Lerwick

Coordenaes: 60°09′15″N 1°08′55″W / 60.1542°N 1.1486°O / 60.1542; -1.1486
De Wikipedia
Lerwick
Alministración
PaísBandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu
Nación constitutivaBandera d'Escocia Escocia
Archipiélagu Islles Xetland
Tipu d'entidá villa
Nome oficial Lerwick (en)
Lerwick (sco)
Liùrabhaig (gd)
Nome llocal Lerwick (en)
Lerwick (sco)
Liùrabhaig (gd)
Códigu postal ZE1
Xeografía
Coordenaes 60°09′15″N 1°08′55″W / 60.1542°N 1.1486°O / 60.1542; -1.1486
Lerwick alcuéntrase en Reinu Xuníu
Lerwick
Lerwick
Lerwick (Reinu Xuníu)
Superficie 3.15 km²
Altitú 12 m
Demografía
Población 6958 hab. (2011)
Porcentaxe 299814.22% de Islles Xetland
1287.53% de Escocia
103.36% de Reinu Xuníu
Densidá 2208,89 hab/km²
Más información
Prefixu telefónicu 01595
Estaya horaria UTC±00:00
shetland.org
Cambiar los datos en Wikidata

Lerwick ye la capital y principal puertu de les Islles Shetland, Escocia (Reinu Xuníu), allugada a más de 160 quilómetros de la mariña norte del territoriu continental de Gran Bretaña na mariña este de Mainland Shetland. Lerwick atopar a 340 quilómetros al norte d'Aberdeen, 370 quilómetros al oeste de Bergen en Noruega y 270 quilómetros al sureste de Tórsḥavn nes Islles Feroe.

Según estimaciones del añu 2010, Lerwick, tien una población de 7500 residentes[1] y ye la ciudá más al norte y este de casi toa Escocia (hai otros grandes asentamientos más al norte de les Islles Shetland, l'aldega más notable ye la de Brae).

Una de les estaciones meteorolóxiques costeres del Reinu Xuníu atopar en Lerwick.

Historia[editar | editar la fonte]

Lerwick ye un nome con raigaños en nórdicu antiguu y del so descendiente local, el dialeutu norn, que se falaba nes Islles Shetland hasta mediaos del sieglu XIX. El nome "Lerwick" significa badea de magre. El nome correspondiente noruegu ye Leirvik, Leir que significa magre y Vick que significa "badea". Esisten llocalidaes con nomes similares nel suroeste de Noruega (Leirvik) y tamién nes Islles Feroe.

La evidencia d'asentamientos humanos na zona de Lerwick remontar a 3000 años, tras en redol a Clickimin Broch.

El primer establecimientu en ser conocíu como Lerwick foi fundáu nel sieglu XVII como un puertu de pescadores de sardina y pexe blanco pa comerciar cola flota holandesa. Esti establecimientu tuvo na parte continental (oeste) de Bressay Sound, un puertu natural con entraes al sur y norte, ente la parte continental de Shetland y la isla de Bressay.

Esti grupu de cabanos de madera fueron quemaes en dos causes. Una nel sieglu XVII polos residentes de la entós ciudá de Scalloway, que desaprobaban les actividaes inmorales y borraches de los pescadores y marineros. Otra, en 1702 pola flota francesa.

Fort Charlotte construyir a mediaos del sieglu XVII na llinia de plata de Lerwick y empezáronse a construyir edificios alredor de 'la fortaleza' y a lo llargo de la mariña. La concentración principal d'edificios foi nel área de los 'carriles"; una empinada fastera que s'estiende dende la mariña hasta Hillhead na parte cimera.

Lerwick convertir na capital de les Islles Shetland en 1708. Cuando Lerwick fíxose más próspera al traviés del comerciu marín y la industria pesquero mientres el sieglu XIX, la ciudá espandir al oeste de Hillhead. El Lerwick Town Hall foi construyíu mientres esti periodu d'espansión.

El próximu periodu d'espansión significativa foi mientres la puxanza del petroleu del Mar del Norte de la década de 1970 cuando grandes desarrollos habitacionales fueron construyíos al norte de Staney Hill (alcontráu en Lewrick) y al sur (Nederdale y Sandveien).

Industria y economía[editar | editar la fonte]

Lerwick tien un puertu de pesca y de tresbordadores. El puertu tamién fai servicios de buques en sofitu a la industria petrolero.

Edificios notables[editar | editar la fonte]

Edificios significativos en Lerwick inclúin Fort Charlotte, Lerwick Town Hall, Böd of Gremista, Shetland Museum y Archives and Clickimin Broch.

Ilesies[editar | editar la fonte]

Hai delles ilesies en Lerwick, incluyendo:

  • Ilesia Adam Clarke Memorial Methodist (una congregación de la Ilesia Metodista de Gran Bretaña)
  • Assemblies of God.
  • Baptist Church, Clairmont Place.
  • Congregational Church.
  • Emmanuel Christian Fellowship.
  • Ilesia St. Columba - unu de los trés edificios de Lerwick y de la Ilesia Bressay Parish (parte de la Ilesia d'Escocia).
  • Ilesia St. Magnus, Greenfield Place (parte de la Ilesia Episcopal Escocesa).
  • Eben Ezer Gospel Hall, Ilesia Bretheren.
  • Ilesia Romana Católica Santa Margarita.

Tresporte[editar | editar la fonte]

Lerwick tien l'Aeropuertu Tingwall alcontráu a unos pocos quilómetros y l'Aeropuertu Sumburgh que ta más al sur, y tol añu hai vuelos a numberosos destinos nel Reinu Xuníu.

Northlink Ferries operen un serviciu diariu de ferry nocherniegu ente Lerwick y Aberdeen, regularmente en Kirkwall nes Islles Orcadas.

Escueles y educación[editar | editar la fonte]

Lerwick tien tres escueles; la escuela primaria Bell Brae, la escuela primaria Sound y la Secundaria Anderson.

La Universidá Shetland, una institución acomuñada del Institutu UHI Millennium, tamién ta na ciudá, ufiertando educación a nivel de grau (ente otros cursos de formación continua) pa los locales qu'atopen difícil estudiar más lloñe (la universidá más cercana ye la Universidá de Aberdeen, que tien un viaxe en barcu cerca de doce hores de duración).

Hospitales y atención sanitaria[editar | editar la fonte]

L'Hospital Gilbert Bain apurre servicios d'atención secundaria a toa Shetland. El Centru de Salú Lerwick ta asitiáu na carretera South del hospital.

Medios de comunicación[editar | editar la fonte]

La estación de radio SIBC emite tolos díes dende un estudiu na cai Market. BBC Radio Shetland, tien los sos estudios en Pitt Lane. Shetland Times, un selmanariu local, tien la so sede en Gremista na periferia norte de Lerwick. Millgaer Media Group, una compañía de producción multimedia qu'inclúi Shetland Television, tien la so sede nel North Ness Business Park.

Cultura[editar | editar la fonte]

Lerwick tien fuertes llazos colos países escandinavossobremanera Noruega (Lerwick tien un alcuerdu d'amistá con Måløy en Noruega), y esto refléxase nos nomes de les cais de Lerwick (por casu, King Harald Street, King Haakon Street).

Eventos[editar | editar la fonte]

Lerwick ye'l focu de la mayoría de los eventos nes Islles Shetland, incluyendo'l mayor de los festivales añales Up Helly-Aa.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Visit.Shetland.org». Visit Shetland. Consultáu'l 25 d'avientu de 2010.