Llaguna de Términos

De Wikipedia
Llaguna de Términos
Llocalización alministrativa
División  Méxicu
Xeografía
Afluentes Palizada, Chumpán y Candelaria
Ciudaes costeres Ciudad del Carmen
Superficie 2.007 km²
Llonxitú costa - km
Fondura media - m
Fondura max. 4 m
Volume - km³
Mapa

La llaguna de Términos ye una llaguna costera de Méxicu alcontrada na mariña del golfu de Méxicu, específicamente nel golfu de Campeche, na mariña del estáu mexicanu del mesmu nome, al suroeste de la península de Yucatán.

El nome de llaguna de Términos deber a que la espedición española de Juan de Grijalva qu'afayó la isla del Carmen en 1518 creyó que la llaguna dixebraba lo que se creía entós yera la islla de Yucatán de tierra firme.[1] La llaguna ta alimentada per ríos que contribúin a la esistencia d'un importante y ricu ecosistema tropical.

Vecina de la Reserva de la Biosfera Banzaos de Centla, forma parte de la mayor cuenca hidrolóxica del país. Trátase d'una estensa güelga onde los banzaos peneren l'agua. Mide 70 km de llongura por 40 d'anchu.

Dientro de la llaguna esisten grandes montes de manglares, que constitúin una efectiva barrera contra los hinchentes, y amenorguen l'impautu de fenómenos meteorolóxicos como furacanes y nubes tropicales. Amás, el manglar sirve como reservorio d'especies -crustáceo y peces-, y ye un sitiu aparente pa la anidación d'aves y reptiles.

Foi declarada como área de proteición de flora y fauna el 6 de xunu de 1994 y cuenta con una área de 705 016 hectárees, lo que lo convierte nuna de les árees naturales protexíes más grandes del país. El 2 de febreru de 2004, esta área incluyir na llista de sitios Ramsar.

Na llaguna desagüen ríos como Palizada, Chumpán y Candelaria, ente otros, y llagunes como les de Pom, Atasta, de la Corte, San Carlos, del Este, de Balchacah y de Palau. Nes sos agües péscase camarón, róbalo, mojarra, cazón, ostión y tortúes. Reparóse una presencia importante de toliñes.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Diaz, B., 1963, The Conquest of New Spain, London: Penguin Books, ISBN 0140441239, páx. 30–31.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]