María Rosa Alonso

De Wikipedia
María Rosa Alonso
Vida
Nacimientu Tacoronte28 d'avientu de 1909[1]
Nacionalidá España
Muerte Puerto de la Cruz27 de mayu de 2011[1] (101 años)
Estudios
Estudios Universidá de La Laguna
Llingües falaes castellanu[2]
Oficiu académica, filóloga, crítica lliteraria, especialista en lliteraturaprofesora universitaria
Miembru de Real Sociedad Económica de Amigos del País de Tenerife (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

María Rosa Alonso (28 d'avientu de 1909Tacoronte – 27 de mayu de 2011Puerto de la Cruz)[3][4] foi una profesora, filóloga y ensayista canaria.

Biografía[editar | editar la fonte]

Escribió los sos primeros artículos periodísticos roblando col pseudónimu de María Luisa Villalba, El primeru de los cualos titúlase "En redol a los llibros de la guerra", publicáu nel periódicu La Tarde en 1930. En 1932 promovió la creación del Institutu d'Estudios Canarios, siendo miembru fundadora del mesmu. Tamién dende 1939 ye miembru del Muséu Canariu, magar yá collaborara col mesmu con un trabayu sobre Viera y Clavijo. En 1941 llicencióse en Filoloxía Española en Madrid, siendo alumna d'Ortega y Gasset y Américo Castro.

Ente 1942 y 1953 foi profesora de la Facultá de Filosofía y Lletres de la Universidá de La Laguna, doctorándose na Universidá Central de Madrid en 1948 con una tesis titulada "El Poema de Viana, Estudiu históricu-lliterariu d'un poema épicu del sieglu XVII", dirixida primero por D. Dámaso Alonso, y depués por D. Joaquín de Entrambasaguas. Sigue col so llabor investigador, publicando diversos trabayos y artículos. Por problemes políticos: proscrita pol réxime de Franco por cuenta de la filiación republicana de la so familia (el so hermanu Elfidio Alonso fuera diputáu pol partíu d'Unión Republicana y atopábase nel exiliu y condergáu a muerte), cuando empecipió los trámites pa presentase a cátedra de la Universidá, comunicóse-y extraoficialmente, pero con muncha claridá, qu'enxamás consiguiría ser caderalga, arrenunciu a la docencia na Universidá de La Laguna y emigra a Venezuela en 1953. Ente 1958 y 1967 foi profesora de Filoloxía Española na Universidá de los Andes, en Mérida, Venezuela. En 1968 treslladóse a Madrid, publicando nuevos trabayos, cultivando tamién la prosa narrativa y participando na fundación "Politeia", dedicada al fomentu y desenvolvimientu d'actividaes culturales y artístiques. En 1999 torna definitivamente a Tenerife.

Foi secretaria y redactora de la revista estudiantil Cuadiernos de la Facultá de Filosofía y Lletres de Madrid y tamién secretaria de la Revista d'Historia de la Universidá de La Laguna

Premios y reconocencies[editar | editar la fonte]

Recibió'l Premiu de periodismu "Leoncio Rodríguez" y el Premiu Canaries de Lliteratura (ex aequo). Foi estremada cola Medaya de Bronce de la "Orde 27 de xunu" pol Ministeriu d'Educación de Venezuela; col Diploma d'Honor y la Medaya de Plata pola Universidá de Los Andes (Venezuela). Dióse-y la Medaya d'Oru de la isla de Tenerife; foi Miembru d'Honor de l'Asociación de la Prensa de Santa Cruz de Tenerife; recibió la Espiral 1986 del Centru de la Cultura Popular Canaria. Formaba parte de la Real Sociedá Económica d'Amigos del País de Tenerife.

A ello sumóse en 2010 la celebración del Día de les Lletres Canaries nel so honor, dando cumplimientu a una resolución del Parllamentu de Canaries. La propuesta cuntó cola adhesión de 44 instituciones públiques y 56 asociaciones, fundaciones, editoriales y personalidaes del mundu de la cultura.

L'institutu antes llamáu 'IES Añaza' nel barriu de Añaza, Tenerife camudó de nome a IES Mª Rosa Alonso como homenaxe.

Obres y trabayos[editar | editar la fonte]

Amás de les sos collaboraciones na prensa destacaron los sos trabayos de crítica lliteraria, que tomen tanto'l Renacimientu español como'l Sieglu d'Oru, el Romanticismu y el Modernismu. Tocantes a la lliteratura canaria tratar, dende los sos oríxenes hasta l'actualidá. Les sos vastes conocencies llevar tamién a ocupase del idioma español.

  • San Borondón, signu de Tenerife (1940)
  • En Tenerife, una poeta. Victoria Bridoux Mazzini 1935-1862 (1940 y 1944). unavida OK secu, el pelD
  • Cola voz del silenciu (1945)
  • Otra vegada (novela) (1951)
  • El Poema de Viana (1952)
  • Pulsu del tiempu (1953)
  • Manuel Verdugu y la so obra poética (1955)
  • Residente en Venezuela (1960)
  • Apuntes d'ortografía española con esplicaciones de léxicu. Pa usu de primerizos (1966)
  • Sobre l'español que s'escribe en Venezuela (1967)
  • Papeles tinerfeños (1972)
  • La ciudá y los sos habitantes (1989)
  • Santa Cruz, vocación de futuru (1989).
  • Las generaciones y cuatro estudio (1990).
  • La Luz llega del Este (1998)

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: autoridaes BNF. Identificador BnF: 12315406j. Apaez como: María Rosa Alonso. Autor: Biblioteca Nacional de Francia. Llingua de la obra o nome: francés.
  2. «idRef» (francés). Agencia Bibliográfica de Enseñanza Superior. Consultáu'l 14 mayu 2020.
  3. La so biografía
  4. ABC Canaries: Les lletres lloren la despidida de María Rosa Alonso

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]