El Mizzian

De Wikipedia
Saltar a navegación Saltar a la gueta
El Mizzian
Medameziane.jpg
Vida
Nacimientu Marruecos1859
Fallecimientu

1912

(52/53 años)
Oficiu
Oficiu rebelde y militante de la resistencia
Cambiar los datos en Wikidata

Mohamed Ameziane (1859Marruecos - 1912), llamáu polos españoles El Mizzian, en idioma árabe تحرير الشريف محمد أمزيان foi'l líder de la independencia rifeña hasta la llegada de Abd el-Krim. Yera cadí de los Beni Bu Gafa.

Biografía[editar | editar la fonte]

Poques coses sabemos d'esti líder rifeño, Caid de los Beni Bu Gafa. Nos primeros años del sieglu XX España y Francia teníen munchos intereses comerciales en Marruecos, que conduciríen al establecimientu de los protectoraos español y francés en 1912. Primero que esto asocediera, El Mizzian llevantar contra la construcción d'una llinia ferroviaria española cerca de Melilla no que se conoz como la Campaña de Melilla (1908) y que munchos consideren un preludiu de la Guerra del Rif.

Mancáu busca abelugu en Melilla, siendo acoyíu pol xeneral Marina, quien-y dexe faer se pasar por El Rogui. El Mizzian, ye curáu, y permaneciendo en Melilla mientres trés años.[1]

Un fíu so, Mohamed ben Mizzian foi capitán xeneral de La Coruña na década de 1950, cuando Pardo de Santayana yera gobernador civil.

Referencies[editar | editar la fonte]

El Mizzian