Lliga de Campeones de la AFC

De Wikipedia
Lliga de Campeones de la AFC
Xeneral
Tipu de competición copa internacional de clubes de fútbol (es) Traducir
Deporte fútbol
Organizador Confederación Asiática de Fútbol
Historia
Fundación 2002
Competición
Periodicidá Cada añu
Lliga inferior Liga de fútbol de Kirguistán (es) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La Lliga de Campeones de la AFC (inglés: AFC Champions League), enantes conocida como Campeonatu de Clubes d'Asia, ye tornéu internacional oficial de fútbol más prestixosu a nivel de clubes ente les competiciones entamaes pola Confederación Asiática de Fútbol (AFC).

Apostada añalmente de mayu a payares, pudiendo variar nel calendariu, la competición foi creada na temporada 1967 so la denominación de Campeonatu de Clubes Campeones d'Asia (inglés: Asian Champion Club Tournament), con un formatu d'eliminación direuta. Tres la so reestructuración na temporada 2002-03, el tornéu ye apostáu polos meyores 46 clubes de les lligues d'Asia, cola esceición de los equipos israelinos que fueron espulsaos en 1974 por cuenta de les presiones de los países musulmanes ya integraos na UEFA.[1]

El campeón representa a la confederación na Copa Mundial de Clubes de la FIFA a finales d'añu. Dende la temporada 2009, el campeón defensor yá nun recibe un puestu automáticu, obligándolo a clasificase al traviés de la so respeutiva lliga nacional. El Pohang Steelers ye anguaño'l club más esitosu na historia de la competición, dempués de ganar el so tercer títulu en 2009, ente que'l vixente campeón ye'l Urawa Red Diamonds. La K-League coreana cuenta con once títulos y ye la competición de la lliga de mayor ésitu siguíu pola J1 League xaponesa, que llogró seis títulos.

Historia[editar | editar la fonte]

Fundación del Campeonatu Asiáticu de Clubes (1967–2002)[editar | editar la fonte]

La competición empezó en 1967 como'l Campeonatu Asiáticu de Clubes, pero tuvo una variedá de formatos distintos col tornéu inaugural escenificado como un formatu direutu d'eliminatories direutes. Los clubes más esitosos d'esta dómina fueron el Maccabi Tel Aviv y Hapoel Tel Aviv d'Israel, y el Taj d'Irán. El tornéu nun se celebró dempués de la edición de 1971 mientres catorce años por cuenta de la falta de profesionalismo ya interés.

Na temporada 1985-86, la competencia marcó'l regresu del primer tornéu de clubes, yá ensin los equipos israelinos —qu'ingresaríen como miembru UEFA en 1994— espulsaos por presiones polítiques; el formatu volvería camudar en delles ocasiones, ente les que se producieron dellos retiros. En 1990, la Confederación Asiática de Fútbol presentó la Recopa de la AFC, cola temporada de 1995 viendo la presentación de la Supercopa Asiática.

Creación de la Lliga de Campeones (2002-presente)[editar | editar la fonte]

Primeros años y problemes[editar | editar la fonte]

Na temporada 2002-03, el Asian Club Championship, la Recopa de la AFC y la Supercopa combinar pa convertise na Lliga de Campeones de la AFC. Los ganadores de la Lliga y la Copa calificaríen pa los playoffs clasificatorios colos meyores ocho clubes del este y l'oeste d'Asia que van pasar a la fase de grupos. Los primeros ganadores sol nome de la Lliga de Campeones de la AFC foi'l Al Ain ganando al BEC Tero 2-1 nel global. La competencia va retardar por un añu debíu al virus del SARS.

Partíu ente'l Persepolis y Al-Hilal nel estadiu Azadi correspondiente a la Lliga de Campeones de la AFC 2012.

El tornéu foi rellanzáu en 2004 con 29 clubes de catorce países. A diferencia del añu anterior, el calendariu del tornéu camudar a marzu a payares. Na fase de grupos, los 28 clubes estremar en siete grupos de cuatro a nivel rexonal, dixebrando a los clubes d'Asia oriental y d'Asia occidental p'amenorgar los gastos de viaxe, y xugaron doble ronda en casa y fora de casa. Depués, los siete ganadores del grupu xunto colos campeones defensores clasificar pa los cuartos de final. Los cuartos de final, semifinales y finales xugáronse como un formatu de dos piernes, con goles de visitante, tiempu extra y penalizaciones utilizaos como desempates.

Na temporada 2005 xunir por primer vegada clubes sirios al tornéu, aumentando asina'l númberu de países participantes a 15, y dos años más tarde, dempués de la so tresferencia a l'AFC en 2006, los clubes australianos tamién s'incluyeron nel tornéu. Por cuenta de la falta de profesionalismo nel fútbol asiático, inda esisten munchos problemes nel tornéu, como la violencia nel campu y la presentación tardida del rexistru de xugadores. Munchos culparon a la falta de dineru en premios y los costosos viaxes como dalgunes de les razones.

Hasta 2005 el dominiu de los clubes árabes yera total, colos títulos d'Al Ain y Al-Ittihad. Sicasí, los clubes d'Asia oriental apaecieron de forma repentina ganando les ediciones de 2006, 2007 y 2008 col Jeonbuk Hyundai Motors, Urawa Red Diamonds y Gamba Osaka, respeutivamente.

Últimos cambeos y meyores[editar | editar la fonte]

Partíu ente l'Adelaide United y Jeonbuk Hyundai Motors correspondiente a la Lliga de Campeones de la AFC 2010.

La Lliga de Campeones espandir a 32 clubes en 2009 con entrada direuta a los diez lligues más importantes d'Asia, añu en que Pohang Steelers ganó na final a partíu únicu por 2–1 a Al-Ittihad. Cada país recibió hasta cuatro participantes, anque non más d'un terciu del númberu d'equipos na división cimera d'esi país, arredondiaos escontra baxo, dependiendo de la fortaleza de la so lliga, estructura de la lliga (profesionalismo), comerciabilidad, estáu financieru y otros criterios establecíos pol comité AFC Pro-League.[2] Los criterios d'evaluación y clasificación de les asociaciones participantes seríen revisaos ​​pola AFC cada dos años, y los más recién van aprobar pa les temporaes 2011-2012.[3] El dominiu de los clubes d'Asia oriental siguió incontestablemente colos títulos de Seongnam Ilhwa Chunma (2010) y Ulsan Hyundai (2012), namái salváu pol trunfu d'Al-Sadd en 2011.

El dineru del premiu viose amontáu significativamente dende la temporada 2009 y los clubes pueden ganar daqué de dineru en premios, inclusive na fase de grupos, dependiendo del so desempeñu. La fase de grupos llevar a cabu de la mesma manera que los cuatro torneos anteriores; esta vegada, sicasí, agora ocho ganadores de grupu y ocho finalistes clasificar pa la ronda de 16, na que los ganadores de grupu reciben a los finalistes nun formatu de partíu únicu, igualáu regionalmente.

La restricción rexonal esaniciar de les etapes posteriores, anque dende 2010 los clubes de temporada del mesmu país nun pueden enfrentase nos cuartos de final nun siendo que esi país tenga trés o más representantes nos cuartos de final. Los cuartos de final y les semifinales xugar en series de dos piernes, con un gol de visitante, tiempu extra y penalizaciones utilizaes como desempates. La final xuégase como una partida única nun llugar neutral predeterminado.

En 2013, la Confederación Asiática de Fútbol fixo una propuesta pa revertir la final de regresu a una sola etapa y dexar que les meyores ventitrés asociaciones miembro que cumplan colos Criterios de ACL compitan. La decisión final sobre les propuestes tomar en payares de 2013.[4] El 26 de payares de 2013, el comité executivu decidió caltener les últimes dos etapes dempués del ésitu de la final de la Lliga de Campeones de la AFC 2013 y espandir la competencia a diecinueve asociaciones miembru.[5] Esa temporada supunxo'l primer trunfu d'un club chinu sol nuevu formatu, col títulu del Guangzhou Evergrande, que ganó al FC Seúl, que sumaría'l so segundu títulu en 2015. Pela so parte, el Western Sydney Wanderers convertir nel primer club australianu en proclamase campeón continental asiáticu en 2014.

Formato[editar | editar la fonte]

Clasificación[editar | editar la fonte]

A partir de la edición de 2009 del tornéu, la Lliga de Campeones de la AFC empezó con una fase de grupos de doble ronda de 32 equipos, que ta precedida por partíos clasificatorios pa equipos que nun reciben entrada direuta a la competencia puramente dicha. Los equipos tamién s'estremen en zones del este y oeste p'avanzar por separáu nel tornéu.

Imaxe d'un sortéu de la fase de grupos de la Lliga de Campeones de la AFC 2013.

El númberu d'equipos que cada asociación ingresa na Lliga de Campeones de la AFC determinar añalmente al traviés de los criterios establecíos pol Comité de Competición de la AFC.[6] El criteriu, que ye una versión modificada del coeficiente de la UEFA, mide lo comercial y los estadios pa determinar el númberu específicu de places que recibe cada federación nacional. Cuanto más alta sía la clasificación d'una federación según determinar los criterios, más equipos van representar a la federación na Lliga de Campeones, y menos rondes de calificación tendrán de competir los equipos de l'asociación.

Tornéu[editar | editar la fonte]

El tornéu puramente dichu empieza con una etapa grupal de 32 equipos, estremaos n'ocho grupos. L'axugamientu faise mientres se fai'l sortéu pa esta etapa, ente que los equipos del mesmu país nun pueden coincidir nel mesmu grupu. Cada equipu xuega colos demás del so grupu nun formatu d'ida y vuelta. L'equipu ganador y los finalistes de cada grupu pasen a la siguiente ronda.

Pa esta etapa, l'equipu ganador d'un grupu xuega contra'l subcampeones d'otru grupu, y los equipos de la mesma asociación nun pueden enfrentase ente sigo. Dende los cuartos de final d'equí p'arriba, el sortéu ye dafechu aleatoriu, ensin proteición d'asociación. El tornéu usa la regla del valor doble de los goles anotaos como visitante en casu d'empate: si'l total de los dos partíos ta empatáu dempués de 180 minutos, entós l'equipu qu'anotó más goles nel estadiu del so oponente avanza. Si entá tán ataos, los equipos xueguen un tiempu extra, onde yá non s'aplica la regla de los goles de visitante. Si entá ta empatáu dempués del tiempu extra, l'empate va decidir por una tanda de penaltis.

La fase de grupos y la ronda de 16 partíos xugar mientres la primer metá del añu (febreru-mayu), ente que la etapa eliminatoria posterior xugar mientres la segunda metá del añu (agostu-payares). Los partíos eliminatorios xugar nun formatu de dos vueltes, cola esceición de la final. A partir de 2014, les zones este y oeste caltendrán aparte hasta la final ensin aplicación de nenguna regla de proteición del país,[6] polo que s'esanició cualquier posibilidá d'una final d'un mesmu país.

Participantes[editar | editar la fonte]

Los equipos de solu 18 países de la AFC algamaron la fase de grupos de la Lliga de Campeones de la AFC. La asignación d'equipos pelos países miembros numbérase de siguío; los asteriscos representen ocasiones nes que siquier un equipu foi esaniciáu na calificación pa la fase de grupos. 32 países de la AFC tuvieron equipos que participen na clasificación, y los países que nunca tuvieron equipos algamen la fase de grupos nun s'amuesen.

Federaciones Participantes
2002–03 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017
Asia oriental
Bandera de Australia Australia 2 2 2 2 2 3 1* 3 2* 2* 3
Bandera de la República Popular China República Popular China 2 2 2 2 2 2 4 4 4 3 4 4 4 4 3*
Bandera de Ḥong Kong Hong Kong 0* 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0* 0* 0* 1*
Bandera de Indonesia Indonesia 0* 2 2 0 2 0 1* 1* 1* 0* 0 0 0* 0 0
Bandera de Xapón Xapón 2 2 2 2 2 3 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Bandera de Corea del Sur Corea del Sur 2 2 2 2 3 2 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Bandera de Singapur Singapur 0* 0 0 0 0 0 1 1 0 0 0 0* 0* 0* 0*
Bandera de Tailandia Tailandia 2 2 2 0 1 2 0* 0* 0* 1* 2 1* 1* 1* 1*
Bandera de Vietnam Vietnam 0* 2 2 2 1 2 0 0* 0 0 0 0* 1* 1* 0*
Total 8 12 12 8 13 13 16 16 15 15 15 16 16 16 16
Asia occidental
Bandera de Baḥréin Bahrein 0* 2 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0* 0* 0 0
Bandera de Irán Irán 2 2 2 2 1 2 4 4 4 3* 3* 4 4 3* 4
Iraq 1* 2 2 2 2 2 0 0 0 0 0 0* 0 0 0
Bandera de Kuwait Kuwait 0* 2 2 2 2 2 0 0 0 0 0 0* 0* 0 0
Bandera de Qatar Qatar 1* 2 2 2 2 2 2 2 3 4 4 4 2* 2* 2*
Bandera d'Arabia Saudita Arabia Saudita 1* 2 3 3 2 2 4 4 4 3* 4 4 4 4 4
Bandera de Siria Siria 0* 0 2 2 2 2 0 0* 0* 0 0 0 0 0 0
Bandera de Turkmenistán Turkmenistán 1* 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0
Bandera d'Emiratos Árabes Xuníos Emiratos Árabes Xuníos 1* 3 2 2 2 2 4 4 4 4 4 3* 2* 3* 4
Bandera d'Uzbequistán Uzbequistán 1* 2 2 2 2 2 2 2 2 3* 2* 1* 4 4 2*
Total 8 17 17 17 15 16 16 16 17 17 17 16 16 16 16
Total
Finales 16 29 29 25 28 29 32 32 32 32 32 32 32 32 32
Clasificaos 53 29 29 25 28 29 35 37 36 37 35 47 49 45 47

Historial[editar | editar la fonte]

Pa un meyor detalle de les finales vease Finalistes de la Lliga de Campeones de la AFC
Nomes y banderes según la dómina.
Temporada Campeón Resultáu Subcampeón Notes
Campeonatu de Clubes Campeones d'Asia
1967 Bandera de Israel Hapoel Tel Aviv F. C. 2 - 1 Bandera de Malasia P. B. Selangor
1969 Bandera de Israel Maccabi Tel Aviv F. C. 1 - 0 Bandera de Corea del Sur Yangzee F. C.
1970 Bandera de Irán Taj Teḥrán F. C. 2 - 1 Bandera de Israel Hapoel Tel Aviv F. C.
1971 Bandera de Israel Maccabi Tel Aviv F. C. (w/o) Al-Shorta
Campeonatu de Clubes d'Asia
1985-86 Bandera de Corea del Sur Daewoo Royals 3 - 1 (pró.) Bandera d'Arabia Saudita Al-Ahli Saudi F. C.
Primer final decidida na prórroga
1986-87 Bandera de Xapón Fukurawa Electric Sistema de lliga Bandera d'Arabia Saudita Al-Hilal Saudi F. C.
1987-88 Bandera de Xapón Yoimiuri Verdy (w/o) Bandera d'Arabia Saudita Al-Hilal Saudi F. C.
1988-89 Bandera de Qatar Al-Sadd S. C. 3 - 2, 0 - 1 (v.) Al Rasheed
Primer final resuelta por regla del gol visitante
1989-90 Bandera de la República Popular China Liaoning F. C. 1 - 1, 2 - 1 Bandera de Xapón Nissan Motors F. C.
1990-91 Bandera de Irán Esteghlal F. C. 2 - 1 Bandera de la República Popular China Liaoning F. C.
1991-92 Bandera d'Arabia Saudita Al-Hilal Saudi F. C. 1 - 1 (4-3 pen.) Bandera de Irán Esteghlal F. C.
Primer final decidida por llanzamientos de penalti
1992-93 Bandera de Irán PAS F. C. 1 - 0 Bandera d'Arabia Saudita Al-Shabab
1993-94 Bandera de Tailandia Thai Farmers Bank F. C. 2 - 1 Bandera d'Omán Oman Club
1994-95 Bandera de Tailandia Thai Farmers Bank F. C. 1 - 0 Bandera de Qatar Al-Arabi S. C.
Primer defensa del títulu
1995-96 Bandera de Corea del Sur Ilhwa Chunma 1 - 0 (pró.) Bandera d'Arabia Saudita Al-Nassr
1996-97 Bandera de Corea del Sur F. C. Pohang Steelers 2 - 1 (pró.) Bandera de Corea del Sur Ilhwa Chunma
Primer final ente equipos del mesmu país
1997-98 Bandera de Corea del Sur F. C. Pohang Steelers 0 - 0, (6-5 pen.) Bandera de la República Popular China Dalian Wanda
1998-99 Bandera de Xapón Allegría Iwata 2 - 1 Bandera de Irán Esteghlal F. C.
1999-00 Bandera d'Arabia Saudita Al-Hilal Saudi F. C. 3 - 2 (pró.) Bandera de Xapón Allegría Iwata
2000-01 Bandera de Corea del Sur Suwon Samsung Bluewings F. C. 1 - 0 Bandera de Xapón Allegría Iwata
2001-02 Bandera de Corea del Sur Suwon Samsung Bluewings F. C. 0 - 0, (4-2 pen.) Bandera de Corea del Sur LG Cheetahs
Segunda final ente equipos del mesmu país
Lliga de Campeones de la AFC
2002-03 Bandera d'Emiratos Árabes Xuníos Al-Ain F. C. 2 - 0, 0 - 1 Bandera de Tailandia BEC Tero Sasana F. C.
Reestructuración de la competición
2004 Bandera d'Arabia Saudita Al-Ittihad C. S. A. 1 - 3, 5 - 0 Bandera de Corea del Sur Ilhwa Chunma
2005 Bandera d'Arabia Saudita Al-Ittihad C. S. A. 1 - 1, 4 - 2 Bandera d'Emiratos Árabes Xuníos Al-Ain F. C.
2006 Bandera de Corea del Sur Jeonbuk Hyundai Motors FC 2 - 0, 1 - 2 Bandera de Siria Al Karamah F. C.
2007 Bandera de Xapón Urawa Red Diamonds 1 - 1, 2 - 0 Bandera de Irán Sepahan Isfahan F. C.
2008 Bandera de Xapón Gamba Osaka 3 - 0, 2 - 0 Bandera de Australia Adelaide United F. C.
2009 Bandera de Corea del Sur F. C. Pohang Steelers 2 - 1 Bandera d'Arabia Saudita Al-Ittihad C. S. A.
Instauración de final a partíu únicu
2010 Bandera de Corea del Sur Ilhwa Chunma 3 - 1 Bandera de Irán Zob Ahan F. C.
2011 Bandera de Qatar Al-Sadd S. C. 2 - 2 (4-2 pen.) Bandera de Corea del Sur Jeonbuk Hyundai Motors F. C.
2012 Bandera de Corea del Sur Ulsan Hyundai 3 - 0 Bandera d'Arabia Saudita Al-Ahli Saudi F. C.
2013 Bandera de la República Popular China Guangzhou Evergrande 2 - 2, 1 - 1 (v.) Bandera de Corea del Sur F. C. Seoul
Reestablecimientu de final a doble partíu
2014 Bandera de Australia Western Sydney Wanderers 1 - 0, 0 - 0 Bandera d'Arabia Saudita Al-Hilal Saudi F. C.
2015 Bandera de la República Popular China Guangzhou Evergrande 0 - 0, 1 - 0 Bandera d'Emiratos Árabes Xuníos Shabab Al-Ahli
2016 Bandera de Corea del Sur Jeonbuk Hyundai Motors FC 2 - 1, 1 - 1 Bandera d'Emiratos Árabes Xuníos Al-Ain F. C.
2017 Bandera de Xapón Urawa Red Diamonds 1 - 1, 1 - 0 Bandera d'Arabia Saudita Al-Hilal Saudi F. C.
2018 Bandera de ? Por definir Bandera de ?

Palmarés[editar | editar la fonte]

Equipu Títulos Subtítulos Años campeonatos Años subcampeonatos
Bandera de Corea del Sur F. C. Pohang Steelers 3 - 1997, 1998, 2009
Bandera d'Arabia Saudita Al-Hilal Saudi F. C. 2 4 1992, 2000 1986, 1987, 2014, 2017
Bandera de Corea del Sur Seongnam F. C. 2 2 1996, 2010 1997, 2004
Bandera de Irán Esteghlal F. C. 2 2 1970, 1991 1992, 1999
Bandera d'Arabia Saudita Al-Ittihad C. S. A. 2 1 2004, 2005 2009
Bandera de Corea del Sur Jeonbuk Hyundai Motors F. C. 2 1 2006, 2016 2011
Bandera de Qatar Al-Sadd S. C. 2 - 1989, 2011
Bandera de Corea del Sur Suwon Samsung Bluewings F. C. 2 - 2001, 2002
Bandera de Israel Maccabi Tel Aviv F. C. 2 - 1969, 1971
Bandera de Tailandia Thai Farmers Bank F. C. 2 - 1994, 1995
Bandera de la República Popular China Guangzhou Evergrande F. C. 2 - 2013, 2015
Bandera de Xapón Urawa Red Diamonds 2 - 2007, 2017
Bandera de Xapón Jubiro Iwata 1 2 1999 2000, 2001
Bandera d'Emiratos Árabes Xuníos Al-Ain F. C. 1 2 2003 2005, 2016
Bandera de Israel Hapoel Tel Aviv F. C. 1 1 1967 1970
Bandera de la República Popular China Liaoning Hongyun 1 1 1990 1991
Bandera de Corea del Sur Busan IPark F. C. 1 - 1986
Bandera de Xapón J. Y. F. O. Ichihara Chiba 1 - 1987
Bandera de Xapón Tokyo Verdy 1 - 1988
Bandera de Irán PAS F. C. 1 - 1993
Bandera de Xapón Gamba Osaka 1 - 2008
Bandera de Corea del Sur Ulsan Hyundai F. C. 1 - 2012
Bandera de Australia Western Sydney Wanderers F. C. 1 - 2014
Bandera de Corea del Sur F. C. Seoul - 2 2002, 2013
Bandera d'Arabia Saudita Al-Ahli Saudi F. C. - 2 1986, 2012
Bandera d'Emiratos Árabes Xuníos Shabab Al-Ahli - 1 2015
Bandera de Irán Zob Ahan F. C. - 1 2010
Bandera de Australia Adelaide United F. C. - 1 2008
Bandera de Irán Foolad Mobarekeh Sepahan F. C. - 1 2007
Bandera de Siria Al Karamah F. C. - 1 2006
Bandera de Tailandia BEC Tero Sasana F. C. - 1 2003
Bandera de la República Popular China Dàlián Shídé - 1 1998
Bandera d'Arabia Saudita Al-Nassr ASCFC - 1 1995
Bandera de Qatar Al-Arabi S. C. - 1 1995
Bandera d'Omán Oman Club - 1 1994
Bandera d'Arabia Saudita Al-Shabab F. C. - 1 1993
Bandera de Xapón Yokohama Marinos - 1 1990
Al-Karkh S. C. - 1 1989
Al-Shorta S. C. - 1 1971
Bandera de Corea del Sur Yangzee F. C. - 1 1969
Bandera de Malasia P. B. Selangor - 1 1967

Títulos per país[editar | editar la fonte]

País Títulos Subtítulos Clubes campeones
 Corea del Sur 11 6 F. C. Pohang Steelers (3), Seongnam F. C. (2), Jeonbuk Hyundai Motors F. C. (2), Suwon Samsung Bluewings F. C. (2), Busan IPark F. C. (1), Ulsan Hyundai F. C. (1)
 Xapón 6 3 Urawa Red Diamonds (2), Jubiro Iwata (1), J. Y. F. O. Ichihara Chiba (1), Tokyo Verdy (1), Gamba Osaka (1)
Bandera d'Arabia Saudita Arabia Saudita 4 9 Al-Hilal Saudi F. C. (2), Al-Ittihad C. S. A. (2)
 Irán 3 4 Esteghlal F. C. (2), PAS F. C. (1)
 China 3 2 Guangzhou Evergrande F. C. (2), Liaoning Whowin F. C. (1)
 Israel 3 1 Maccabi Tel Aviv F. C. (2), Hapoel Tel Aviv F. C. (1)
Bandera de Tailandia Tailandia 2 1 Thai Farmers Bank F. C. (2)
 Qatar 2 1 Al-Sadd S. C. (2)
 Emiratos Árabes Xuníos 1 3 Al-Ain F. C. (1)
Bandera de Australia Australia 1 1 Western Sydney Wanderers F. C. (1)
 Iraq - 2
Bandera de Malasia Malasia - 1
 Omán - 1
 Siria - 1

Estadístiques[editar | editar la fonte]

Tabla histórica de goliadores[editar | editar la fonte]

Pa un completu detalle vease Estadístiques de la Lliga de Campeones de la AFC#Tabla histórica de goliadores Máximos goliadores de la Lliga de Campeones de la AFC.

El máximu goliador del tornéu ye'l surcoreanu Lee Dong-Gook con 32 goles,[7] siguíu del saudín Nasser Al-Shamrani y el montenegrín Dexen Damjanović con 29 y 27 goles respeutivamente, siendo amás los únicos xugadores en devasar la barrera de los venticinco goles na historia de la competición.[8]

Los anteriores rexistros nun contabilicen les fases previes clasificatorias.[9]

Nota: Non contabilizaos los partíos y goles en rondes previes. En negrina xugadores activos na edición presente y club actual.

Pos. Xugador G. Part. Prom. Debú (Equipu debú) Otros clubes
1 Bandera de Corea del Sur Lee Dong-Gook 32 57 0.56 2010[10] Bandera de Corea del Sur Jeonbuk Hyundai Motors F. C.
2 Bandera d'Arabia Saudita Nasser Al-Shamrani 29 53 0.55 2005 Bandera d'Arabia Saudita Al-Shabab F. C. Al-Hilal Saudi F. C., Al-Ain F. C.
3 Bandera de Montenegru Dexen Damjanović 27 54 0.50 2009[11] Bandera de Corea del Sur F. C. Seoul Beijing Sinobo Guoan F. C.
4 Bandera de Brasil Elkeson de Oliveira 23 49 0.47 2009[12] Bandera de la República Popular China Guangzhou Evergrande F. C. Shanghai SIPG F. C.
5 Bandera de Brasil Leandro Montera 20 29 0.69 2009[13] Bandera de Xapón Gamba Osaka Al-Sadd S. C., Al-Rayyan S. C., Kashiwa Reysol
= Bandera de Ghana Asamoah Gyan 20 32 0.63 2013[14] Bandera d'Emiratos Árabes Xuníos Al-Ain F. C. Shanghai SIPG F. C., Shabab Al-Ahli
= Bandera de Brasil Muriqui da Conceição 20 42 0.48 2012[15] Bandera de la República Popular China Guangzhou Evergrande F. C. Al-Sadd S. C.
8 Bandera de Brasil Ricardo Goulart 18 30 0.6 2015[16] Bandera de la República Popular China Guangzhou Evergrande F. C.
= Bandera de Brasil Eninho Oliveira 18 38 0.47 2010[17] Bandera de Corea del Sur Jeonbuk Hyundai Motors F. C.
10 Bandera d'Arabia Saudita Naif Hazazi 17 35 0.49 2008[18] Bandera d'Arabia Saudita Al-Ittihad C. S. A. Al-Shabab F. C., Al-Nassr ASCFC
= Bandera de Irán Arash Borhani 17 44 0.39 2009 Bandera de Irán PAS F. C. Esteghlal F. C.
Estadístiques actualizaes hasta'l postreru partíu xugáu'l 25 de payares de 2017.
Lee Dong-Gook, máximu goliador de la competición.

Namái rexistraos datos dende la edición 2003.[19]

Edición Futbolista Club Goles
2002-03 Bandera de la República Popular China Hao Haidong Bandera de la República Popular China Dalian Shide 9
2004 Bandera de Corea del Sur Kim Do-hoon Bandera de Corea del Sur Seongnam 9
2005 Bandera de Sierra Lleona Mohamed Kallon Bandera d'Arabia Saudita Al-Ittihad Jeddah 6
2006 Bandera de Brasil Magno Alves Bandera de Xapón Gamba Osaka 9
2007 Bandera de Brasil Mota Bandera de Corea del Sur Seongnam 7
2008 Bandera de Tailandia Nantawat Tansopa Bandera de Tailandia Krung Thai Bank 9
2009 Bandera de Brasil Leandro Bandera de Xapón Gamba Osaka 10
2010 Bandera de Brasil Jose Mota Bandera de Corea del Sur Suwon Samsung Bluewings 9
2011 Bandera de Corea del Sur Lee Dong-Gook Bandera de Corea del Sur Jeonbuk Hyundai Motors 9
2012 Bandera de Brasil Ricardo Oliveira Bandera d'Emiratos Árabes Xuníos Al Jazira 12
2013 Bandera de Brasil Muriqui Bandera de la República Popular China Guangzhou Evergrande 13
2014 Bandera de Ghana Asamoah Gyan Bandera d'Emiratos Árabes Xuníos Al-Ain 12
2015 Bandera de Brasil Ricardo Goulart Bandera de la República Popular China Guangzhou Evergrande 8
2016 Bandera de Brasil Adriano de Sousa Bandera de Corea del Sur Seoul 13
2017 Bandera de Siria Omar Kharbin Bandera d'Arabia Saudita Al-Hilal Saudi 10

Economía y finances[editar | editar la fonte]

Premiu económicos[editar | editar la fonte]

Los premios en metálicu pa la edición de la Lliga de Campeones de la AFC 2016 son los siguientes:[20][21]

Fase Premiu Bonificación per viaxe
Fase preliminar

N/A

Playoff

$20 000

Fase de grupo Victoria: $50 000 y empate: $10 000 $30 000
Octavos de final $80 000 $30 000
Cuartos de final $120 000 $30 000
Semifinal $200 000 $30 000
Final Campeón: $3 millones y subcampeón: $1,5 millones $60 000

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Portal dixital MarcadorInt (ed.): «derbi-de-tel-aviv-una-metafora-de-israel/ Expulsión d'Israel de la AFC». Consultáu'l 17 d'abril de 2017.
  2. . Consultáu'l 26 de mayu de 2008.
  3. . Consultáu'l 5 de xineru de 2010.
  4. Páxina oficial de la AFC (ed.): «ACL base widened from 2014». Archiváu dende l'orixinal, el 30 de xunu de 2013. Consultáu'l 18 de payares de 2017.
  5. «Archived copy». Archiváu dende l'orixinal, el 3 d'avientu de 2013. Consultáu'l 4 de xunetu de 2014.
  6. 6,0 6,1 «AFC ExCo okays ACL slots, format». Archiváu dende l'orixinal, el 3 d'avientu de 2013. Consultáu'l 4 de xunetu de 2014.
  7. Páxina oficial de la AFC (ed.): «Lee Dong-Gook, máximu goliador de la AFC Champions League». Consultáu'l 18 de payares de 2017.
  8. Portal dixital Transfermarkt (ed.): «Máximos goliadores Lliga de Campeones de la AFC». Consultáu'l 18 de payares de 2017.
  9. Portal dixital WorldFootball (ed.): «Goliadores históricos (2008-Act.)» (inglés). Consultáu'l 10 de payares de 2017.
  10. Portal dixital WorldFootball (ed.): «Lee Dong-Gook». Consultáu'l 16 de payares de 2017.
  11. Portal dixital WorldFootball (ed.): «Dexen Damjanović». Consultáu'l 16 de payares de 2017.
  12. Portal dixital WorldFootball (ed.): «Elkeson de Oliveira». Consultáu'l 16 de payares de 2017.
  13. Portal dixital WorldFootball (ed.): «Leandro Montera». Consultáu'l 16 de payares de 2017.
  14. Portal dixital WorldFootball (ed.): «Asamoah Gyan». Consultáu'l 16 de payares de 2017.
  15. Portal dixital WorldFootball (ed.): «Muriqui da Conceição». Consultáu'l 16 de payares de 2017.
  16. Portal dixital WorldFootball (ed.): «Ricardo Goulart». Consultáu'l 28 de payares de 2017.
  17. Portal dixital WorldFootball (ed.): «Eninho Oliveira». Consultáu'l 16 de payares de 2017.
  18. Portal dixital WorldFootball (ed.): «Naif Hazazi». Consultáu'l 16 de payares de 2017.
  19. Páxina oficial de la AFC (ed.): «Goliadores de cada edición (2003-17)» (inglés). Consultáu'l 10 de payares de 2017.
  20. «AFC Reveals Details of Increased Club Competition Prize Money». the-afc.com. AFC (10 d'avientu de 2015).
  21. «2016 AFC Champions League Competition Regulations» (PDF). the-afc.com. AFC (28 de payares de 2015).

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]