Llanzamientu de nanu

De Wikipedia

El llanzamientu de nanos ye un tipu d'atraición en chigres d'Australia, Estaos Xuníos, Francia, el Reinu Xuníu, Canadá, Irlanda y otros países na cual nanos vistíos con ropa especial acolchada o con amarutes recubiertos de Velcro son llanzaos escontra pisos o parés cubiertes de velcro o de dalguna otra manera encolchonaes. Los participantes compiten pa ver quíen puede llanzar a la persona más lloñe. El términu "aventar un nanu" úsase tamién.

Reclamos fechos a la llegalidá del llanzamientu de nanos[editar | editar la fonte]

El llanzamientu de nanos ye consideráu en munchos sitios como ofensivu contra la dignidá d'estes persones, y dellos llexisladores de los países arreyaos consideraron prohibir l'actividá. Los que sofiten el deporte criticaron estes midíes pa prohibilo, dalgunos acotaron qu'ello-yos quitar a dellos grupos de nanos la so fonte d'ingresu, anque tamién acepten que sería meyor que dichos nanos fueren incluyíos na sociedá con posibilidá d'estudiar y de progresar y asina convertise en daqué más qu'oxetos.

Situación llegal nos distintos países[editar | editar la fonte]

Estaos Xuníos[editar | editar la fonte]

Robert y Angela Van Etten, orixinarios de Florida y miembros de l'asociación de defensa de los derechos de les persones pequeñes Little People of America, convencieron a la llexislatura del so estáu en 1989 de que llexislaren pa convertir el llanzamientu de nanu nuna actividá illegal. Arriendes de esto, una llei que prohibe'l deporte foi aprobada con un ampliu marxe. L'estáu de Nueva York tamién fixo lo propio al poco tiempu.

Una demanda interpuesta nuna Corte de distritu de los Estaos Xuníos por Dave Flood, quien apaez nun programa de radio matutín como "Dave el Nanu," noma al Gobernador de Florida Jeb Bush y quien sía qu'encabece l'axencia del estáu p'asegurase de que la llei de 1989 sía cumplida como responsables d'imponer una multa y de revocar la llicencia de funcionamientu a un chigre nel qu'entá se lleva a cabu l'actividá. Por cuenta de estes lleis y demandes, el deporte, que fuera popular hasta finales de la década de los 80, ye cada vez más raru en Florida.

Francia[editar | editar la fonte]

L'alcalde del pequeñu pueblu Morsang-sur-Orge, Francia, prohibió'l llanzamientu de nanu na so llocalidá. El casu pasó por una serie d'apelaciones nes cortes alministratives dependientes del Conseyu d'Estáu francés, nes cualos topóse qu'una autoridá alministrativa efeutivamente podía prohibir el llanzamientu de nanu sol preceptu de que l'actividá yera irrespetuosa de la dignidá y yera a les clares contraria al orde públicu. La midida asina adoptada poles cortes fixo surdir la cuestión alrodiu de lo que yera almitible polo xeneral como motivu por que una autoriada prohibiera daqué por razones del orde públicu, cuestión que s'agravó cuando'l conseil nun quixo incluyir términu "moral pública" dientro de la so definición d'orde públicu. Pal resolución final de la tema, la cuestión foi encetada entós pola asamblea completa y non por unu de los sos paneles -nuna clara muestra de la so dificultá de definición. El conseil tamién sentó xurisprudencia al fallar d'igual manera nun casu ente una compañía d'entretenimientu y la ciudá d'Aix-en-Provence.

L'Altu Comisionado de les Naciones Xuníes en materia de Derechos Humanos xulgó'l 27 de setiembre de 2002 que la decisión francesa nun yera discriminatoria con al respective de los nanos. Tamién declaró que la prohibición con respectu al llanzamientu de nanu nun yera una midida abusiva, sinón necesaria pa promover l'orde públicu, incluyendo les sos considerancies sobre la dignidá humana. [ensin referencies]

Sicasí, el llanzamientu de nanu nun ta específicamente prohibíu en Francia. El Conseil d'État decidió que l'autoridá pública podía alegar que se cometiera un grave atentáu a la dignidá humana como motivu p'atayar un espectáculu, y que'l llanzamientu de nanu constituyía un exemplu de tal atentáu grave. Sicasí, quedó en manes de cada autoridá local el tomar decisiones específiques alrodiu de la so prhibición espresa. Yá nun ta por trate si podría llegase a exercer aición llegal contra una parte de l'alministración si ésta refugárase a tomar aiciones pa torgar o atayar un eventu de llanzamientu de nanu nuna provincia francesa.

Canadá[editar | editar la fonte]

En Ontario, Canadá, la Llei que Prohibe'l Llanzamientu de Nanos, 2003 (Llei 97 2003), propuesta pola asambleísta de Windsor Sandra Pupatello foi presentada pero non aprobada. La llei proponía midíes tales como multes que nun entepasen los cinco mil dólares canadienses y términos de prisión que nun entepasen los seis meses o dambes. Esta llexislación llevar al plenu en respueta a un eventu de llanzamientu de nanu que se llevó a cabu esi añu na tabierna Leopard's Lounge en Windsor, Ontario.

Referencies al llanzamientu de nanu na cultura popular[editar | editar la fonte]

Na triloxía de películes de El señor de los aniellos na escena en que los personaxes principales atópense ante la ponte rota nes Mines de Moria, Gimli diz-y a Aragorn, "¡Naide llanza a un nanu!" Más tarde, na Batalla del Abismu de Helm, Gimli dexa que Aragorn llanzar sobre un angostu escobiu por que pueda lluchar contra les huestes de Saruman, pero namái dempués de faer prometer a Aragorn que nunca-y mentará'l fechu a Legolas. El direutor de la película, na versión especial en DVD de La comunidá del aniellu, fai énfasis nel alderique alrodiu de si'l deporte aniciar nel Reinu Xuníu o n'Australia.

L'escritor de ciencia ficción Hugh Cook inclúi una escena de llanzamientu de nanu 1992 na so novela fantástica The Witchlord and the Weaponmaster.

Na película de 2004 Dodgeball, una revista que lleva'l títulu de Obscure Sports Quarterly (Deportes raros. Revista quincenal) tien como unu de los sos artículos principales el llanzamientu de nanu.

El deporte foi la tema principal d'un capítulu de Los Oblongs.

La serie televisiva estauxunidense L.A. Law tuvo como entama una disputa llegal en trorno al llanzamientu de nanu nel episodiu tresmitíu'l 23 de payares de 1989.[1]

Mr. T foi afayáu nun eventu de llanzamientu de nanu nel qu'él yera'l campeón reinante.

Salim Shaar ye l'actual campeón de llanzamientu de nanos en tola República Mexicana y el 16 de febreru de 2012 ganó'l Campeonatu Llatinoamericanu de Llanzamientu de Nanos, que foi celebráu en Guayaquil, Ecuador; cabo destacar que Víctor Ramírez ye'l so coach en vez y tán buscando'l campeonatu mundial.

Hornswoggle (tamién conocíu como "Little Bastard"), un personaxe recurrente nel SmackDown! de la World Wrestling Entertainment, ye de cutiu sacáu de debaxo del ring (onde "vive") y ye llanzáu por Finlay contra los sos oponentes.

L'álbum Midget Tossing ("Llanzando nanos") del grupu Yellowcard.

Nun episodiu de Los Simpson, El taberneru Moe tien una cita con una muyer que nun conocía, finalmente cuando esta llega al chigre de la so propiedá, Moe dase cuenta que ye una muyer de baxa estatura y cuerre apresuradamente a retirar un avisu de "Vienres de llanzamientu de Nanos "

Na película'l Llobu de Wall Street, llánzase un nanu nuna de les escenes

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]