Dorados de Sinaloa

De Wikipedia
Dorados de Sinaloa
Situación
Estáu Méxicu
Datos
Tipu club de fútbol
Fundáu en2003
Entrenador Bandera de Méxicu José Guadalupe Cruz
Categoría Liga Premier de Ascenso de México (es) Traducir
Instalaciones
Estadiu Estadio Banorte (es) Traducir
Uniforme
Titular
Alternativu

Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

[[Categoría:Liga Premier de Ascenso de México (es) Traducir]]

El Club Social y Deportivo Dorados de Sinaloa, conocíu como Dorados de Sinaloa o a cencielles los Dorados, ye un club de fútbol profesional que tien la so sede en Culiacán, Sinaloa, y ye acomuñáu del Club Tijuana.

Historia[editar | editar la fonte]

Culiacán, un llugar avezáu a festexar los hits y les carreres de los Tomateros de Culiacán, convirtióse abruptamente nel llar de los Dorados. Foi'l 9 d'agostu del 2003 cuando'l balompié de la Primer División 'A' de Méxicu fixo la so apaición en territoriu sinaloense. Cuando Eustaquio de Nicolás y Valente Aguirre anunciaron la creación de los Dorados.

El primer ascensu a la Primer División de Méxicu[editar | editar la fonte]

Antes d'empecipiar la so participación nel Tornéu Apertura 2003 de la Primer División 'A' de Méxicu, la direutiva sinaloense tenía prevista la consecución del ascensu hasta trés o cuatro años más tarde. Sicasí, los trunfos nun tardaron en consiguise. La escuadra empobinada por Juan Carlos Chávez remaneció con pasu victoriosu. Los Dorados aportaron a la gran final el 20 d'avientu del 2003, los sinaloenses algamaron el so primer títulu al vencer con gol d'oru, obra de Guadalupe Castañeda, a les Cobres de Ciudad Juárez. La historia nun camudó enforma pa la Clausura. El flamante campeón sinaloense caltener nes primeres posiciones y volvió hasta la final. El Club León imponer por dos a unu nel global y obligó a que s'apostara una nueva serie ente dambos pa definir cuál de los dos xubiría a la Primer División de Méxicu. El primer partíu terminó con un empate a dos goles nel Estadiu León. Nel segundu partíu; nel minutu ochenta, Roberto Domínguez marcó'l tantu que selló l'ingresu a la Primer División de Méxicu per primer vegada na so historia, convirtiéndose nel primer equipu de la zona noroeste de Méxicu en xugar en dicha división (años dempués xubiríen los Xolos de Tijuana).

Debú en Primer División: Tornéu Apertura 2004[editar | editar la fonte]

El 15 d'agostu del 2004 Dorados de Sinaloa debutó na Primer División de Méxicu, enfrentando al Club América nel Estadiu Azteca siendo derrotaos; Jared Borgetti y Andrés Orozco consiguieron los primeros goles del equipu en Primer División de Méxicu. El 21 d'agostu del 2004, nel Estadiu Banorte llogróse'l primer trunfu de los Dorados. Con un par de goles de Jared Borgetti, los dorados vencieron por 2 goles a 1 al Santos Laguna. Sicasí, el sistema de competencia nel fútbol mexicano por caltenese en Primer División y les escases resultaos satisfactories marcaron la salida de Guimaraes y José Luis Real asumió la direición téunica. Los problemes porcentuales de Dorados yeren severos y el so plantel nun paecía tener la capacidá pa revertir la situación. Auníu a esto, la magnífica actuación de los Tecos nes primeres xornaes provocó que la batalla por non baxar fuera una exclusividad de Puebla FC y Dorados.

Tornéu Clausura 2005: La salvación[editar | editar la fonte]

Tres los siete feches iniciales de la Clausura, Dorados rexistraba apenes cinco unidad obligando l'arrenunciu como direutor téunicu de José Luis Real, quien pasó a ocupar el puestu de direutor deportivu, Carlos Bracamontes foi designáu pola direutivu como'l sustitutu de Real, amestó cuatro victories y dos empates en seis enfrentamiento.

Na penúltima xornada de la Clausura 2005 xugábase la permanencia, onde los sinaloenses teníen qu'enfrentar al Atlas y yera una gran oportunidá al saber que'l Puebla FC había perdíu 2-1 contra'l Veracruz, polo que yera obligación empatar o ganar el partíu p'asegurar la permanencia; Yá nel partíu y a pesar de que l'Atlas tenía la ventaya gran parte del partíu con un 2-0, l'equipu de Sinaloa empezó a reaccionar colos goles d'Andrés Orozco y Pedro Iarley, inda se caltenía la vela de la salvación pero nun yera abondu; un solu gol yera la diferencia. Sorpresivamente con un disparu potente fuera del área per parte d'Aurelio "Negru" Molina sobre'l final de partíu, l'equipu del Gran Pexe llogró la fazaña al ganar 3-2 a los rojinegros. Con esta resultancia, el Puebla FC baxaría y Dorados caltener na máxima categoría per otru añu más.

Apertura 2005 y Clausura 2006; los grandes fichaxes y el Descensu[editar | editar la fonte]

Dempués de salvase y caltener la categoría, la direutiva encargar de que s'adquirieren refuerzos fundamentales en caúna de les llinies pal Apertura 2005; asina llegaron xugadores como Ángel "Matute" Morales, el regresu de Guadalupe Castañeda y de Sebastián "El llocu" Abreu, esti postreru debutó cola escuadra sinaloense en plan goliador contra l'Atlante, anotando los sos 2 primeros goles el sábadu 30 de xunetu de 2005. Nesi tornéu consiguió'l títulu de golio individual con 11 anotaciones, fechu que repitiría nel tornéu siguiente (clausura 2006). Per otru llau, Dorados nes primeres 7 xornaes nun taba ufiertando un bon futbol polo que la direutiva contrata al téunicu español Juan Manuel Lillo que sustituyiría a Jesús Bracamontes na xornada 8 y con él nel banquín, l'equipu empezó a ver ameyoramientu y quedóse a solu 4 puntos de poder aportar a la liguilla pol títulu, pero nesi tornéu fixo bona collecha de puntos pa pensar de nuevu na salvación pal próximu tornéu que vendría.

Pal Clausura 2006 Dorados pasa por una de les etapes más difíciles de la so curtia esistencia, a pesar de cuntar cola mesma base del tornéu anterior y con un refuerzu de luxu como Josep Guardiola, famosu xugador español que terminó retirándose col club. Dorados empezó bien el campeonatu, ya inclusive se llegaba a pensar que Sinaloa tendría liguilla per primer vegada na so historia pol bon xuegu que taben esplegando; pero nos postreros partíos l'equipu empezó a perder puntos importantes, cosa que'l San Luis (acabante xubir y rival direutu nel descensu) empezó a aprovechar dempués d'un entamu tan turbiu ya inciertu. Ye hasta la última xornada del tornéu onde Dorados define la so situación ante los Pumas de la UNAM nel Estadiu Banorte. A pesar del esfuerciu y la llucha dientro de la cancha, lamentablemente terminó'l xuegu con empate 0-0 y combinándose col trunfu d'últimu minutu del San Luis sobre Atlas por 2-1, los sinaloenses baxen per primer vegada a la entós Primer División A.

L'equipu de Dorados tien el "récor" de ser l'equipu que más rápidu xubió de primer división A, a Primer División, dende la so fundación; consiguir en tan solo un añu (dos temporaes). Combináronse distintes circunstancies y dempués de permanecer mientres 4 torneos na máxima división mexicana l'equipu Dorados baxó a la División d'Ascensu pal tornéu Apertura 2006.

Campeones Copa MX 2012[editar | editar la fonte]

Tres una posa de 15 años, el Tornéu de Copa en Méxicu tornó en 2012, cola denominación de Copa MX, colo que Dorados participó per primer vegada na competencia, y conquistó el títulu al vencer en tanda de penaltis 5-4 a Correcaminos de la UAT, n'empatando a 2 goles en tiempu reglamentariu, con un gol d'últimu momentu d'Alfredo Frausto, l'arqueru de Dorados, siendo asina'l primer campeón procedente d'una Segunda división profesional en Méxicu (Ascensu MX) en ganar la Copa (en 1970, el Torrexón fuera l'únicu club de Segunda División que llegó a la final), y el primeru so esti nuevu formatu. De la mesma, los Dorados consiguieron el primer títulu mayor na so historia, yá que los sos otros títulos qu'ostenten son de segunda división.

Segundu Ascensu y regresu a la Lliga Bancomer MX[editar | editar la fonte]

Dende'l so descensu nel Apertura 2006, l'equipu intentó tornar en delles ocasiones a la Primer División de Méxicu. Tuvo'l so momentu al apostar la Final d'Ascensu 2006 - 2007 contra la franxa del Puebla (la cual xubió esti postreru) y trés subcampeonatos (Apertura 2007, Clausura 2008, Apertura 2012) dientro del Ascensu MX; a pesar d'esto'l cuadru sinaloense siguió siendo un animador del circuitu de plata. Nel Clausura 2015 coronóse campeón al ganar al Atléticu San Luis con marcador global de 3-1 ganando mediu boletu y el derechu de xubir a la máxima categoría.

Na Final d'Ascensu enfrentar al míticu Necaxa que foi campeón del Tornéu Apertura 2014. Nel partíu d'ida realizáu'l 16 de mayu de 2015 nel Estadiu Banorte de Culiacán, terminaron con empate 1-1; el gol de Dorados foi por conductu de Raúl Enríquez y pol conxuntu hidrocálido anotó l'hondureñu Roger Rojas. Nel partíu de vuelta celebráu'l 23 de mayu de 2015 nel Estadio Victoria d'Aguascalientes, con dos anotaciones del mesmu Raúl Enríquez cuasi a puntu de concluyir el partíu y col marcador 2-0 (3-1 nel marcador global), l'equipu sinaloense coronóse Campeón del Ascensu y consiguió l'ascensu a la Lliga MX dempués de 9 años d'ausencia.

Col Ascensu de Dorados, per primer vegada na Lliga MX la zona noroeste de Méxicu (Zona del Pacíficu mexicanu) va tener a dos representantes; l'otru equipu ye Xolos de Tíjuana qu'amás ye acomuñáu del mesmu grupu alministrativu (Grupu Caliente).

Segundu descensu[editar | editar la fonte]

Tres les males resultaos de Dorados, decide contratase a José Guadalupe Cruz pa poder sacar al equipu a flote consiguiendo solamente 3 victories,2 empates y 5 derrotes a la Xornada 14. Finalmente solo bastó cola derrota del club sinaloense na xornada 14 por marcador de 5 a 2 contra los Tigres de la UANL nel Estadiu Universitariu, que oficializa'l so descensu a la división de plata pa la temporada 2016-2017 dempués de permanecer solo un añu na Lliga Bancomer MX.

Cuartu Títulu Ascensu MX[editar | editar la fonte]

Al rematar el tornéu Apertura 2016 el club termina na 5a posición llogrando calificar a la liguilla, en cuartos de final supera al equipu de Potros O.A.Y.M. en semifinales dexa al conxuntu Mineros Zacatecas, Finalmente vence na final al conxuntu de los Potros Atlante p'asina llograr la so cuarta estrella na división de plata,

PLANTEL APERTURA 2016
Non. Pos. Nac. Judador
51 Bandera d'Arxentina Gaspar Servio
50 Bandera de Méxicu Oliver Ortiz
55 Bandera de Méxicu Elio Castro
57 Bandera de Méxicu Carlos Pinto
58 Bandera de Méxicu Alan Mendoza
67 Bandera de Méxicu Juan Pablo Meza
47 Bandera de Méxicu Marcu Arguelles
70 Bandera de Estaos Xuníos d'América Joe Corona
75 Bandera d'Ecuador Vinicio Angulo
56 Bandera d'Arxentina Pablo Torres
59 Bandera d'Arxentina Gabriel Hachen
49 Bandera de Méxicu Miguel García
63 Bandera de Méxicu Luis Trujillo
44 Bandera de Méxicu Sergio Quiroz
68 Bandera de Estaos Xuníos d'América Fernando Arce
43 Bandera d'Ecuador Brayan de la Torre
71 Bandera de Uruguái Mathías Cardacio
41 Bandera de Méxicu Daniel Hernández
53 Bandera de Méxicu Christian Torres
83 Bandera de Méxicu Jose López
52 Bandera de Brasil Judvan De Almeida
60 Bandera de Méxicu Jose Cardenas
45 Bandera de Nixeria Mark Tanko
69 Bandera de Méxicu Alberto García
42 Bandera d'Arxentina Alan Arario
84 Bandera de Méxicu Johan Mendivil
DT Bandera d'Arxentina Gabriel Caballero

Uniforme[editar | editar la fonte]

Uniformes actuales[editar | editar la fonte]

  • Uniforme llocal: Camiseta dorada con mangues y superior negru, pantalón y medies doraes con detalles negros.
  • Uniforme visitante: Camiseta negra con difuminado gris y detalles doraos y blancos, pantalón y medies negres con detalles doraos y blancos.
Local
Visita

Uniformes de Porteros[editar | editar la fonte]

Primer Uniforme
Segundu Uniforme

Uniformes Anteriores[editar | editar la fonte]

Uniformes Anteriores
2016-2017
Local
Visita
Alternativu
2015-2016
Primer Uniforme
Segundu Uniforme
Tercer Uniforme
2014-2015
Primer Uniforme
Segundu Uniforme
Tercer Uniforme
2013-2014
Primer Uniforme
Segundu Uniforme
Tercer Uniforme
2012-2013
Primer Uniforme
Segundu Uniforme
Tercer Uniforme

Patrocinios anteriores[editar | editar la fonte]

De siguío va amosase los patrocinios que tuvo l'equipu dende la so creación, el so pasu pol Ascensu MX y la Lliga MX.

Indumentaria
Periodu Provisor
2003 Bandera de Méxicu
2004 Bandera de Méxicu Marval Sports
2004 - 2005 Bandera de Méxicu Number/Euroteam
2005 - 2006
2006 - 2008 Bandera de Méxicu
2008 - 2011 Bandera de Méxicu
2011 Bandera de Méxicu
2012 Bandera de Méxicu
2013 Bandera d'Italia
2013 - 2015 Bandera de Méxicu Silver Sport
2015 - presente Bandera de Méxicu
Indumentaria
Periodu Patrocinador
2003 - Presente Bandera de Méxicu Coppel

Estadiu[editar | editar la fonte]

Estadiu Banorte.

Los Dorados de Sinaloa xueguen como equipu llocal nel Estadiu Banorte que ye relativamente nuevu y pequeñu estadiu con una capacidá de 23.000 asientos. Esti estadiu atopar en Culiacán, Sinaloa, y utilízase principalmente pa partíos de fútbol y ye el llar del equipu Dorados de Sinaloa. L'estadiu foi construyíu en tres meses, que ye un récor mundial. El primer gol foi realizáu pol delanteru Héctor Giménez.[1]

  • Fecha d'inauguración: 9 d'agostu del 2003.
  • Partíu inaugural: Dorados 4-2 Cobres de Ciudad Juárez.
  • Autor del primer gol: Héctor Giménez
  • Añu de construcción: 2003 nun tiempu récor de 3 meses.
  • Capacidá: 23.000 aficionaos.
  • Decidió nomáselo Carlos González y González (anguaño, Estadiu Banorte) n'honor a la persona que dexó esi terrén.

Xugadores destacaos[editar | editar la fonte]

Nᵘ Nac. Posición Xugador Edá Procedencia
Bandera de Méxicu DEF Guadalupe Castañeda
Bandera de Chile DEF David Henríquez
Bandera de Méxicu DEF Iván Estrada
Bandera de Colombia DEF Andrés Orozco
MED Josep Guardiola Capitán
Bandera de Méxicu MED Javier Güemez
Bandera de Méxicu MED Fernando Arce
Bandera d'Arxentina MED Diego Latorre
Bandera de Méxicu MED Javier Salas
Bandera de Costa Rica MED Óscar Rojas
Bandera de Méxicu MED Aurelio Molina
Bandera de Méxicu MED Mario Osuna
Bandera de Brasil MED Pedro Iarley
Bandera de Méxicu MED Jaime Ruiz
Bandera de Venezuela MED Jesús Gómez
Bandera d'Ecuador DEL Vinicio Angulo

Goliadores históricos[editar | editar la fonte]

# Xugador Total
1 Héctor Giménez Silvera 26
2 Raúl Enríquez 24
3 Vinicio Ángulu 27
4 Sebastián Abreu 22
5 Roberto Nurse 19
6 Carlos Casartelli 17
7 Pablo Gabriel Torres 17
8 Cuauhtémoc Blanco 16
9 Gabriel Hachen 15
10 Rodrigo Prieto 15

Palmarés[editar | editar la fonte]

Torneos oficiales[editar | editar la fonte]

Bandera de Méxicu Competición nacional Títulos Subcampeonatos
Copa Méxicu (1) Apertura 2012.
Lliga d'Ascensu de Méxicu (4/4) Apertura 2003, Clausura 2007, Clausura 2015, Apertura 2016 Clausura 2004, Apertura 2007, Clausura 2008, Apertura 2012.
Campeón d'Ascensu (2/2) 2003-04, 2014-15. 2006-07, 2016-17.

Torneos internacionales amistosos[editar | editar la fonte]

  • Subcampeón de la Copa Ricard (Uruguái): 2006.

Temporaes[editar | editar la fonte]

Temporada División Posición Copa
Apertura 2003 2.Ascensu MX (Campeón)
Clausura 2004 2.Ascensu MX (Final) (Ascensu)
Apertura 2004 1.Lliga MX 17o. Xeneral
Clausura 2005 1.Lliga MX 8o. Xeneral
Apertura 2005 1.Lliga MX 14o. Xeneral
Clausura 2006 1.Lliga MX 8o. (Descensu)
Apertura 2006 2.Ascensu MX 10o.GI: 21o. Xeneral
Clausura 2007 2.Ascensu MX (Campeón)
Apertura 2007 2.Ascensu MX 2o.GI: 3o. Xeneral (Final)
Clausura 2008 2.Ascensu MX 1o.GI: 1o. Xeneral (Final)
Apertura 2008 2.Ascensu MX 8o.GI: 23o. Xeneral
Clausura 2009 2.Ascensu MX 1o.GII: 2o.Xeneral(Cuartos)
Apertura 2009 2.Ascensu MX 5o.(Cuartos)
Clausura 2010 2.Ascensu MX 12o.
Apertura 2010 2.Ascensu MX 12o.
Clausura 2011 2.Ascensu MX 8o.(Cuartos)
Apertura 2011 2.Ascensu MX 14o.
Clausura 2012 2.Ascensu MX 11o.
Apertura 2012 2.Ascensu MX 7o.(Final) Campeón
Clausura 2013 2.Ascensu MX 9o. Grupos
Apertura 2013 2.Ascensu MX 8o. Grupos
Clausura 2014 2.Ascensu MX 7o.(Cuartos) Cuartos
Apertura 2014 2.Ascensu MX 11o. Grupos
Clausura 2015 2.Ascensu MX 2o.(Campeón)(Ascensu) Grupos
Apertura 2015 1.Lliga MX 18o. Grupos
Clausura 2016 1.Lliga MX 16o.(Descensu) Grupos
Apertura 2016 2.Ascensu MX 5o. (Campeón) Grupos
Clausura 2017 2.Ascensu MX 2o. (Semifinal) Grupos
Apertura 2017 2.Ascensu MX 12o. Grupos
Clausura 2018 2.Ascensu MX 2o. (Semifinal) Grupos

Entrenadores[2][editar | editar la fonte]

En 2012 dirixó Francisco Ramírez, quien foi asistente del arxentín Ricardo La Volpe nel Mundial d'Alemaña 2006, siendo cesáu nel 2014.

Luis Fernando Suárez dirixó ente ochobre de 2015 y xineru de 2016, José Guadalupe Cruz ente febreru de 2016 y xunu de 2016

Gabriel Caballero dirixó ente xunu de 2016 y mayu de 2017, Diego Ramírez Deschamps dirixó ente xunu y payares de 2017.

Paco Ramírez tornó a Dorados en xunetu de 2018, pero nun llogró resultaos favorables y en setiembre del mesmu añu fíxose oficial el cese de funciones de Ramírez. El club resolvió contratar al ex astru arxentín Diego Maradona como nuevu entrenador del equipu, que milita na Segunda División del fútbol mexicano. Les negociaciones fueron vertixinoses: el 5 de setiembre de 2018 informáron-y del interés y empezaron les conversaciones; a otru día, depués de delles xuntes nes que participó Matías Morla, el so apoderáu, la institución de Culiacán comunicó la contratación del astru nes sos redes sociales[3], una decisión de gran impautu anque polémica.[4]

Datos del club[editar | editar la fonte]

Bandera de Uruguái Sebastián Maz (Clausura 2009 , 15 Goles).

Bandera de Panamá Roberto Nurse (Clausura 2015 , 10 goles).

Filiales[editar | editar la fonte]

Equipu División
Dorados "B" 4.Segunda Serie B
Dorados "C" 5.Tercer División

Referencies[editar | editar la fonte]

Castro, Alberto. «Croco Fut». Archiváu dende l'orixinal, el 16 de marzu de 2014. Consultáu'l 12 de febreru de 2014.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]