Kehlsteinhaus

Coordenaes: 47°36′41″N 13°02′31″E / 47.6114°N 13.0419°E / 47.6114; 13.0419
De Wikipedia
Kehlsteinhaus
Gasthaus (es) Traducir
Llocalización
PaísBandera d'Alemaña Alemaña
Estáu federáu Estáu Llibre de Baviera
Regierungsbezirk Alta Baviera
Rural district of Bavaria (en) Traducir Berchtesgadener Land (es) Traducir
Market municipality of Germany (en) Traducir Berchtesgaden
Coordenaes 47°36′41″N 13°02′31″E / 47.6114°N 13.0419°E / 47.6114; 13.0419
Kehlsteinhaus alcuéntrase n'Alemaña
Kehlsteinhaus
Kehlsteinhaus
Kehlsteinhaus (Alemaña)
Altitú 1820 m
Historia y usu
Apertura1937
Dueñu Estáu Llibre de Baviera
Patrimoniu
Instalaciones
Formáu por Fußweg Hintereck 21 in Berchtesgaden (en) Traducir y Tunnel Hintereck 21 in Berchtesgaden (en) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La Kehlsteinhaus (lliteralmente, Casa del Kehlstein, n'alemán), tamién conocida como Nial de l'Águila, ye un edificiu tipu chalé que tenía de ser una estensión del complexu Obersalzberg proyeutáu pol réxime nacionalsocialista nos Alpes Bávaros cerca de Berchtesgaden.

Foi un regalu oficial del Partíu Nacionalsocialista para Adolf Hitler pol so 50.° cumpleaños.

Moteyáu «el nial de l'águila» por un diplomáticu francés, tenía de ser una casa de retiru pa Hitler y un palacete pa recibir a los dignatarios y diplomáticos visitantes.

Construcción y usu[editar | editar la fonte]

Foi encargáu por Martin Bormann, y tres un periodu de construcción de más de trece meses foi presentáu formalmente a Hitler en 1939. Ta asitiáu nuna llomba nel visu del monte Kehlstein (1834 metros) y llégase a él per un camín espectacular de 6.5 km, que costó 30 millones de marcos (cerca de 150 millones d'euros de 2007, colos axustes respeutivos por inflación). Los postreros 124 metros hasta la Kehlsteinhaus son salvaos por un elevador allugáu nun túnel escaváu direutamente escontra baxo nel monte y conectáu a otru túnel sol granitu del terrén. L'interior del gran carru del ascensor ta recubiertu con bronce apolazáu, espeyos venecianos y cueru en tonos verdes. L'elevador sigue utilizándose diariamente.

Fotografia de 1945 qu'amuesa la entrada del túnel al elevador que xube a la Kehlsteinhaus, visible na parte cimera.

La construcción del sistema d'elevador nel monte costó la vida de 12 trabayadores.[1] La sala principal ta apoderada per una chimenea de mármol italianu colloráu, regalu de Mussolini. Gran parte del moblame foi diseñáu por Paul László.

L'edificiu tamién foi llamáu «la casa del té» de Hitler, pero ye un términu equivocáu. Hitler nun utilizaba la Kehlsteinhaus como casa del té, pos el llugar que visitaba diariamente pa tomar el té peles tardes —cuando taba de visita nel pueblu— yera la Mooslahnerkopf Teehaus.

Anque'l sitiu ta nel mesmu monte que Berghof, Hitler escasamente visitaba'l llugar. Especulóse que lo fixo solamente unes diez causes, y la mayoría d'elles por non más de 30 minutos. Seique por cuenta de la escasa asociación del edificiu cola persona de Hitler, la Kehlsteinhaus salvar de ser baltada a la fin de la Segunda Guerra Mundial.

Captura polos Aliaos[editar | editar la fonte]

Dwight D. Eisenhower, Comandante Supremu de les Fuercies Aliaes n'Europa y dempués Presidente de los Estaos Xuníos, escribió que la 3ª División d'Infantería estauxunidense foi la primera en tomar Berchtesgaden y non el Nial de l'Águila.[2] El xeneral Maxwell D. Taylor, antiguu Comandante Xeneral de la 101ª División Aerotresportada, declaró lo mesmo.[3]

Fotografíes y archivos de prensa amuesen a soldaos de la 3ª d'Infantería relaxándose nel patiu del Nial de l'Águila, «bebiéndose'l vinu de Hitler» y afirmando que tuvieron na casa'l 10 del mayu de 1945.[4]

El xeneral francés Georges Buis afirmó que dos oficiales de la 2ª División Blindada francesa, él mesmu y Paul Repiton-Preneuf, fueron los primeros aliaos en llegar a la Kehlsteinhaus el 5 de mayu de 1945. Fotografíes y archivos del Exércitu francés demuestren que los franceses taben nel Nial de l'Águila. Georges Buis declaró que llegaron ceo pela mañana y se escabulleron pocu dempués cuando vieron que llegaben les tropes estauxunidenses.[5]

Según el guía local, la Kehlsteinhaus sería unu de los oxetivos de bombardéu de la Royal Air Force pal 25 d'abril de 1945, pero la pequeña casa resultó ser un blancu difícil d'algamar y prefirieron atacar l'área de Berghof, resultando seriamente estropiada. Delles posiciones d'artillería antiaérea, la base d'una de les cualos puede apreciase entá, taben establecíes unos 100 m más allá del visu onde ta la Kehlsteinhaus.

Mapa qu'amuesa la llocalización de la Kehlsteinhaus (etiquetada como Eagle's Nest), col Berghof. Tamién amuesa otros sitios estratéxicos n'Europa.

Usu actual[editar | editar la fonte]

La Kehlsteinhaus foi utilizada polos Aliaos como un puestu de mandu hasta 1960, cuando foi devuelta al Estáu de Baviera.

L'edificiu ye güei propiedá d'un fondu de caridá y sirve como restorán. Ye una atraición turística popular, particularmente pa ingleses y norteamericanos atraíos pol significáu históricu del Nial de l'Águila. El sitiu ye accesible a cuerpu (dos hores de camín dende'l pueblu) o en autobús.

Dempués de la torna de la Kehlsteinhaus a manes alemanes, construyóse un centru d'información xunto a la cuesta pa recordar al públicu los aspeutos rellacionaos col réxime de Hitler. La Kehlsteinhaus en sí mesma nun menta enforma alrodiu del so pasáu.

Percorríos turísticos informales son ufiertaos por empones locales a los estranxeros que lleguen al llugar, nel puntu más baxu del monte. El serviciu nun s'ufierta n'idioma alemán, aparentemente por requerimientu del gobiernu pa evitar conflictos col neonazismu y simpatizantes nacionalsocialistes de la posguerra.

Les habitaciones inferiores del complexu, con vistes espectaculares al traviés de los sos ventanales, nun son parte del restorán, pero pueden ser visitaes cola compañía d'un guía. El pequeñu estudiu de Hitler ye agora una bodega pa la cafetería.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Adolf Hitler», Current Biography, 1941, p. 384.
  2. Dwight D. Eisenhower, Crusade in Europe (1948), p. 418 (la cita exacta, na páxina 418, diz asina: «On May 4 the 3d division of the same corps captured Berchtesgaden». El cuerpu d'exércitu mentáu ye'l US XV Corps. La espresión «Nial de l'Águila» nun apaez nel párrafu en que se menta la captura de Berchtesgaden.
  3. Maxwell D. Taylor. Swords and Plowshares, 106 (1972).
  4. Pfc. James Cromwell (15 de mayu de 2003). Photos summon image of 3DÍI's past. Frontline (periódicu de la 3ª División d'Infantería). http://www.stewart.army.mil/frontlineonline/archivedpages/FrontlineOnline05-15-03.pdf. Consultáu'l 14 de xunu de 2007. 
  5. General Georges Buis. -yos fanfares perdues, 1975.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]