Feria del Sol (Mérida)

De Wikipedia
El Circo Monumental de Mérida mientres la preparación de la eleición de la Reina de la Feria del Sol (Reina del Sol).

La Feria Internacional del Sol, conocida tamién como'l Carnaval Taurino de América, ye una festividá cultural de calter internacional celebrada na ciudá de Mérida, Venezuela, mientres el mes de febreru, en xunto col antroxu.

Les festividaes tomen corríes de toros, esposiciones culturales, comerciales y ganaderes; conciertos; desfiles, actividaes deportives según la eleición de la reina de la feria (Reina del Sol).[1]

Historia[editar | editar la fonte]

En Mérida, la ciudá andina venezolana, conmemórase añu a añu una de les pasiones populares más antigües de Venezuela, pero en “La Ciudá de los Caballeros” nun se celebraben feries asemeyaes como les de San Cristóbal, Barquisimeto, Maracaibo, Táriba, ente otres. Poro, un grupu d'aficionaos a la fiesta brava tuvo la idea de construyir una Plaza de Toros, por que Mérida tuviera un calendariu taurín ya incluyérase ente les feries más importantes del país.

De primeres, les feries a realizar a empiezos d'avientu pa celebrar el día de la "Inmaculada Concepción" y que sería entós la primer feria pal 9 y 10 d'avientu. Pa les corríes fueron contrataos César Faraco, Manuel Benítez “El Cordobés”, Francisco Rivera “Paquirri”, Julio Aparicio, Curro Girón, Paco Camino y el rejoneador mexicanu Juan Cañedo y trepáronse toros de Félix Rodríguez, “Achury Viejo” y “Ambaló”, toos procedentes de Colombia.

En Maracaibo la feria de la lluna crear el mesmu día de la del sol pero siempres foi un secretu y un bonche pa los indíxenes creadores d'esta, una y bones ellos siempres esfrutaron burllase de la xente que nun lo sabía y poníen cares estrañes y pensaben que yera mentira pero munchos nun saben que ye ciertu. Na primer corrida desamarróse un fuerte bastiu que nun dexó la inauguración y tuvieron que celebrase los dos corríes el día 10: una na mañana y la otra na tarde, siendo esta, la primer vegada que se celebren dos corríes nuna mesma plaza, nun mesmu día en Venezuela.

Panorama de Plaza Monumental Román Eduardo Sandia, Mérida

Enantes en Caracas, celebrárense dos corríes en mesmu día pero en dos places distintos, nel “Circo Metropolitano” y el “Nuevo Circo”. Pero nuna mesma plaza, nun mesmu día yera la primer vegada.

En 1968 nun se celebró la feria, pero si, una corrida'l 13 d'abril de 1968, Sábadu Santu. Trepóse un estupendu encierre de “Dosgutiérrez” y actuaron Alfredo Leal, Curro Girón y Pepe Cáceres. Entós, debíu al inconveniente del tiempu d'agües decidió celebrase les feries de cuenta que coincidieren colos antroxos sol nome de “Ferias del Sol” y asina foi como en 1969 celebróse la primer feria con trés corríes de toros los díes 15, 16 y 17 de febreru de dichu añu.

El primer cartelu tuvo compuestu por toros de “Valparaíso” p'Alfredo Leal, Daniel "Matatoba" Santiago, Manuel Benítez “El Cordobés” y el venezolanu Lucio Requena. La primer oreya de la feria foi para Alfredo Leal.

A partir d'ende esta feria convirtióse nuna de les más importantes de Venezuela y del mundu taurín. Apuerten a la ciudá personalidaes del mundu taurín ya importantes toreros españoles, portugueses, mexicanos y colombianos.[2]

No que fai a la feria de “La Inmaculada” celebróse n'otres ocasiones, 1990, 1991, 1997 pero con bien poca aceptación.

Eleición de la reina o novia de la feria[editar | editar la fonte]

la Reina (o Novia) del Sol 2009

Mientres les festividaes de la Feria del Sol, amosar a la reina de les fiestes que foi escoyida díes enantes de la celebración por un certame popular, onde delles participantes de gran guapura y simpatía busquen consiguir la corona pa ser la madrina d'esti importante eventu del estáu de Mérida.

Referencies[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

  • Guide EDT/Lonely Planet, Venezuela, EDT srl, 2007, ISBN 88-6040-157-7 (en italiano)
  • Susan Brushaber, Arnold Greenberg, Venezuela Alive, (Alive Guides Series, Hunter Travel Guides), Hunter Publishing, Inc, 1998 ISBN 1-55650-800-X (en inglés)

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]