Lleonor de Viseu

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Lleonor de Viseu
Leonor de Viseu - José Malhoa.jpg
Vida
Nacimientu Beja2  de mayu de 1458
Fallecimientu

Lisboa17  de payares de 1525

(67 años)
Sepultura iglesia de la Madre de Dios Traducir
Familia
Padre Fernando de Portugal
Madre Beatriz de Aveiro
Casáu/ada con Juan II de Portugal Traducir
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Casa de Avis Traducir
Oficiu
Assinatura D. Leonor de Avis.svg
Cambiar los datos en Wikidata

Leonor de Viseu (2 de mayu de 1458 - 17 de payares de 1525). Infanta portuguesa de la Casa de Avís y reina de Portugal dende 1481 hasta 1495, pol so matrimoniu con Juan II de Portugal.

Reina consorte de Portugal[editar | editar la fonte]

Leonor yera fía del infante Fernando, duque de Viseu y condestable del Reinu (fíu d'Eduardo I) y de Beatriz de Aveiro, nieta de Juan I. Los sos hermanos fueron Juan y Diego I de Viseu, quien asocedieron al so padre nel ducáu y morrieron ensin descendencia legitima; Isabel de Viseu, duquesa de Braganza; y Manuel, quién aportaría a el rei de Portugal. Yera tamién prima hermana de Maximilianu I d'Habsburgu al traviés de la so tía paterna, y d'Isabel I de Castiella al traviés de la so tía materna.

El 22 de xineru de 1470, #casar con Juan II, el so primu tantu per llinia paterna como materna. Dempués de la muerte del rei, en 1495, la reina viuda siguió siendo conocida como «reina Leonor» (o la Reina Vieya») hasta la so muerte, siendo bastante respetada na corte.

Les reines de Portugal cuntaron, dende faía enforma tiempu, colos rendimientos de los bienes adquiríos, na so gran mayoría como dote. Leonor, amás de les villes de reines precedentes, recibió del so home les ciudaes de Xibles y Faru, les villes de Aldeia Galega y Aldeia Gavinha, y la de Caldas, que fundó.

Tuvo un fíu col rei Juan II, Alfonso de Portugal (1475-1491), herederu del tronu, muertu nun accidente de caballu.

Reina viuda[editar | editar la fonte]

El rei Juan II tuvo con Ana Furtado de Mendonça, señora de la corte y dama de la infanta Juana la Beltraneja, un fíu bastardu, el duque de Aveiro y de Coímbra, Jorge de Lencastre. El rei intentó por tolos medios legitimar a esi fíu, lo que foi torgáu pola so esposa qu'obligaría al rei a adoptar como fíu y a designar como herederu del tronu portugués al so hermanu Manuel —el varón lexítimu más próximu del rei—, que xubiría al tronu en 1495 dempués de la muerte de Juan II, como Manuel I de Portugal.

Dempués de la coronación del so hermanu, la reina #retirar al palaciu de Enxabregas, ónde estableció la so corte y siguió el so trabayu de caridá. Nesti tiempu, foi la heredera forzosa al tronu de Portugal, a pesar de negase a ser xurada princesa poles cortes dada la so falta de descendencia, pasando dichu honor al so sobrín Jaime I de Braganza, quien foi movíu na socesión pol fíu de Manuel I, Miguel de la Paz; tres la muerte d'este, y hasta la nacencia del infante Juan, volvió ser la heredera del so hermanu, otra vegada ensin ser reconocida oficialmente.

Finó nel palaciu de Enxabregas. Quixo ser soterrada nel Conventu de la Madre de Dios, en campu raso, nun llugar de camín, por que toos #triar, xestu d'humildá que trescaló a la nación.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]