Hugh Dowding

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Hugh Dowding
Hugh Dowding.jpg
miembro de la Cámara de los Lores Traducir

Vida
Nacimientu Moffat Traducir24  d'abril de 1882
Nacionalidá Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu
Fallecimientu

Royal Tunbridge Wells Traducir15  de febreru de 1970

(87 años)
Sepultura Abadía de Westminster
Estudios
Estudios Winchester College
Real Academia Militar de Woolwich Traducir
Llingües inglés
Oficiu
Oficiu políticu y militar
Llugares de trabayu Londres
Premios
Serviciu militar
Cuerpu militar Royal Air Force
Ejército Británico Traducir
Graduación air chief marshal Traducir
Lluchó en Primer Guerra Mundial
Segunda Guerra Mundial
Cambiar los datos en Wikidata

Hugh Caswell Tremenheere Dowding (Moffat, Escocia; 24 d'abril de 1882-Royal Tunbridge Wells, Inglaterra; 15 de febreru de 1970) foi l'oficial británicu que dirixó'l Mandu de Caza de la Royal Air Force (RAF) mientres la batalla d'Inglaterra, a principios de la Segunda Guerra Mundial, cuando ocupaba'l cargu de mariscal en xefe del Aire. Tuvo amás el títulu de 1.er barón Dowding y foi nomáu caballeru gran cruz de la Orde del Bañu, la caballeru gran cruz de la Real Orde Victoriana y compañeru de la Orde de San Miguel y San Jorge.

Ente los sos munchos méritos na guerra, cabo destacar el desenvolvimientu del sistema de radar costeru con hasta venti aparques que cubríen la mariña dende'l ríu Tyne hasta Southampton, el sofitu al desenvolvimientu modernu d'aviones de caza, por casu col concursu que dio llugar a la Especificación del Ministeriu del Aire F.5/34 y a los dos caces más famosos de la RAF: el Hawker Hurricane y el Supermarine Spitfire, y a un sistema pal usu de les fuercies aérees activu, dinámicu y bien distintu de les idees yá desfasaes de los sos contemporaneos en materia d'aviación bélica.[1]

La famosa frase de Winston Churchill, «Nunca tantos debieron tantu a tan pocos», ye en gran parte un tributu a la estratexa de Hugh Downding al mandu de los sos pilotos del Mandu de Caza.[2]

Historia[editar | editar la fonte]

Segunda Guerra Mundial[editar | editar la fonte]

Nueves idees[editar | editar la fonte]

Hugh Dowding, como mariscal en xefe del Aire, foi'l principal impulsor y promotor de la nueva perspeutiva, organización y control nes fuercies aérees britániques y dirixó el Mandu de Caza, xuntu al vicemariscal del Aire, Keith Park, mientres la batalla de Francia y la batalla d'Inglaterra.

Dambos personaxes abogaben por un estilu de defensa distintu y nuevu. Confiaben na detección temprana d'invasiones (RDF), en cutir eficaz y rápido al enemigu pa rearmarse nun combate sobre suelu británicu, evitando asina perdes inútiles de pilotos -los cualos nun sobraben precisamente-, como podría asoceder colos ataques sobre'l continente y el bombardéu ofensivu de posiciones enemigues. Estes postreres yeren idees que proclamaba la facción conservadora de la RAF y los sos máximos representantes, dalgunos como Leigh-Mallory dende'l mesmu Mandu de Caza, a les que Dowding respondía:

De qué nos sirven los bombardeos ofensivos si nun podemos defender les nueses bases con caces defensivos.

Hugh Dowding[3]
El Mandu de Caza y el Radar (RDF)[editar | editar la fonte]

Yá dende 1935, Dowding como miembru del Conseyu Aeronáuticu d'Investigación y Desenvolvimientu de la RAF, impulsó viviegamente la investigación d'esi novedosu artefactu de radiodetección electrónica, RDF nestes acabadures, y al pie de «los sos mozos» solicitaron la creación d'una cadena costera de detección basada nel radar que sirviría de principal sofitu al, entá en proyeutu, Mandu de Caza.

D'esta manera, con Dowding xubíu a Mariscal en Xefe del Aire, forxáronse los cimientos de la defensa d'Inglaterra y el 6 de xunetu de 1936 oficialmente entraba en serviciu un nuevu mandu aereu independiente: el Mandu de Caza de la RAF, con Sir Hugh Dowding como Comandante en Xefe y Keith Park como Comandante del Grupu nᵘ 11 na zona caliente (aeródromos del sudeste) de la defensa.

La Batalla de Francia[editar | editar la fonte]

Dempués de que'l mundu ablucárase ante la Blitzkrieg alemana en Francia, en mayu de 1940, Dowding entendió qu'Inglaterra nunca podría ganar la guerra en suelu francés. Por esa dómina la Fuercia Espedicionario Británica Aérea (AASF, Advanced Air Striking Force, un cuerpu d'aviación independiente del BEF) tenía 6 escuadrones de Hurricanes destinaos en bases gales y dempués de la llombada de la guerra relámpago, Churchill prometió unviar masivamente aviones de caza n'ayuda de los franceses, asina Dowding viose forzáu a unviar 10 escuadrones más a una, según él, muerte segura.

Tres la unviada de los escuadrones y ver la gastadura del precariu Mandu de Caza, Dowding negóse rotundamente a unviar un solu caza de combate más a Francia ya inclusive amenació cola dimisión cuando Churchill intentó forzalo con una amonestación. Pa esi día, el 21 de mayu de 1940, Dowding tener abondo claro: con una cuarta parte de la RAF sacrificada yá en Francia, Inglaterra nun tendría posibilidá dalguna de defendese y los sos planes pal Mandu de Caza seríen inútiles sinón tenía los efectivos mínimos, ¿qué importancia podría tener ser releváu del mandu?[4]

La lóxica aplastante de Dowding:

Si la nuesa fuercia de defensa aérea esbardiar nun esfuerciu desesperáu de salvar la situación en Francia, la derrota en Francia va traer la derrota final, completa ya irremediable d'esti país.

Hugh Dowding a Winston Churchill[4]

convenció a Churchill quien tuvo que comunicar el cese del sofitu aereu a Reynaud. Esta quiciabes, fora otra de les decisiones qu'ayudaron a la defensa d'Inglaterra frente a la operación Lleón Marín.

La Batalla d'Inglaterra[editar | editar la fonte]

Una vegada rematada la Batalla d'Inglaterra, magar que dambos oficiales (Dowding y Park) fueron los verdaderos arquiteutos de la defensa d'Inglaterra dende esti Mandu de Caza, acabaron siendo destituyíos poles discrepancies con dellos mandos de la RAF nesa dómina tales como Hugh Trenchard, con gran influencia nes altes esferes del exércitu británicu.

Personalidá[editar | editar la fonte]

Yera una persona solitaria, focicona, dotada d'un pésimu calter y priváu d'amistaes. Yera conocíu na RAF pol so llamatu, "Stuffy" -cerriscu-. Repunaba los uniformes, asina que vistía davezu traxes escuros y bombín. Vivía solo y dedicábase a les ciencies ocultes y al espiritismu y, según dicíen, hasta'l puntu de llegar a comunicase con pilotos muertos en combate.[5]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Preston 1998, pp. 55-79
  2. Preston 1998, p. 58
  3. Preston 1998, p. 58
  4. 4,0 4,1 Preston 1998, p. 68
  5. La Segunda Guerra Mundial Ed. SARPE, p.239

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]





Hugh Dowding