Kaarta

De Wikipedia
Kaarta
(de 1753 a 1854)
estáu desapaecíu
Alministración
Xeografía
Cambiar los datos en Wikidata

Kaarta o Ka'arta,[1] foi un reinu bambara de curtia duración nel actual oeste de Malí.

Historia[editar | editar la fonte]

Cuando Bitòn Coulibaly llogró arreyar el so control sobre Segú, capital de la so apocayá formáu Imperiu Bámbara, una facción de los bámbara de Ségou descontentos col so gobiernu emigró escontra l'oeste. En 1754, fundaron el Reinu de Kaarta nel llar del largamente difuntu Imperiu de Ghana, tomando Nioro du Sahel como la so capital. El reinu foi destruyíu como fuercia independiente en 1854 pola Yihad fulani d'El Hadj Umar Tall. Umar Tall tomó Nioro, y llevó al rei o fama de Kaarta y la so familia a la muerte.

Dómina colonial[editar | editar la fonte]

En 1878, el gobernador francés de Senegal Briere de l'Isle unvió una fuercia contra'l Reinu de Kaarta, vasallu del Imperiu Toucouleur y que s'atopaba na rivera norte del Ríu Senegal. Bloquiáu pol Ministru Colonial de París, argumentó que yeren una amenaza pal Reinu de Fouta Toro senegalés (entós un estáu veceru francés) y que taba interfiriendo nel so contra col Imperiu Británicu. El Ministru aceptó, y el 7 de xunetu de 1878, una fuercia francés estrozó'l fuerte Toucouleur de Kaarta en Sabouciré, matando al so líder, Almany Niamody. Esta porción de vasallos de Kaarta foi entós incorporada al protectoráu wólof de Khasso.[2]

El Coronel francés Louis Archinard conquistaría más tarde el territoriu completu del antiguu Reinu de Kaarta, en 1890, siendo formalmente anexonáu al África Occidental Francesa en 1904.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. http://rulers.org/malitrad.html
  2. A. S. Kanya-Forstner, The Conquest of the Western Suden. Cambridge University Press, (1969), páxs. 57-59

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]