Hidrófobu

De Wikipedia
Gota de rosada sobre una fueya que presenta hidrofobia.
Gotes d'agua nuna superficie hidrofóbica artificial (na parte esquierda).

Nel contestu fisicoquímicu, el términu hidrófobu aplicar a aquelles sustancies que son repelidas pol agua o que nun se pueden entemecer con ella.[1] Un exemplu de sustancies hidrófobes son los aceites.[1]

Medicina mental[editar | editar la fonte]

L'hidrófobu carez la enfermedá comúnmente conocida como rabia, carauterizada por un iñerizu anormal a l'agua. Ye provocada por un virus perteneciente a la familia Rhabdoviridae, xéneru Lyssavirus tipu 1, típicu de ciertos animales de sangre caliente, como'l perru, el gatu, l'aguarón, el llobu y l'esperteyu, pero puede tresmitise al home si ye mordíu por un animal infestáu.

Esti virus ataca al sistema nerviosu central y, si nun se trata cola máxima urxencia, acaba provocando la muerte del enfermu. Cuando una persona arimar del virus de la rabia los síntomes de la enfermedá pueden tardar ente 30 y 180 díes en manifestase; los más carauterísticos son les alteraciones de los sentíos y problemes de movilidá. De primeres l'enfermu esperimenta cambeos d'humor, medranes inxustificaes, dolor na firida y malestar xeneral; de siguío sufre tiemblos, escitación, iñerizu a l'agua (por cuenta de que, al tragar o ver agua, paralícense los músculos de la gargüelu), trestornos mentales y allucinaciones; finalmente, el paralís inmoviliza les sos estremidaes y, cuando s'estiende al celebru y a los pulmones, provoca la muerte al nun movese.

Teunoloxía d'impresión ófset[editar | editar la fonte]

Nes zones hidrófobes de la imaxe en plancha se repele l'agua, siendo la tinta la que se xunta a estes zones, yá que el sistema d'impresión ófset basar nun equilibriu agua-tinta.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Bala Torres, Enrique (19 de xunu de 2015). Separación de sustancies de síntesis por aciu cromatografía flash en fase normal. Madrid: Institutu Virxe del Palombu, páx. 5.