Estalinismu

De Wikipedia
Estalinismu
ideoloxía política
marxismo-leninismu
Cambiar los datos en Wikidata

L'estalinismu[1] ye un términu utilizáu pa referise a la teoría y práutica asociáu al gobiernu comunista d'Iósif Visariónovich Dzhugashvili na Xunión Soviética. El términu foi utilizáu por opositores políticos y pensadores críticos cola figura d'Stalin (amestaos en gran midida, anque non necesariamente, a la tradición marxista y comunista), en referencia a un tipu de gobiernu o réxime de carauterístiques hiperpresidencialistes, de cutiu identificáu col bonapartismu. Coles mesmes y por estensión, con él suelen referir al conxuntu de sistemes políticos con elementos comunes o allegáu a los desenvueltos o implementaos mientres el mandatu d'Stalin, acomuñaos por estos a Estaos obreros degradaos, esto ye, qu'esperimentaron una serie de tresformaciones o deformaciones burocrátiques que reproducieron nel so senu nueves situaciones de dominación y contradicción de clases, lo que los convierte en radicalmente opuestos a la filosofía autoxestionaria y democrática del socialismu y les propuestes o práutiques llevaes a cabu por referentes como Lenin y el partíu bolxevique.

Estos sistemes caracterizaríense por ciertos procedimientos de control o represión (de cutiu arbitraria) escontra la población, la estatización o coleutivización forzada y controlada de la economía, con un fuerte monopoliu o predominiu de l'alministración del Estáu, la instauración y afitamientu nes distintes esferes de poder ya instituciones d'una clase burocrática, perteneciente o fuertemente venceyada a la xerarquía d'un partíu únicu identificáu col marxismo-leninismu, la industrialización acelerada (dacuando referida a nun tomar en cuenta'l costu humanu y l'impautu medioambiental), les movilizaciones y deportaciones en masa, persecución y desapaición d'opositores políticos del mesmu partíu o grupu, y de cualesquier posible oposición fora del mesmu. Con estes premises, otros comunistes y socialistes, según los capitalistes, por semeyanza, analoxía o implantación d'esti sistema, califiquen d'estalinistes a otros réximenes, como los de Corea del Norte (con Kim Il-sung), Albania (con Enver Hoxha) y Rumanía (con Ceaușescu).

Mientres el so gobiernu, Stalin convirtió, l'atrasada Xunión Soviética nuna auténtica potencia mundial con una medría vertixinosa que nunca consiguieron los xefes d'estaos soviéticos posteriores, el que llamaron a la desestalinización. Mientres el gobiernu de Stalin aumentaron les competencies del control per parte del Comité Central del Partíu Comunista de la Xunión Soviética, daqué consideráu necesariu pol partíu pa encarar la industrialización y la posterior Segunda Guerra Mundial. Ye por esti motivu qu'hai'l que considere a la estinta Xunión Soviética un Estáu obreru con deformaciones burocrátiques y non un Estáu socialista. Hai quien va más allá al catalogalu, cuantimás en círculos trotskistes, como una forma d'Estatalización o de Capitalismu d'Estáu (Tony Cliff).

Referencies[editar | editar la fonte]


Ver tamién[editar | editar la fonte]