Keiko (orca)

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Keiko (orca)
Keiko (orca)
KeikoOrcaFreeWillyDec98.jpg
Vida
Nacimientu Islandia, [[ ]] de 1976
Nacionalidá ensin valor
Fallecimientu

Noruega12 d'avientu de 2003

(26/27 años)
Causa de la muerte Neumonía
Oficiu
IMDb nm1430748
Cambiar los datos en Wikidata

Keiko (1976-2003) foi una orca machu conocida mundialmente pola so participación na saga de películes ¡Lliberái a Willy! (Free Willy).[1]

Historia[editar | editar la fonte]

Calcúlase que nació en 1976, por cuenta de que cuntaba con unos trés años cuando foi prindada cerca de Islandia en 1979. Al momentu de la so captura, Keiko (nome d'orixe xaponés que significa 'neña afortunada') yera inda una cría que dependía de la so madre pa sobrevivir. Tres la so captura, foi vendida a un acuariu islandés. Tres años dempués foi vendida al parque de diversiones de Marineland, en Ontario, Canadá, onde se-y adomó por que fixera actuaciones en públicu. Nesti llugar desenvolvió una infección alredor de la so aleta pectoral, que indicaba la so mala salú.

En 1985, Keiko foi vendíu a Reinu Aventura (agora Six Flags Méxicu), otru parque de diversiones en Ciudá de Méxicu. Ende tuvo diversos entrenadores ente los que s'atopen Armando Coloráu, Karla Corrolada, Renata Fernandez, Danya Hernández, Noemi Vergara Regueru, Juan Carlos Familiar, ente otros.

La llegada del mamíferu al parque de diversiones Reino Aventura, foi la sida perfecta por que la compañía discográfica Musart decidiera llanzar al mercáu un discu con dos tarrezas dedicaos a Keiko, interpretaos pola cantante infantil Llucerín. Keiko actuó en Reinu Aventura mientres diez años, volviéndose bien popular ente'l públicu mexicanu. En 1987, apaeció nel capítulu final de la telenovela mexicana Quinceañera y en 1990 apaeció na película mexicana Keiko en peligru. A entamos de los años 1990, foi afayada por cazatalentos de Hollywood, quien buscaben una orca amaestrada pa participar na película Lliberen a Willy, que se convirtió n'unu de los filmes más vistos mientres 1993, dándo-y fama mundial. En 1996 participó na telenovela mexicana 'Azul'.

Poco dempués, la revista Life publicó un artículu onde dio a conocer les condiciones en que vivía Keiko, por cuenta de que midía 7 metros 30 centímetros de llargu y el so estanque tenía una fondura de 6 metros 30 centímetros, dando como evidencia que'l mamíferu marín yá nun cabía nel so estanque, esto motivó a los sos entrenadores y almiradores de tol mundu a empecipiar una campaña pa devolve-y la so llibertá, a la cual xunióse la compañía Warner Bros, productora de la triloxía de Willy, el millonariu Craig McCaw y l'organización ecoloxista Earth Island Institute. Con esti sofitu y gracies a diverses donaciones (valuaes en 20 millones de dólares), fundóse la Free Willy Keiko Foundation, sicasí, enantes de lliberar a Keiko había qu'acostumala a vivir nel so hábitat natural.

El primer pasu de la fundación foi aliase col Oregon Coast Aquarium en Newport, Oregón, onde se construyó una inmensa piscina fornida con roques marines y agua salao. En xineru de 1996, foi treslladada de Reinu Aventura a la so nueva casa en Oregon Coast Aquarium vía aérea por United Parcel Service. Mientres el tiempu que vivió en Oregón, la orca recuperó cerca d'una tonelada de pesu.

El siguiente pasu de la so lliberación diose en septiembre de 1998, cuando foi llevada a la badea de Klettsvik en Vestmannaeyjar Islandia, llugar onde fuera prindada años enantes. El plan pa lliberar xeneraba yá un ampliu discutiniu, pos munchos duldaben de que l'animal pudiera tornar a la vida selvaxe dempués de los sos años de doma. A pesar d'estes propuestes, siguir col procesu d'entrenar a Keiko pa la vida selvaxe, con un programa al cargu de la Ocean Futures Society, que incluyía sesiones de nado en mar abiertu.

Keiko foi finalmente lliberada'l 11 de xunetu de 2002, sicasí, al ser prindada dende'l so niñez, Keiko, nunca aprendió a comunicase coles demás orques. L'animal permaneció bien apegáu a los humanos y dende Islandia viaxó hasta la mariña de Noruega, instalándose en Halsa, onde dexó a la población interactuar con ella. Por causa de esto, foi llevada a la badea de Taknes cola esperanza de menguar el so contactu colos humanos.

El 12 d'avientu de 2003, Keiko morrió de secute por cuenta d'una neumonía,[2][3] con aprosimao 27 años d'edá una gran edá pa una orca en cautiverio, pero bien pequeña pa una en llibertá—. Siguiendo'l pidimientu de los sos fans, fíxose-y un serviciu aciagu nel Oregon Coast Aquarium el 20 de febreru de 2004, al cual allegaron alredor de 700 persones.

Filmografía[editar | editar la fonte]

Cine[editar | editar la fonte]

Telenoveles[editar | editar la fonte]

Enllaces Esternos[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Free Willy-Keiko Foundation. «Keiko's Story: The Timeline» (inglés). Consultáu'l consultáu'l 05 de payares de 2010.
  2. Muerre la orca Keiko - Nota de terra.com.mx. Información del 9 d'abril de 2007.
  3. Morrió la orca Keiko - Nota de eluniversal.com.mx. Información del 14 d'avientu de 2003.