Gravitón

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta

Plantía:Ficha de partícula

Exemplu de la interacción de la fuercia de gravedá.

El gravitón ye una partícula elemental hipotética de tipu bosónico que sería la tresmisora de la interacción gravitatoria na mayoría de los modelos de gravedá cuántica.

Acordies con les propiedaes del campu gravitatorio, el gravitón tien de ser un bosón de espín par (2 nesti casu), yá que ta acomuñáu a un campu clásico tensorial de segundu orde. Tocantes a la masa del gravitón les midíes esperimentales dan una cota cimera del orde de mg = 1,6 × 10−69 kg,[1] anque podría ser esactamente cero.

El gravitón y los modelos de gravedá cuántica[editar | editar la fonte]

La teoría cuántica de campos postula que les interacciones de la naturaleza producir pola intermediación de bosones gauge o cuantos asociaos a los campos que representen diches interacciones. La interacción de les partícules de materia con esos bosones que representen los campu de fuercia interpretar en términos d'emisión o absorción d'estos cuantos. Asina la electrodinámica esplicar por aciu fotones o cuantos del campu electromagnético: los fotones son emitíos y absorbíos de cutio por toles partícules con carga eléctrica, de forma que les interacciones ente estos fotones producen les fuercies macroscópicas que nos son familiares, como'l electromagnetismu. La interacción débil y la interacción fuerte pue ser igualmente entendíes en términos de bosones W y Z y gluones respeutivamente.

Considerando l'ampliu ésitu de la teoría cuántica pa describir la mayoría de les fuercies básiques del universu, paez natural asumir que los mesmos métodos van sirvir pa esplicar la gravedá. Fixéronse munchos intentos d'introducir l'hasta agora invisible gravitón, que funcionaría d'una manera análoga al del fotón y los otros bosones de gauge. Sicasí, esisten problemes matemáticos específicos asociaos a la forma en qu'opera la gravedá que nun dexaron hasta agora desenvolver una teoría cuántica gravitatoria.

Una teoría cuántica de la gravitación rique qu'el gravitón operara de manera similar al fotón, pero al contrariu que na electrodinámica, onde los fotones nun actúen direutamente ente ellos sinón solo coles partícules cargaes, la gravedá a cencielles nun funcionar de manera tan simple, una y bones los gravitones podríen interactuar ente ellos. Los fechos esperimentales demuestren que la gravedá crear por cualquier forma de enerxía (y la masa ye namái una forma particularmente entestada d'enerxía, relación establecida pola célebre ecuación de Einstein), lo cual ye malo de describir nunos términos similares a la carga eléctrica. Hasta la fecha toes los intentos de crear una teoría cuántica simple de la gravedá fracasaron.

La detección del gravitón esperimental ye una xera bastante problemática. Estes partícules portaríen bien poca enerxía, polo tanto la detección sería bien difícil polos débil efectos que causaríen. La única forma de detectalos sería buscar los casos en que'l movimientu o la enerxía d'un cuerpu camudara nuna forma que ye distinta de la prevista pola Teoría Xeneral de la Relatividá, pero unu de los principios básicos de la gravedá cuántica sería que deberíen más o menos coincidir con estes predicciones relativistes.

Gravitón y teoría de cuerdes[editar | editar la fonte]

Les teoríes de les cuerdes, incluyendo la teoría M, suponen a los gravitones como cuerdes o como branes zarraes. Esto esplicaría l'aparente debilidá de la so fuercia; según estes teoríes los gravitones exerceríen la so influencia más allá del universu tridimensional nel cual vivimos, interconectando diversos posibles "universos paralelos".[ensin referencies]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. S. S. Gershtein, A. A. Logunov, M. A. Mestvirishvili, and N. P. Tkachenko (2003): "Graviton Mass, Quintessence, and Oscillatory Character of Universe Evolution" [1]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Gravitón