María Ana d'Habsburgu

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
María Ana d'Habsburgu
Joachim von Sandrart - Erzherzogin Maria Anna (1610-1665), Kurfürstin von Bayern.jpg
rexenta

Vida
Nacimientu Graz13  de xineru de 1610
Nacionalidá Bandera de Sacru Imperiu Romanu Xermánicu Sacru Imperiu Romanu Xermánicu
Fallecimientu

Munich25  de setiembre de 1665

(55 años)
Sepultura iglesia de San Miguel Traducir
Familia
Padre Fernandu II d'Habsburgu
Madre María Ana de Baviera
Casáu/ada con Maximiliano I Traducir
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Casa d'Habsburgu
Oficiu
Oficiu política
Cambiar los datos en Wikidata

María Ana d'Habsburgu (n'alemán Maria Anna von Österreich; Graz, 3 de xineru de 1610 - Múnich, 25 de setiembre de 1665), fía del Emperador Fernandu II de Habsburgo y de la so esposa María Ana de Baviera. Poro, yera hermana del emperador Fernandu III de Habsburgo, por cuenta de ello tamién yera tía del emperador Leopoldo I de Habsburgo y de la reina Mariana d'Austria, (segunda esposa de Felipe IV d'España y madre de Carlos II d'España).

Biografía[editar | editar la fonte]

El 15 de xunetu de 1635 #casar en Viena col Duque Maximiliano I, duque y eleutor de Baviera, quien había quedáu vilbu esi mesmu añu de la so primer esposa Isabel Renata de Lorena, la so decisión d'un nuevu y rápidu matrimoniu #deber a que nun tenía herederos varones, lo que se solucionó llueu.

D'esta unión nacieron el futuru Duque Fernando María Eleutor de Baviera (1636-1679) y Maximiliano Felipe de Leuchtenberg (1638-1704);

María Ana yera una muyer bien intelixente, enérxica y decidida, siempres tuvo interesada nos asuntos políticos que lu arrodiaben, a diferencia de la primer esposa de Maximiliano. Una vegada que se convirtió la Eleutora de Baviera, nun se portó según la política de los Habsburgo, si non que sofitó totalmente la causa de los Wittelsbach, collaborando viviegamente col so home y llogrando numberosos alcuerdos colos personeros de gobiernu.

Al morrer Maximiliano en 1651, asume la rexencia en nome del so fíu Fernando María, quien asume con plenos poderes #tres #año más tarde al algamar la mayoría d'edá.

Finó en 1665 y el so corazón ta soterráu en Altötting en Baviera.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • (n'alemán) Constantin Wurzbach, Biographisches Lexikon deas Kaisertums Österreich, Vienna, 1861, Vol. VII, p. 24 (versione online)

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]