Felipe de Vergara Caicedo

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
Felipe de Vergara CaicedoPicto infobox character.png
Vida
Nacimientu Bogotá26  de mayu de 1745
Fallecimientu Bogotá18 d'avientu de 1818
Estudios
Estudios Universidad del Rosario Traducir
Oficiu
Oficiu Abogáu
Cambiar los datos en Wikidata

Felipe de Vergara y Caicedo foi un abogáu colombianu, quien ocupó la presidencia de Colombia del 26 de payares de 1812 al 14 d'avientu de 1812 como integrante de la Xunta de Gobiernu designada pol xeneral Nariño por que dirixiera a Cundinamarca na so ausencia.

Biografía[editar | editar la fonte]

Foi fíu del rexente Francisco de Vergara Vela y de Petronila Caicedo Vélez. Nieto per llinia paterna de José de Vergara y Gómez de Sandoval y de Gertrudis Vela Patiño, y nietu per llinia materna del teniente coronel José de Caicedo Pastrana (encomendero de Boyacá, alcalde de Santafé, correxidor de Zipaquirá y Coyaima, gobernador de Neiva y Santa Marta) y de Mariana Vélez de Guevara Caicedo.

Trayeutoria[editar | editar la fonte]

Abogáu y profesor de teoloxía y matemátiques del Colexu Mayor de La nuesa Señora del Rosario (güei Universidá del Rosario). Llegó a vicerrector d'esti plantel, y como tal asumió la rectoría ente'l 6 de xineru y el 16 de febreru de 1812 mientres se posesionaba Francisco Javier de Vergara Caicedo en propiedá. Tornó a España y ofició como abogáu en destinos como Panamá y Cartaxena.

Carrera política temprana[editar | editar la fonte]

Miembru del Serenísimo Colexu Eleutoral de Cundinamarca; como tal, conseñó la so firma na constitución del Estáu. Secretariu de Gobiernu del presidente Nariño.

Presidente de Colombia[editar | editar la fonte]

Convencíu de la necesidá de dixebrase del poder pa entamar la Campaña del Sur, Antonio Nariño conformó una Xunta de Gobiernu que lu reemplazara mientres s'ausentaba de Santafé. Como presidente de la mesma nomó a Vergara na so calidá de Secretariu de Gobiernu, ya integró a ella a los Secretarios de Gracia y Xusticia y de Facienda, as{i como a los ciudadanos José Ignacio Sanmiguel y José María Arrubla Martínez.



Predecesor:
Antonio Nariño
Presidente de Colombia
26 de payares de 1812
14 d'avientu de 1812
Socesor:
Antonio Nariño



Felipe de Vergara Caicedo