José Ignacio Sanmiguel

De Wikipedia
José Ignacio Sanmiguel
Vida
Nacimientu Honda1740
Muerte 1834 (93/94 años)
Estudios
Estudios Colegio Mayor de San Bartolomé (es) Traducir
Oficiu Abogáu
Cambiar los datos en Wikidata

José Ignacio de Sanmiguel y Tordecillas foi un abogáu colombianu, quien ocupó la presidencia de Colombia del 26 de payares de 1812 al 14 d'avientu de 1812 como integrante de la Xunta de Gobiernu designada pol xeneral Antonio Nariño por que dirixiera a Cundinamarca na so ausencia.

Biografía[editar | editar la fonte]

Foi fíu del español Pedro Sanmiguel Ramírez, quien llegó de la metrópolis pa instalase en Honda (Tolima).

Trayeutoria[editar | editar la fonte]

En 1764 foi almitíu como abogáu de la Real Audiencia. Consultor del Tribunal de la Inquisición en Cartagena de Indias. Defensor de la Renta de Diezmos. Correxidor de Mompox. En 1793 foi acusáu pol síndicu procurador Andrés Otero per abusu y maltratu de negros escalvos na so finca de Melgar. Abogáu defensor de José Antonio Ricaurte Rigueiros (l'abogáu de Nariño) nel procesu que se-y siguió en 1795. Miembru de la Sociedá Patriótica d'Amigos del País fundada por suxerencia de José Celestino Mutis al virréi Mendinueta en 1801. Esi mesmu añu foi Síndicu Procurador Xeneral, y nesa posición sofitó la creación de la cátedra de Química y Mineraloxía del Colexu Mayor del Rosario.

Carrera política temprana[editar | editar la fonte]

Alcalde de primer votu de Santafé en 1803, en que la so calidá recibió al nuevu virrer de la Nueva Granada, don Antonio Amar y Borbón. Asumió como gobernador de la provincia de Neiva en 1805.

Presidente de Colombia[editar | editar la fonte]

Asumió la Presidencia de la República por ausencia temporal del titular na so calidá de Secretariu de Xusticia. El famosu poeta realista Caro criticar col siguiente versu:Sanmiguel, polo que veo,/A toos écha-yos el gallu/Cola so cara de caballu/Y coraes de fariséu/Esti astutu coriféu/Tan marraxu y camastrón,/A aquel zaguín Simón/Qu'inventó aquella tramoya/ Pa la quema de Troya,/Pudiera Da-y lleición..

Últimos años[editar | editar la fonte]

Vicepresidente del Serenísimo Colexu eleutoral que sancionó la Constitución de Cundinamarca el 16 de xunetu de 1813. Teniente lletráu y Correxidor de La Mesa en 1817. Xuez de la Corte Suprema ente 1825 y 1831.

Familia[editar | editar la fonte]

Casóse en Santafé con Rosalía Cacho Álvarez del Pino, fía de Juan Francisco Cachu y Antonia Álvarez del Pino Carvajal. Fueron padres de Pedro, Víctor y Juan Nepomuceno Sanmiguel y Cachu.

Bibliografía[editar | editar la fonte]

ARCHIVU XENERAL DE LA NACION. Fondo Colonia. Negros y Esclavos del Tolima. Vol 4° Legajo 4° folios 528-531. IBAÑEZ, Pedro María. Cróniques de Bogotá. Tomu II. RESTREPO SAENZ, José María. Xenealoxíes de Santa Fe de Bogotá. Tomos I al IV. VILLEGAS DEL CASTILLO, Catalina. Del Llar a los Xulgaos. Univerdidad de Los Andes.


Predecesor:
Antonio Nariño
Presidente de Colombia
26 de payares de 1812
14 d'avientu de 1812
Socesor:
Antonio Nariño

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]