Diuréticu

De Wikipedia
Saltar a: navegación, buscar

Denominar diuréticu (del lat. diuretĭcus, y ésti del gr. διουρητικός / gr. δια- "al traviés de"; gr. ούρο- "orina"; sufixu gr. -ικός- "con relación") a toa sustanza que al ser inxerida provoca una eliminación de agua y electrolitos del organismu, al traviés de la orina y l'espulsión de materia fecal.

Tipos de diuréticos emplegaos en medicina[editar | editar la fonte]

Usos[editar | editar la fonte]

Utilícense medicinalmente p'amenorgar la hipertensión arterial (solos o en combinación con otres sustances), nes cardiopatías congestivas, y en toes aquelles situaciones clíniques nes que ye necesaria una mayor eliminación de líquidos: edemas (de los miembros inferiores, de pulmón, etc.), accidentes cerebrales vasculares, torna venosa alteriáu, cirrosis hepática etc. Polo xeneral trátase de sustances de gran efectividá y de baxu costo, polo cual son imprescindibles en medicina.

Diuréticos naturales[editar | editar la fonte]

Munches sustances cotidianes como'l , café, la piña, el mate, los espárragos o la borraja son diuréticos nidios, por cuenta de que en la so mayoría estos compuestos contienen cafeína o sustances diurétiques como la teofilina. Considerar al alcohol como diuréticu, pos actúa tornando la ADH.

Inconvenientes[editar | editar la fonte]

Sicasí, l'abusu de diuréticos puede provocar deshidratación, hipotensión, alcalosis hipocalémica, ente otres alteraciones potencialmente severes.

Diuréticos inhibidores de la anhidrasa carbónica[editar | editar la fonte]

Bloquien les reabsorción sodiu-bicarbonatu nos túbulos proximales. La acetazolamida (diamox®) non se inhibe a la enzima anhidrasa carbónica, que ye esencial pa la reabsorción de bicarbonatu nos túbulos proximales. Estos producen un ciertu grau de acidosis por cuenta de la escesiva perda de bicarbonatu pola orina.

Diuréticos aforradores de potasiu[editar | editar la fonte]

Inhibidores de les canales de sodiu


Antagonistes de la aldosterona

Diuréticos osmóticos[editar | editar la fonte]


Farmacoloxía[editar | editar la fonte]

El tratamientu con diuréticos ye un métodu eficaz pal amenorgamientu del efectu de ciertes patoloxíes como la diabetes insípida, edemes, glaucoma. Los efectos beneficiosos d'estos compuestos sobre pacientes que sufren hipertensión arterial tán llargamente estudiaos, comprobóse que los diuréticos consiguen controlar los valores de presión arterial nun gran númberu de pacientes, amenorgando la morbi-mortalidá cardiovascular. El problema d'esti tratamientu atopar na alministración de dosis altes de diuréticos, yá que producen cambeos nel metabolismu de lípidos ya hidratos de carbonu, amenorgamientu de magnesiu y potasiu n'el sangre. Esto, fai que la capacidá de los diuréticos de controlar el riesgu cardiovascular mengüe notablemente. Recién estudios demostraron que l'usu de dosis más baxes d'estos compuestos caltien el control sobre la presión arterial ensin causar problemes metabólicos o neuroendocrinos. Especúlase amás na posible eliminación al traviés de la orina, d'otres sustances tales como vitamines (especialmente les del complexu B) y en dellos casos minerales. Estos efectos amenorguen les ventayes de los diuréticos pa los cardiacos.

Efectos adversos[editar | editar la fonte]

Natriuresis: escreción d'una cantidá de sodiu n'orina cimera a la normal. Esta patoloxía vese aumentada nun 40% pol usu d'altes dosis de diuréticos. Utilizando dosis baxes l'aumentu ye bien inferior y con dosis bien baxes la escreción de sodiu caltiense prácticamente constante. Hipokalemia: descensu de los niveles de potasiu nel afigura. Resulta de l'acción de los diuréticos que promueven l'intercambiu de sodiu por potasiu nel reñón. De normal, ye una patoloxía asintomática que puede correxise con alimentos ricos en potasiu. Tamién puede embrivise combináu los diuréticos con otros compuestos, por casu, con diuréticos aforradores de potasiu o con bloquiadores beta qu'amenorguen la escreción de potasiu pol reñón. Alcalosis metabólica: aumentu de la basicidad de los fluyíos del cuerpu. Ye causada pola acción de dellos diuréticos, como los diuréticos del Rusti, qu'escreten más cloru que bicarbonatu. Hiperkalemia y acidosis metabólica: producíes pol usu de diuréticos aforradores de potasiu en pacientes con problemes na escreción del mesmu.

Interferencies nel metabolismu de la glucosa: dellos diuréticos como les tiazidas pueden causar hiperglucemia, agravamientu de diabetes mellitus, resistencia a la insulina.

Otros efectos: amenorgamientu del sodiu sanguíneu debíu al tratamientu crónicu, medría de lipoproteínas mientres les primeres selmanes de tratamientu, amenorgamientu de la escreción de calciu por cuenta de la terapia crónica.

La dosis diaria encamentada de diuréticos foi baxando col pasu de los años, por casu, la de hidroclorotiazida, nos años sesenta alministraben dosis diaries d'hasta 200 mg; na actualidá les dosis encamentaes son namá de 12.5 mg a 50 mg. Si'l diuréticu alminístrase combináu con otres sustances la dosis emplegada ye entá menor.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Diurético