Gran Cordal Divisoriu

Coordenaes: 25°S 147°E / 25°S 147°E / -25; 147
De Wikipedia
Gran Cordal Divisoriu
cordal
Situación
PaísBandera de Australia Australia
Estáu federáuBandera de Queensland Queensland
Coordenaes 25°S 147°E / 25°S 147°E / -25; 147
Gran Cordal Divisoriu alcuéntrase n'Australia
Gran Cordal Divisoriu
Gran Cordal Divisoriu
Gran Cordal Divisoriu (Australia)
Datos
Altitú 2228 m
Llargor 3,500,000 m.
Cambiar los datos en Wikidata

La Gran Cordal Divisoriu ye la cadena de montes más importante d'Australia. Esta estiéndese por más de 3500 km, dende l'estremu nordeste de Queensland, a lo llargo de tola mariña oriental travesando Nueva Gales del Sur, y l'estáu de Victoria más al sur, hasta l'estremu sur del continente, onde tuerci escontra l'oeste y remata na inmensa planicie central nos Montes Grampianos, nel estáu de Victoria.

El puntu más eleváu n'Australia ye'l Monte Kosciuszko (2228 m), y toles otres zones alpines del país australianu formen parte d'esti cordal. Les zones más altes, na zona sur de Nueva Gales del sur y l'este de Victoria, son llamaes los Alpes australianos.[1]

Historia[editar | editar la fonte]

Nos montes habitaben tribus d'aboríxenes australianos tales como los kulin y xugaron un rol significante na esploración d'Australia polos colonizadores europeos. Unu de los primeros esploradores en cruciar el cordal foi Gregory Blaxland, siguíu por esploradores australianos famosos como Allan Cunningham, John Oxley, Hamilton Hume y Charles Sturt.

Escontra fines de la década de 1820 les praderíes más fértiles próximes a los montes yá fueren esploraes y produxérense dellos asentamientos de colonos. Estos incluyíen les rexones de Gippsland y Riverina nel sur, hasta les Planicies de Liverpool y los Darling Downs nel norte.

Carauterístiques[editar | editar la fonte]

El Gran Cordal Divisoriu apodera l'este d'Australia.

Toles zones alpines de la parte continental d'Australia, incluyendo'l so monte más eleváu, el Monte Kosciuszko (2228 metros), formen parte d'esti cordal. Les zones más elevaes nel sur de Nueva Gales del Sur y este de Victoria se les llapada Alpes australianos.

El nucleu central del Gran Cordal Divisoriu tien cientos de picos y atópase arrodiáu per munchos otros montes menores, cañones, valles y planicies. Dalgunes de les principales planicies y pandos son High Plains del Sureste australianu, les Tierres Altes Centrales y les planicies de Bogong High de Victoria. Otros pandos que se consideren parte del Gran cordal divisoriu son la Pandu Atherton, Pandos del Norte, la zona vitivinícola de Canberra y les Pandos del Sur.

Los Montes Azules, sierra de Bunya, Cadena Liverpool, Cadena McPherson y la Cadena Moonbi son dalgunes de les sierres menores que formen el cordal. Ente que dalgunos de los picos de les tierres altes algamen altores apenes percima de 2000 metros, la edá y erosión del cordal faen que la mayoría de los montes nun sían descomanadamente empinaos, y por ello casi tolos picos pueden ser xubíos ensin la necesidá d'equipu especial de monte.

En delles árees, tales como la sierra de Snowy, Alpes Victorianos, el Scenic Rim y los riscos de la zona este de Nueva Inglaterra, les tierres altes formen una importante barrera. N'otres árees les rimaes son nidies y en ciertes zones la cadena ye apenes perceptible. Dalgunos de los pasos más famosos al traviés de los montes son el pasu de Cunningham, pasu de caballu muertu y el pasu de l'araña.

Captación d'agua[editar | editar la fonte]

Nes zones baxes realícense actividaes d'esplotación forestal, lo que ye motivu de resfregones colos conservacionistas. Los montes son tamién la fonte de práuticamente tol suministru d'agua de la zona este d'Australia, tantu por aciu agua de escurrimiento que ye captada en diques, como por aciu la gran cuenca artesiana.

El Gran Cordal Divisoriu estrema les cuenques de captación de regueros y ríos que flúin direutamente escontra l'océanu Pacíficu na mariña este d'Australia, de los regueros y ríos de la cuenca de Murray-Darling que flúi escontra'l centru del continente.[1]

Árees protexíes[editar | editar la fonte]

Una gran parte del cordal atópase dientro d'una serie de parques nacionales y otres reserves incluyendo'l Parque nacional Alpín, el Parque nacional Montes Azules, el Parque nacional Heathcote-Greytown y el Parque Mount Worth State.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. 1,0 1,1 Shaw, John H., “Collins Australian Encyclopedia”, William Collins Pty Ltd., Sydney, 1984, ISBN 0-00-217315-8
Cuenca de los ríos Murray y Darling
Centros d'esquí nel Monte Hotham: el Monte Higginbotham a la izquierda y el Monte Loch a la derecha.