Kigoma

Coordenaes: 4°53′00″S 29°38′00″E / 4.8833°S 29.6333°E / -4.8833; 29.6333
De Wikipedia
Kigoma
Alministración
PaísBandera de Tanzania Tanzania
Rexón Región de Kigoma (es) Traducir
Tipu d'entidá ciudá
Xeografía
Coordenaes 4°53′00″S 29°38′00″E / 4.8833°S 29.6333°E / -4.8833; 29.6333
Kigoma alcuéntrase en Tanzania
Kigoma
Kigoma
Kigoma (Tanzania)
Altitú 780 m
Demografía
Población 135 234 hab. (2007)
Porcentaxe 100% de Región de Kigoma (es) Traducir
0.24% de Tanzania
Más información
Estaya horaria UTC+03:00
Cambiar los datos en Wikidata

Kigoma ye un pueblu y un puertu del oeste de Tanzania, na mariña este del Llagu Tanganica, y cerca de la frontera con Burundi. Fai de capital de la rexón de Kigoma que la arrodia y tien una población de 135.234 habitantes, según el censu del añu 2007. La so elevación sobre'l nivel del mar ye de 780 metros.

Introducción[editar | editar la fonte]

El centru del pueblu ye bien modestu. Atopar nuna badea escelente, protexéndose d'esta forma de les tarrecibles nubes del llagu. Hai una plaza central frente a la estación del ferrocarril, una cai principal con pequeñes tiendes y mercaderes caleyeros, un modestu cuartel diplomáticu y un sector industrial qu'inclúi'l puertu de contenedores y el depósitu de gasolina.

A 8 km al sur atopa'l pueblu pesqueru d'Ujiji, onde'l esplorador Henry Morton Stanley atopó al daquella desapaecíu misioneru y esplorador David Livingstone el 10 de payares de 1871.[1]

Puertu de Kigoma[editar | editar la fonte]

Kigoma ye unu de los puertos con más trabayu del llagu Tanganica, yá que ye l'únicu puertu (a fecha de 2007) que tien una conexón con una rede de trenes n'activu. Amás, tien conexón direuta col puertu marítimu de Dar-es Salaam. El puertu de Kigoma tien un cai de 200 metros y munches grúes, tando d'esta forma forníu pa poder remanar los contenedores de los barcos. Entá y tou la badea na que s'atopa cuerre peligru, una y bones la erosión de les llombes cercanes ta depositándose no fondero del mar menguando d'esta forma la fondura de la badea de 6 metros a 1,8 metros, lo cual amenacia la economía futura del puertu.En mayu de 2007, el gobiernu de Tanzania anunció un plan pa crear una zona económica cerca del puertu p'aguiyar el comerciu de la zona.

Esisten ferries nel llagu, incluyendo'l veleru MV Liemba que va de Kigoma a Bujumbura en Burundi, el Kalundu-Uvira n'El Congo, el Mpulungu en Zambia y otros munchos más qu'interconecten pueblos al llau de la mariña del llagu.

Con too y con eso, la rede de carreteres que coneuta con Kigoma son bien probes. Una carretera de gravilla coneuta'l noroeste del pueblu cola rede nacional de carreteres, y una serie de rutes de tierra conecten con Burundi pel norte, y con Sumbawanga pol sureste.

El ferrocarril Kigoma – Dar es Salaam[editar | editar la fonte]

La llinia de ferrocarril de la Corporación de Ferrocarril de Tanzania (Tanzania Railways Corporation) va dende Kigoma, hasta'l puertu marítimu de Dar-es Salaam na mariña del océanu Índicu, pasando por Tabora y Dodoma. Foi termináu en 1915 cuando Kigoma pertenecía a l'África Oriental Alemana. En Tabora hai conexón con Mwanza, nel lago Victoria, con conexones de ferry a Uganda.

El colonialismu alemán[editar | editar la fonte]

Kigoma convertir nel centru de la rexón cola conclusión de les obres del ferrocarril. Tan solo hai que ver la escala de la estación del ferrocarril pa dase cuenta de la importancia que tuvieron los colonizadores alemanes nesta zona. Kigoma diba ser el centru d'un imperiu comercial que s'estendería pel interior, según ser el pueblu de Ujiji pal Sultán de Zanzíbar dellos sieglos tras.

Otres muertes del colonialismu alemán son la Kaiser House, o casa del Kaiser, na qu'anguaño mora'l gobiernu de la rexón. Espardíos pol pueblu atópense cases y edificios gubernamentales alemanes, la mayoría de los cualos anguaño atopar despoblaos por cuenta del so decrépito tao pola so antigüedá.

El cargueru Graf Von Goetzen[editar | editar la fonte]

Como parte del plan colonial alemán pa África, los alemanes precisaben un barcu a vapor que fuera capaz tantu de llevar pasaxeros y tresportar carga de mercancíes. Por ello, l'añu 1913 construyir n'Alemaña'l cargueru Graf Von Goetzen.

Dichu cargueru pesa unes 800 tonelaes y foi mandáu a África en pieces, que fueron llevaes a Kigoma pol ferrocarril y ensambladas finalmente nel puertu. Tou esto asocedió antes de la Primer Guerra Mundial, na que pretendía llevase un contingente de 700 soldaos a Kasanga. Finalmente, dichu viaxe tuvo que ser albortáu por cuenta de la presión del enemigu. Al poco tiempu, los alemanes decidieron embarrancar el barcu nel ríu Malagarasi, por que nun cayera en manes del Imperiu británicu.

Unos años dempués de la guerra, les autoridaes britániques y belgues que controlaben los territorios de la zona realizaron una costosa misión de rescate reflotando'l barcu y rebautizándolo como'l MV Liemba, nome qu'entá lleva anguaño. Por ello ye'l cargero de pasaxeros n'activu más antiguu del mundu.

De magar, el Liemba percorrió'l llagu d'una punta a la otra de cutio mientres más de 85 años, lo que significa que percorrería'l viaxe de 1.000 quilómetros y una selmana de duración ente Kigoma y Mpulungu más de 4.000 vegaes, percorriendo más de 4 millones de quilómetros.

En 1993 el Liemba foi lleváu al puertu de Kigoma pa reemplazar el so motor a vapor por unu diésel, habiéndose perdíu munchos de los accesorios orixinales.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Thomas McCarthy (editor). (2005). Explorers and Exploration (n'inglés). Tarrytown, Nueva York, EE. XX.: Marshall Cavendisn Corporation, páx. 712. ISBN 0-7614-7544-3.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]