Mapungubwe

De Wikipedia
Paisaxe cultural de Mapungubwe
Patrimoniu de la HumanidáUNESCO
Colina de Mapungubwe.
Llugar Bandera de Sudáfrica Sudáfrica
Criterios Cultural: ii, iii, iv, v
Referencia 1099
Inscripción 2003 (XXVII Sesión)
Área África
Cambiar los datos en Wikidata

Mapungubwe, na provincia de Limpopo de Sudáfrica, na confluencia de los ríos Limpopo y Shashe, próxima a les fronteres con Zimbabue y Botsuana, foi integrada na llista del Patrimoniu de la Humanidá pola Unesco en 2003 col nome de Paisaxe cultural de Mapungubwe, por representar les muertes d'un estáu que florió naquella rexón ente los sieglos IX y XIV, con carauterístiques asemeyaes al que dio orixe al Gran Zimbabue.

Asitiada nuna rexón de sabana con baobab de gran porte, el conxuntu inclúi muralles construyíes con piedres cortaes de forma regular y superpuestes ensin l'usu de cualquier tipu de morteru, y dexa estremar antiguos palacios que paecen surdir en delles dómines y una zona residencial circundante. Otres muertes atopaes dexen probar la esistencia d'un importante comerciu colos países árabes y la India, amosando qu'aquel estáu desenvolvióse gracies a la so situación estratéxica nel centru de les rutes ente l'interior d'África austral y l'océanu Índicu.

Aparentemente, construyíu por pueblos bantús provenientes d'África occidental y conocedores de la teunoloxía del fierro, fueron atopaos en Mapungubwe muertes de cerámica d'una cultura conocida como “Zhizo”, dataos nel periodu ente los años 800 y 1000 de la nuesa era. Na mesma rexón, atopáronse preseos de piedra y pintures rupestres qu'indiquen la fixación de los pueblos cazadores pañadores, probablemente del grupu khoisan, antes de la llegada de los bantús.

Tal como asocedió col Gran Zimbabue, esta enorme ciudá foi abandonada nel sieglu XIV, probablemente por motivu d'una invasión de la rexón por pueblos d'idioma shona que crearon l'Imperiu de los Monomotapes.

Por cuenta de la enfermedá tresmitida pola mosca tsé-tsé y a la malaria, la rexón solo foi usada esporádicamente como terrenal de caza hasta'l sieglu XX, cuando s'afayaron oxetos d'oru nes ruines de Mapungubwe. Esto llevó a una fiebre del oru pero, en 1932, la Universidá de Pretoria adquirió una parte del terrén y empecipió un proyeutu arqueolóxicu que llevó al estudiu del sitiu y finalmente a la creación del Muséu de Mapungubwe naquella universidá.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]