Fiestes Patries de Perú

De Wikipedia
Proclamación de la Independencia de Perú.

Les Fiestes Patries de Perú son les celebraciones nacionales añales que celebren la Independencia de Perú dempués del dominiu d'España.[1] Consten oficialmente de dos díes:

Les celebraciones de Fiestes Patries coinciden cola selmana de vacaciones per parte de les escueles y dalgunes instituciones.[2] Al pie de la Navidá, les Fiestes Patries signifiquen la mayor y principal celebración del añu pa los peruanos y ye avezáu que los comercios xeneren tantes ganancies como nel mes d'avientu.

El turismu internu y esternu crez especialmente nestes fiestes yá que colos feriaos, la xente suel visitar diverses zones turístiques de Perú y ser parte d'estes celebraciones. Hai de solliñar que mientres el sieglu XIX, les feches conmemorativas más importantes yeren el 28 de xunetu (Declaración de la Independencia), el 9 d'avientu (Batalla d'Ayacucho) y la fecha de cambéu de mandu presidencial.

El día 28 de xunetu[editar | editar la fonte]

Bandera de Perú.

El 28 de xunetu de tolos años, conmemórase'l día en que'l Perú llogró'l so Independencia. El llibertador José de San Martín proclamó la Independencia de Perú nesta fecha. L'amanecer del 28 ye saludáu con una salva de ventiún cañonazos, como preámbulu de la ceremonia del izamiento de la bandera.

L'usu de la Bandera[editar | editar la fonte]

Anque nun ye obligatoriu, mientres tol mes de xunetu munches cases, establecimientos, instituciones públiques y privaes, escueles, restoranes, ente otros izan una bandera. L'usu de la bandera nacional solo ye obligatoriu dende'l 27 al 30 de xunetu en tolos edificios particulares ente les 8 de la mañana y les 6 de la tarde, según la Llei 15253.[3] Les persones que nun cumplan con esta norma tienen de pagar una multa ente 54 y 1800 nuevos soles.[4]

Con respectu al Presidente[editar | editar la fonte]

El Presidente de la República de Perú cumple con una de les sos mayores obligaciones nestos díes. Na so calidá de Xefe d'Estáu, tien de rindi-y cuentes al país col mensaxe del estáu de la nación tolos 28 de xunetu de cada añu, respectu de lo que s'avanzó hasta la fecha. Esti costume peruana foi impuesta pol Llibertador José de San Martín [ensin referencies] y siguió hasta'l día de güei.

Misa Te Deum Ecuménicu[editar | editar la fonte]

La mañana del 28 de xunetu, l'Arzobispo de Lima celebra la Misa y Te Deum, himnu d'agradecimientu a Dios, como manda la Ilesia Católica.[5] A la misa alleguen les personalidaes más importantes xunto col Presidente de la República. La misa empieza oficialmente a les 08:00 a.m.[6]

Invitación al Presidente de la República[editar | editar la fonte]

La mañana del 28 de xunetu, representantes del Congresu de la República de Perú, dirixir hasta Palaciu de Gobiernu pa convidar al Presidente por que pronuncie nel Congresu'l tradicional Mensaxe a la Nación.[7] La comitiva del Poder Llexislativu Peruanu pue tar encabezada por cualesquier Congresista designáu pal casu o por el mesmu Presidente del Congresu.

Percorríu hasta'l Congresu[editar | editar la fonte]

L'ex-presidente Alan García despidir del titular del Llexislativu, César Zumaeta, depués de dirixir el so Mensaxe a la Nación nel añu 2010.

Una vegada que fuera convidáu, el Presidente sale con aldu escontra la sede del Congresu de la República en vehículu y bien escasamente facer a cuerpu. El Mandatariu puede escoyer dir nuna limusina zarrada o nun carru con techu abiertu, acompañáu del antiguu contingente del Reximientu de Caballería Gloriosu Húsares de Junín» N° 1 - Llibertador de Perú guardia del Presidente, anguaño la escolta presidencial a partir del 2012 ye'l Reximientu de Caballería «Dragones Mariscal Domingo Nieto», uniformados de gala y coles sos llances tradicionales.[8]

El percorríu dar polos cinco primeres cortes del tradicional baldrayu Junín hasta'l Palaciu Llexislativu de Perú. Ye avezáu que nesti percorríu, los simpatizantes del Presidente acompañar mientres el trayeutu, Le avienten flores y saludar con efusión. Mientres el gobiernu d'Alejandro Toledo, el trayeutu fíxose cuasi siempres en carru descubiertu. Una vegada que llega a la sede del Llexislativu, entra al Palaciu pol Hall de los Pasos Perdíos, onde'l Comandante en Xefe de les Fuercies Armaes de Perú rínde-y honores a la so alta invistidura; depués entra a la sala principal o sala de sesiones, onde s'atopa'l plenu.

Mensaxe a la Nación[editar | editar la fonte]

Tres los honores, el Presidente empieza col so Mensaxe a la Nación por Fiestes Patries, nesti mensaxe rinden cuentes al estáu de too lo realizao mientres l'añu. La tradición data de la dómina del Llibertador Don José de San Martín (referencia riquida) y siguió hasta'l día de güei. El Presidente fala de los llogros económicos, sociales, culturales y demás; con un mensaxe d'optimismu y tranquilidá pol aldu del país. Hai de solliñar que si un nuevu Presidente foi electu, el 28 de xunetu asume les sos funciones y tamién da'l so primer discursu a la población como nuevu gobernante del país.

Regresu a Palaciu de Gobiernu[editar | editar la fonte]

Una vegada termináu'l so mensaxe, retorna al Palaciu de Gobiernu de Perú para depués siguir con más ceremonies oficiales.[9]

El día 29 de xunetu[editar | editar la fonte]

Primer Brigada de Fuercies Especiales mientres la Gran Parada Militar de 2011.

El día 29 de xunetu, les celebraciones son realizaes na mayoría mientres la mañana, anque les celebraciones propies realizar mientres la tarde.

Gran Parada Militar[editar | editar la fonte]

Na ceremonia participen les Fuercies Armaes de la República de Perú y la Policía Nacional de Perú. A lo llargo de les aveníes, instálense palcos con toldos de color colloráu y blancu, n'alusión a los colores patrios. Mientres la ceremonia desfilen representantes de los trés armaes y la Policía Nacional, xunto colos invitaos.

Cada institución castrense ye acompañada pela so respeutiva banda. Nesta ceremonia amuésase parte del material bélico de Perú, anque los armamentos más especializaos nun son amosaos como política de Defensa. El personal esplegáu ye mínimu y la seguridá estrema.

El día 30 de xunetu[editar | editar la fonte]

Ceremonia d'Aición de Gracies pol Perú[editar | editar la fonte]

Por aciu Decretu Supremu N° 079-2010-PCM[10] dictáu mientres el gobiernu del entós Presidente Alan García dispúnxose incluyir dientro de les actividaes oficiales del Presidente de la República por Fiestes Patries, la so concurrencia a la Ceremonia d'Aición de Gracies pol Perú, el día 30 de xunetu de cada añu, dándo-y d'esta manera calter oficial a esta ceremonia que se venía llevando a cabu dende l'añu 2006.

L'ex-presidente Alan García allegó a esta ceremonia mientres tolos años del so mandatu, ente que el ex-presidente Ollanta Humala namái lo fixo en 2015[11] L'añu 2016, añu del entamu del so mandatu como Presidente de la República, Pedro Pablo Kuczynski xunto a dellos de los sos ministros asistió a esta ceremonia.[12] El so concurrencia repitióse l'añu 2017, anque nesta oportunidá la ceremonia llevar a cabu'l 29 de xunetu de conformidá col Decretu Supremu 069-2017-PCM.[13]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. rpp.com.pe (ed.): «mes-de-xunetu-mes-de-la-patria-semeya_498154_7.html#foto Conoz los díes festivos del mes de xunetu, mes de la Patria» (2012). Consultáu'l 13 de xunetu de 2012.
  2. otrastardes.com (ed.): «fiestes patries-2011/ Destino encamentaos por PromPerú pa Fiestes Patries 2011» (2011). Consultáu'l 1 de xunetu de 2012.
  3. rpp.com.pe (ed.): «Aclaraciones pal usu correutu de la bandera mientres Fiestes Patries» (2009). Consultáu'l 13 de xunetu de 2012.
  4. peru.com (ed.): «S/.1800 de multa por non izar bandera por Fiesta Patries» (2011). Consultáu'l 13 de xunetu de 2012.
  5. Yoseline Bedregal Cruz. noticiasarequipa.com (ed.): «Presidente Alan García en Catedral n'abandonando Palaciu metanes cañonazo». Archiváu dende l'orixinal, el 27 de xunetu de 2014. Consultáu'l 1 de xunetu de 2012.
  6. rpp.com.pe (ed.): «Cardenal Cipriani va presidir misa y Te Deum por 28 de xunetu» (2011). Consultáu'l 1 de xunetu de 2012.
  7. elcomercio.pe (ed.): «sos actividaes oficiales-diríxese-torre-tagle Ollanta Humala empecipió les sos actividaes oficiales y llegó a Torre Tagle» (2011). Consultáu'l 1 de xunetu de 2012.
  8. andina.com.pe (ed.): «Presidente García dirixir al Congresu pa dar mensaxe por Fiesta Patries» (2009). Consultáu'l 1 de xunetu de 2012.
  9. llampanet.net (ed.): «Los actos protocolares». Consultáu'l 1 de xunetu de 2012.
  10. Ministeriu de Xusticia - SPIJ. «Decreto Supremu N° 079-2010-PCM». Consultáu'l 31 de xunetu de 2016.
  11. elcomercio.pe (30 de xunetu de 2015). «Ollanta Humala participó per primer vegada n'Aición de Gracies». Consultáu'l 31 de xunetu de 2016.
  12. elcomercio.pe (30 de xunetu de 2015). «PPK participó güei na ceremonia d'aición de gracies». Consultáu'l 31 de xunetu de 2016.
  13. larepublica.pe (29 de xunetu de 2017). «Presidente participó en ceremonia d'aición de gracies por Fiesta Patries». Consultáu'l 31 de xunetu de 2017.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]