Esperanza

De Wikipedia
La Esperanza de Jacques Du Brœucq.

La esperanza ye un estáu d'ánimu optimista basáu na mira de resultaos favorables rellacionaos a eventos o circunstancies de la mesma vida o'l mundu nel so conxuntu.[1] Otres definiciones de tener esperanza inclúin los siguientes términos: «esperar confiáu» y «abrigar un deséu con anticipación».[2] Esisten tamién enfoques nel área educativa qu'incorporen el conceutu de pedagoxía de la esperanza, Paulo Freire referir a esta como una necesidá ontolóxica, lo que nos mueve, lo que nos marca una direición.[3]

Relixones antigües[editar | editar la fonte]

La esperanza apaez na mitoloxía griega na hestoria de la Caxa de Pandora. Prometeo robó'l fueu de Zeus pa da-y lo a los homes, lo que enfureció al dios supremu. En vengación, Zeus creó un pythos (tipu de xarrón) que contenía tolos males y dar xunto a Pandora al hermanu de Prometeo. Esta, creada polos dioses con un interés innatu, abrió la caxa prohibida y tolos males fueron lliberaos al mundu; solo Elpis permaneció no fondero, l'espíritu de la Esperanza.[4]

La mitoloxía nórdica consideraba la Esperanza Fenrir:[5] el so conceutu del coraxe valoraba más una valentía animada na ausencia d'esperanza.[6]

Cristianismu[editar | editar la fonte]

Esperanza ye'l nome d'una de los trés virtúes teologales, juntamente cola fe y la caridá.

Na teoloxía cristiana estes virtúes forma una unidá indisoluble coles virtúes cardinales o naturales: Prudencia, Xusticia, Templanza y Fortaleza y toes elles nel so conxuntu describen la imaxe cristiana del home.

La esperanza ye la virtú pola cual l'home pasa d'asoceder o soceder a ser o esistir. Siguiendo a Santu Tomás d'Aquino, tuvo definida como «virtú infusa que capacita al home pa tener enfotu y plena certidume de consiguir la vida eterna y los medios, tanto sobrenaturales como naturales, necesarios pa llegar a ella con ayuda de Dios».

A la esperanza opónense, por defectu, la desesperación que ye «perda total de la esperanza» , por escesu, la presunción y per otru llau, la medrana.

Iconoloxía[editar | editar la fonte]

La esperanza foi una divinidá honrada polos romanos que-y alzaron munchos templos. Yera, según los poetes, hermana del Suañu que da tregua a les nueses penes y de la Muerte que les termina. Píndaro la llapada la nodriza de los vieyos. Representar so la figura d'una nueva ninfa, con cara sele, sonriéndose con gracia, coronada de flores, mensaxeres de los frutos y teniendo na so mano un ramu de les mesmes. El verde ye'l so color característicu como emblema de la naciente verdura qu'abarrunta la collecha de los granos.

Los antiguos pintar con ales porque ye propiu de la esperanza escapase cuando qu'unu piensa garrala. Los modernos diéron-y un ancla por atributu pero nengún monumentu antiguu ufiertar con esti símbolu. Podría añedir a esto'l arcu iris. Ye bien atélite alegoría la que la representa alimentando al Amor.

Una antigua medaya representar coronada, teniendo na manzorga pavos y espigues como Ceres; sofitar cola derecha sobre una columna y tien delantre una truébanu en que la so parte cimera álcense delles espigues y flores.

Esperanza engañada[editar | editar la fonte]

Va vistida de verde y llantadera grano qu'un llixeru vientu llévase. Trai'l pescuezu desnudu y apierta unu de los sos pechos como pa dar de mamar. Los sos dos grandes ales indiquen la so inestabilidá.

Esperanza cristiana[editar | editar la fonte]

Gravelot representar por una figura sentada sobre la proa d'una nave sofitada sobre una ancla y n'actitú d'un encesu deséu. Paez tener afitada l'atención nel arcu iris, pronósticu d'un tiempu más sele y les flores qu'hai cerca d'ella anuncien y prometen la estación de los frutos.[7]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. «Hope | Define Hope at Dictionary.com». Dictionary.reference.com (27 de payares de 1992). Consultáu'l 2 d'ochobre de 2012.
  2. «Hope - Definition and More from the Free Merriam-Webster Dictionary». Merriam-webster.com. Consultáu'l 2 d'ochobre de 2012.
  3. Freire, Paulo. movimientos sociales,+que+encontr%C3%A1bamos+en%22+&ots=0R3VBfoxKZ&sig=SiEaoqgF-l7_YqFSWW7SJNXiJik Pedagogía de la esperanza: un realcuentru cola pedagoxía del primíu. Sieglu xxi. https://books.google.com/books?hl=en&lr=&id=Gue5i5SgiGoQC&oi=fnd&pg=PR1&dq=%22de+camisa,+recordando+vivencies,+como+cuando%22+%22aut%C3%A9ntico,+tienru+y+comprometíu+ser+humanu+que%22+%22un+gran+impautu+en+un+pa%C3%ADs+que+espertaba%22%22+%22y+de movimientos sociales,+que+encontr%C3%A1bamos+en%22+&ots=0R3VBfoxKZ&sig=SiEaoqgF-l7_YqFSWW7SJNXiJik. Consultáu'l 11 de mayu de 2017. 
  4. Magaletta, Philip R., & Oliver, J.M (abril de 1999). «The Hope Construct, Will, and Ways: Their Relations with Self-Efficacy, Optimism, and General Well-Being. Journal of Clinical Psychology, 55, páxs. 539-551». Consultáu'l 2 d'ochobre de 2012.
  5. Tom Shippey, J. R. R. Tolkien (2001) p. 153.
  6. Tom Shippey, The Road to Middle-Earth (1992) p. 140-3.
  7. Diccionariu universal de mitoloxía.

Bibliografía[editar | editar la fonte]