Lleonor Téllez de Meneses

De Wikipedia
Lleonor Téllez de Meneses
rexenta Reinu de Portugal


Reina consorte de Portugal (es) Traducir

Vida
Nacimientu Trás-os-Montes e Alto Douro (es) Traducir1350
Nacionalidá Reinu de Portugal
Muerte Tordesillas27 d'abril de 1386 (35/36 años)
Sepultura Real Monasterio de Santa Clara de Tordesillas (es) Traducir
Familia
Padre Martín Alfonso Téllez de Meneses
Madre Aldonza de Vasconcellos
Casada con João Lourenço da Cunha
Fernando I de Portugal (es) Traducir (1371 (Gregorianu) – )[1]
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Casa Téllez de Meneses (es) Traducir
Estudios
Llingües falaes portugués[3]
Oficiu monarca
Creencies
Relixón cristianismu
Cambiar los datos en Wikidata

Leonor Téllez de Meneses o Leonor Teles en portugués (1350Trás-os-Montes e Alto Douro (es) Traducir – 27 d'abril de 1386Tordesillas) foi reina de Portugal y una de les protagonistes, xunto colos sos hermanos y la so fía, la infanta Beatriz, de los acontecimientos que desaguaron na crisis socesoria del reinu de Portugal de 1383-1385 que remató cola derrota del so xenru, el rei castellanu Juan I, y los sos exércitos na batalla de Aljubarrota. L'historiador Alejandro Herculano #llamar «la Lucrecia Borgia portuguesa».

Redolada familiar[editar | editar la fonte]

El padre de Leonor foi Martín Alfonso Téllez de Meneses, ricohombre portugués, mayordomu mayor y supuestamente amigu de la reina María de Portugal —la esposa del rei Alfonso XI—. Miembru del llinaxe de los Téllez de Meneses, importante familia orixinaria de Tierra de Campos, Martín Alfonso Téllez foi asesináu en 1356 por orde del rei Pedro'l Cruel. La madre de Leonor foi Aldonza Eanes de Vasconcelos, fía de Juan Méndez de Vasconcelos y Aldara Alfonso Alcoforado.

Leonor tuvo dos hermanos: Juan Alfonso Tello, sestu conde de Barcelos, alcalde mayor de Lisboa y almirante del reinu lusitanu, fináu na batalla de Aljubarrota; y Gonzalo Téllez de Meneses, conde de Neiva y señor de Faria.

La so hermana, María Téllez de Meneses, casara dempués de enviudar del so primer home, Álvaro Díaz de Sousa, con Xuan de Portugal, fíu illexítimu de Pedro I ya Inés de Castro y pretendiente, dempués de la muerte del rei Fernandu I, al tronu de Portugal. María foi asesinada en 1379 pol so maríu Juan, que la acusaba d'adulteriu y abarrúntase que Leonor —tarreciendo pola #socesión de la so fía Beatriz y el so cargu como rexente— tuvo implicada. María yera camarera de la so cuñada la infanta Beatriz y foi cuando Leonor visitó a la so hermana na corte cuando conoció al rei Fernandu I, quien se namoró apasionadamente d'ella.[lower-alpha 1]

Tuvo una media hermana, fía illexítima del so padre, llamada Juana Téllez de Meneses, que se casó, por aciu de Leonor, con Juan Alfonso Pimentel, primer conde de Benavente, quien sofitó la causa del rei castellanu mientres la crisis socesoria y se exilió en Castiella.

Leonor tamién yera sobrina de Juan Alfonso Tello, cuartu conde de Barcelos y primer conde de Ourém, que la so fía, Leonor, foi la esposa de Pedro de Castru «el Tuertu», fíu d'Álvaro Pérez de Castro, conde de Arraiolos, hermanu d'Inés de Castro, señor de Cadaval y Ferreira y Condestable de Portugal. Los Téllez de Meneses y los Castru taben ente les families más poderoses ya influyentes nos reinos de Llión, Castiella y Portugal.

Notes[editar | editar la fonte]

  1. Nun debe confundise con María Téllez de Meneses «la Raposa».

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Identificador de persona en The Peerage: p11432.htm#i114319. Data de consulta: 7 agostu 2020. Afirmao en: The Peerage. Autor: Darryl Lundy. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. Afirmao en: Genealogics. Autor: Leo van de Pas. Llingua de la obra o nome: inglés. Data d'espublización: 2003.
  3. Afirmao en: idRef. Data de consulta: 23 mayu 2020. Identificador de referencia de idRef SUDOC: 136861555. Editorial: Agencia Bibliográfica de Enseñanza Superior. Llingua de la obra o nome: francés.