Mónico Bueso Soto

De Wikipedia
Mónico Bueso Soto
Comisionado para la Dieta de Nacaome (es) Traducir

6 xunu 1847 -
Presidente d'Hondures

Vida
Nacimientu Comayagua1810
Nacionalidá Bandera de Hondures Hondures
Muerte fecha desconocida
Oficiu políticuabogáu
Cambiar los datos en Wikidata

Mónico Bueso Soto (1810Comayagua – fecha desconocida) foi abogáu y políticu d'enclín conservador. Presidente Provisional del Estáu d'Hondures ente los díes 27 d'agostu al 21 de setiembre de 1839.[1]

Biografía[editar | editar la fonte]

Foi fíu del matrimoniu ente: Pedro Regalado Bueso Soto ya Isabel María de Soto. Mónico ye l'hermanu menor del tamién políticu Abogáu José Santiago Bueso Soto presidente provisional d'Hondures en 1855.

Presidencia Interina[editar | editar la fonte]

Siendo les socesiones interines de los miembros del Conseyu de Ministros de 1839, el Xeneral José María Bustillo, fai-yos entrega de l'alministración al Ministru Mónico Bueso Soto y al Ministru Francisco d'Aguilar, en fecha 27 d'agostu de 1839.[2] La situación n'Hondures taba a la llende por cuenta de la invasión asocedida poles tropes salvadoreñes al mandu del Xeneral José Trinidad Cabañas en fecha 24 d'agostu, tan solo trés díes depués; Mónico Bueso y Francisco Aguilar xestionen por que la Asamblea Llexislativa agospiárase y asina dar en escoyer a un presidente, polo que dempués d'haber quórum de representantes, según lo ordenao na Constitución del Estáu d'Hondures de 1839 escuéyese'l 21 de setiembre al Xeneral José Francisco Zelaya y Ayes como Primer Presidente constitucional d'Hondures; pero, Zelaya y Ayes, nun tomaría posesión del cargu por atopase fora de Comayagua, por consiguiente'l Decretu” de designación presidencial, apurrir tantu Mónico Bueso y Francisco d'Aguilar a Zelaya y Ayes na ciudá de Juticalpa, Olancho a la cual alzaría como capital de la so presidencia y darréu colaría a Tegucigalpa pa tomala.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. (Llistáu de Xefes d'Estáu y Presidentes d'Hondures)http://www.archontology.org/nations/honduras/00_1824_1841_s.php
  2. (Cronoloxía Histórica de los gobiernos d'Hondures)«Copia archivada». Archiváu dende l'orixinal, el 14 d'agostu de 2011. Consultáu'l 22 d'agostu de 2011.


Predecesor:
José María Bustillo (Hondures)
Conseyu de Ministros d'Hondures

1843
Socesor:
José Francisco Zelaya y Ayes