Físicu

De Wikipedia
Saltar a: navegación, buscar

Físicu ye'l nome común que se-yos da a los científicos y profesionales que se dediquen a la área de les ciencies físiques o actividaes económiques rellacionaes cola aplicación de les mesmes.

Históricamente, podría considerase a Galiléu Galilei como una de les primeres persones que'l so perfil afacer al del físicu modernu. Galiléu foi unu de los primeres n'estudiar les cuestiones avera del mundu material por aciu el métodu científicu. La cuestión qu'encetó Galiléu foi la "cayida de los graves" (cayida llibre de los cuerpos "graves" o "pesaos", non como les plumes o fueyes). Foi unu de los primeres en dar la ecuación correcta que rellacionaba la distancia percorrida por un grave en cayida llibre en función del tiempu.

Aristóteles escribió'l primer tratáu llamáu "física" que se basaba na observación y la astracción, pero nun tomaba en cuenta la esperimentación, polo cual, nun se-y puede considerar como un físicu nel sentíu modernu del términu.

Hestoria de la física[editar | editar la fonte]

Artículu principal: Hestoria de la física

Premiu Nobel de Física[editar | editar la fonte]

A partir de finales del sieglu XIX y empiezos del XX la llista de ganadores del Premiu Nobel de Física danos una idea bastante afecha de los físicos más destacaos.

Notables esceiciones seríen l'importante físicu inglés Stephen Hawking y Paul Langevin.

Caracteristícas de la Física como oficiu[editar | editar la fonte]

Salíes llaborales[editar | editar la fonte]

La física ye una ciencia que namái ye desenvuelta por aquelles persones que se dediquen a la investigación. Sicasí, la física tien una gran cantidá d'aplicaciones técniques nel mundu real, lo cual convierte a los llicenciaos o graduaos en física n'unu de los profesionales con menor tasa de paru.[1]

Por cuenta de la so fonda formación en toles cañes de la física (mecánica, termodinámica, óptica, electromagnetismu, física del estáu sólidu, física cuántica, electrodinámica) y tamién en matemátiques (álxebra, analís matemáticu real y complexu, estadística,...), los físicos xeneralmente tienen bones capacidaes d'analises y resolvimientu de problemes de técnicos. Por ello, nun ye d'estrañar que los físicos anguaño dedíquense a:

  • la producción d'enerxía.
  • la meteoroloxía y el mediu ambiente.
  • los nuevos materiales.
  • la óptica (por casu: desenvolvimientu de materiales invisibles, pantalles en 3D).
  • la biofísica y la física de la Medicina (rayos X, resonancia magnética, nuevos fármacos).
  • la informática y la simulación.
  • la econofísica, o usu de les ferramientes de la Física aplicaes a la economía pa tratar de predicir los movimientos de la economía.

=== Oficiu de minoríes Tantu nos países en víes de desenvolvimientu como aquellos del primer mundu, la proporción de físicos respectu del restu de la población ye pequena. Ye menor que la proporción de médicos, y enforma menor que la de abogaos.[2]

Oficiu de persones con amplios estudios[editar | editar la fonte]

El grau mínimu d'estudios pa dedicase a la investigación en física ye la llicenciatura en física o dalguna área allegada como inxeniería, matemátiques o química. Nos países del primer mundu la mayoría de los físicos que trabayen en universidáes o centros d'investigación tienen un doctoráu.

En munchos países, un gran númberu de físicos con llicenciatura dedíquense principalmente a la docencia en bachilleratu o secundaria y a llabores de computación. Los físicos con doctoráu dedicar a desenvolver investigación en centros y llaboratorios estatales o privaos, y la docencia nes universidad.[2]

Oficiu de baxu riesgu[editar | editar la fonte]

La mira de vida de los físicos respectu d'otros oficios ye alta. A pesar d'esto, l'índiz de suicidios ente los físicos ye un pocu mayor qu'ente'l restu de la población, pero menor qu'ente los artistes.[3]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Páxina del grau en Física de la UGR: http://grados.ugr.es/fisica/pages/salíes_profesionales/index
  2. 2,0 2,1 "Física en contestu. Una visión unificada de los sos conceutos y resultancies". José Leonel Torres. Méxicu. Ed. Tríes. 2003. p. 267 §4.
  3. "Física en contestu. Una visión unificada de los sos conceutos y resultancies". José Leonel Torres. Méxicu. Ed. Tríes. 2003. p. 269 §2.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Físico