[editar | editar la fonte]

La muerte de l'amada primer esposa d'Eduardo I d'Inglaterra, Leonor de Castiella, a la edá de 49 en 1290, #dexar taramellándose nel dolor.

Sicasí, yera muncho más beneficiosu pa Eduardo faer les paces con Francia pa dexa-y prosiguir les sos guerres n'Escocia. Amás, con un únicu fíu sobreviviente, Eduardo taba ansiosu por protexer el tronu inglés con herederos adicionales. Nel branu de 1291, el rei prometiera al so fíu y herederu, Eduardo, a Blanca de Francia -la segunda de los fíos de Felipe III cola so segunda muyer-, col fin de llograr la paz con Francia. Sicasí, conocedor de la estraordinaria guapura de la princesa, él mesmu decide casase con ella de toes toes, y unvió unos emisarios a solicitar la so mano al rei Felipe IV el Formosu, hermanu de la nueva. Felipe acepta l'enllaz, pero so los siguientes términos:

  • Roblaríase un tratáu ente dambes naciones.
  • Eduardo dexaría a Francia'l feudu de Gascuña.

Sorpresivamente, Eduardo acepta les condiciones y unvia al so hermanu'l conde Edmundo de Lancaster a traer la novia a Inglaterra; pero tou resultó un escandalosu engañu, pos Blanca yá fuera comprometida con Rodolfo III d'Habsburgu, duque d'Austria y Estiria y fíu mayor del emperador Alberto I d'Habsburgu. Entós, el rei francés ufiérta-y a Eduardo, d'entós 55 años d'edá, la mano de la so hermana menor, Margarita, de namái 11 años d'edá.

Ofendíu nel so arguyu, Eduardo I declara la guerra a Francia y refuga el compromisu con Margarita. Dempués de cinco años, una tregua foi alcordada so la influencia del papa Bonifacio VIII. Una serie de trataos na primer metá de 1299 apurrió términos pa un matrimoniu doble, roblándose'l Tratáu de Montreuil: Eduardo #casar con Margarita y el so fíu #casar con Isabel de Francia, fía sobreviviente más nueva de Felipe IV. Amás, la monarquía inglesa recuperaría l'estratéxicu ducáu de Guyena,la ciudá clave de Guyena y recibiría 15.000 llibres de dote mandaes a la moza pol so padre Felipe III. según la torna de les tierres de Leonor de Castiella en Ponthieu y Montreuil como dote primero pa Margarita, y depués pa Isabel de Francia.

Eduardo y Margarita #casar na catedral de Canterbury, el 8 de setiembre de 1299, siendo la diferencia d'edá ente los nuevos maríos más qu'evidente -el rei tenía 60 años y Margarita apenes 17-.

Margarita nunca foi coronada como Reina d'Inglaterra, siendo la primer reina ensin corona dende la Conquista. Esto de nenguna manera mengua la so dignidá d'esposa del rei, sicasí, ella usó'l títulu real nes sos cartes y documentos, y apaeció en públicu con una corona a pesar de que nun recibiera una mientres un ritu formal de invistidura.[6]

Poco dempués de la so boda, el rei parte a la frontera escocesa y dexa a la so esposa en Londres. Al añu siguiente, el 25 de mayu de 1300, Blanca #casar col duque Rodolfo III d'Habsburgu en Viena.

Dempués de dellos meses, aburrida y sola, la nueva reina decide axuntase col so maríu. Nada podría faer más feliz al rei, pos les aiciones de Margarita recordáben-y a los so primer esposa, Leonor.

Llueu Margarita forxaría una sólida amistá cola so fiyasca María, abadesa de Amesbury, que yera namái tres años mayor qu'ella. Al añu siguiente de la so boda (1300) naz el so primer fíu y en 1301 naz otru, lo que fai que'l rei s'una cada vez más cola so esposa. Tou aquel que cayera de la gracia del rei y tuviera a puntu de ser axusticiáu, namái tenía que recurrir a la reina pa tener práuticamente asegurada la salvación. Nos documentos en que se concedía'l perdón real puede lleese a la fin: "Perdonáu namái pola intervención de la nuesa quería consorte, reina Margarita d'Inglaterra".

Esta pareya tan dispareja foi dichosamente feliz. Cuando Blanca morrió (19 de marzu de 1305), el rei ordenó un rigorosu llutu n'honor a la reina. Eduardo llegaría a llamar a la so esposa "una perlla de gran valor". Nesi mesmu añu, Margarita daba a lluz al so tercer fíu, una neña, que, con gran sorpresa de toos, ye bautizada col nome de Leonor, n'honor a la primer esposa d'Eduardo, lo cual demostraba la so falta de celos a l'alcordanza de la difunta reina.

Al añu siguiente (8 de xunetu de 1307), muerre'l rei Eduardo. Margarita, vilba a los 25 años, resuelve nun volver casar #se nunca, diciendo "cuando Eduardo morrió, tolos homes morrieron pa mi", usando'l so inmmensa dote de vilba p'ayudar a los precisaos.

Margarita morrió nel castiellu de Marlborough, el 14 de febreru de 1317, a los 35 años d'edá, siendo soterrada na Grey's Friars de Londres.

Descendencia[editar | editar la fonte]

  • Tomás de Brotherton, 1.er conde de Norfolk (1 de xunu de 1300 a 4 d'agostu de 1338). Casóse (1) con Alice Hayles, con descendencia y con (2) Mary Brewes, con descendencia.
  • Edmundo de Woodstock, 1.er conde de Kent (5 d'agostu de 1301-19 de marzu de 1330) Casóse con Margarita Wake, III baronesa Wake de Liddell cola que tuvo descendencia.
  • Leonor d'Inglaterra (1306-1311)

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Kindred Britain.
  2. Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.
  3. John Carmi Parsons, « Margaret (1279?–1318)», Oxford Dictionary of National Biography, Oxford University Press, Sept 2004; online edn, Jan 2008.
  4. Jiri Louda et Michael MacLagan, Les Dynasties d'Europe, Bordas, 1995 (ISBN 2-04-027115-5) tableau 65 p. 128
  5. Hilton, Lisa (2008). Queens Consort, England's Medieval Queens. Great Britain: Weidenfeld & Nichelson. p. 238. ISBN 978-0-7538-2611-9.
  6. Williamson, D. (1986), Kings and Queens of Britain, p. 75, Salem House, ISBN 0-88162-213-3.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]