Espluma

De Wikipedia
Espluma de xabón.
Espluma nun vasu de cerveza.

La espluma ye una capa de líquidu globular enclaustrando vapor o gas.

Carauterístiques[editar | editar la fonte]

Les esplumes son como les emulsiones en capes d'adsorción qu'arrodien la fase esvalixada en dambos sistemes. Sicasí, les esplumes difieren de les emulsiones en dos aspeutos: la fase esvalixada ye un gas nes esplumes y un líquidu nes emulsiones; les burbuyes de gas de les esplumes son muncho más grandes que los glóbulos nes emulsiones. Les esplumes son sistemes coloidales pola delgadez de les capes qu'arrodien les burbuyes de gas, éstes son de dimensiones coloidales o les capes tienen propiedaes coloidales.

La espluma que puede reparase nos océanos y, sobremanera, al romper les foles na mariña, ye la aglomeración de burbuyes que persiste mientres un curtiu tiempu na superficie del mar, ximelgada por causes mecániques. La formación de la espluma marina facilitar por dellos factores químicos o físicos: una diferencia bien grande ente l'aire y l'agua, la alcalinidad de l'agua, el conteníu d'ésta en coloides disueltos, etc.

En Mineraloxía llámase espluma de fierro al mineral de hematita, ente que la espluma de manganesu ye un óxidu de manganesu que s'atopa n'estáu terrosu.

Apocayá cobró interés la espumación de les escories. La espumación de la escoria ta causada principalmente pola xeneración de burbuyes de gas monóxidu de carbonu, dióxidu de carbonu, vapor d'agua, dióxidu d'azufre, osíxenu y hidróxenu nel interior de la escoria, que se fai esplumosa como si fuera agua xabonoso.

Esta espluma ye de normal creada por movimientos mecánicos que xeneren la captura d'aire o dalgún otru gas.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]