Dana Reeve

De Wikipedia
Dana Reeve
Vida
Nacimientu Teaneck (es) Traducir17 de marzu de 1961[1]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Llingua materna inglés
Muerte Nueva York6 de marzu de 2006[2] (44 años)
Causa de la muerte cáncanu de pulmón
Familia
Casada con Christopher Reeve (1992 – m. 2004)
Fíos/es 1
Estudios
Estudios Middlebury College (es) Traducir
Institutu de les Artes de California
Edgemont Junior – Senior High School (en) Traducir
Llingües falaes inglés
Oficiu cantante, actriz, música, actriz de teatru, actriz de televisiónactriz de voz
Instrumentu musical voz
IMDb nm0716106
Cambiar los datos en Wikidata

Dana Morosini Reeve (Teaneck, Nueva Jersey ,EE.UU, 17 de marzu de 1961 – New York, 6 de marzu de 2006) Foi una actriz, cantante de nightclubs y activista que se fixo especialmente conocida por ser la abnegada segunda esposa del yá fináu actor Christopher Reeve, amás foi presidenta de la Fundación Christopher & Dana Reeve pal estudiu del Paralís y el cultivu de célules madre.

Biografía[editar | editar la fonte]

Dana Morosini Simpson nació en New Jersey, fía d'un conocíu médicu cardiólogu, Charles Morosini y Helen Simpson Morosini.

La so familia treslladar al estáu de New York y moró en Greenburgh. Estudió en Edgemont High School y en Vermont, nel Middlebury College especializándose en lliteratura inglesa en 1984.

Más tarde, viaxó a Inglaterra ya ingresó a l'Academia Real d'Arte Dramático en Londres y n'Institutu de les Artes de California n'Estaos Xuníos graduándose con un doctoráu n'Humanidaes.

Dana conoció a Christopher Reeve en xunu de 1987 mientres el Festival d'Artes de Williamstown en Massachusetts cuando ella cantaba nun cabaré nocherniegu. Christopher Reeve averar a la mesa en qu'ella taba y presentóse, mas nun la impresionó. Dana comentó a una amiga cuando conoció a Reeve:

Podría ser un sobeyosu, y arrayante, una estrella de cine fatu, y yo nun quiero tener nada que ver con él"

[3]

La rellación magar foi difícil al empiezu espolletó en pocos meses y comprometiéronse, finalmente casáronse'l 11 d'abril de 1992 na mesma llocalidá onde se conocieron. Reeve pa cuando conoció a Dana yá se dixebrara de la so primer esposa Gae Exton. El so fíu, Will naz el 7 de xunu d'esi añu. Reeve yá tenía dos fíos del so matrimoniu anterior con Exton, Max y Alexandra.

Debida a la intensa vida profesional de dambos, nun hubo lluna de miel formal yá que Dana taba comprometida nel teatru y l'actor promovía un filme.[4] El matrimoniu adquirió una granxa en Villa Bedford nel condáu de Manchester en New York. Dana Reeve yera aficionada a la equitación y tresmitió esta pasión al so maríu, quien practicaba amás munchos deportes y aficiones. Amás, xunir a delles causes benéfiques pol Mediu Ambiente.

El 22 de mayu de 1995, mientres un concursu d'equitación con saltu de torgues en Culppeper, (Virxinia), Christopher Reeve cayó del so caballu y aterrizó de cabeza produciéndose una cuasi decapitación que provocó una mancadura cervical bien severa que lo dexó tetrapléxicu y ensin capacidá d'alendar. Los médicos salvaron la vida de Reeve pero anunciaron que la mancadura yera de calter irreversible. Foi'l fin de la carrera de Reeve.

Reeve pasó 6 meses nel Institutu de Rehabilitación Kessler en New Jersey, y Dana tresformó la casa p'afaese a la nueva realidá familiar.

Logo oficial de la Fundación Christopher & Dana Foundation.

El so maríu al tomar conciencia de la dura etapa que vivía manisfestó a la so esposa Dana que seique tuviera de dexalo, a lo que Dana respondió con una simple frase:

Inda sigues siendo tu y te amo

[3]

Dana abandonó totalmente la so carrera pa dedicase al so home y aprovechando el ínteres internacional pola salú del so maríu fundó la Christopher & Reeve Fundation pal estudiu del paralís y el cultivu de les célules embrionaries llamaes célules madre. Na so casa cientos de E-Mail llegaron con apurras pa la Fundación y pallabres de sofitu.

Dana ganó'l respetu y l'almiración mundial pola so abnegada y sacrificáu llabor en pro del so maríu y la Fundación ente que ella lluchaba contra les enfermedaes latentes que Reeve nel so estáu podía adquirir. Munchos científicos y médicos averar a emprestar la so collaboración.

Gracies al sofitu fundamental de Dana, Reeve a pesar del so estáu pudo recuperar la so estabilidá emocional, asumir el so estáu y realizar actividaes públiques, y tamién nel cine. La llucha del actor foi trabayosa llegando inclusive a llograr discretos graos de recuperación de los movimientos de los sos miembros nel llau esquierdu sorprendiendo a munchos pol so coraxe y tenacidá.

En 1997, Dana 1997 cantó'l cantar del títulu na banda sonora de la serie de la HBO, "In the Gloaming", dirixida pol so home. A principios de 2004, protagonizó "The Brooke Ellison Story", una película fecha pa televisión sobre la vida del mozu discapacitáu Brooke Ellison, el primer tetrapléxicu pa graduase de la Universidá de Harvard, so la direición del so home Christopher Reeve.

Dana Reeve sofitó públicamente al candidatu presidencial John Kerry, ente que George Bush suspendía la provisión de los fondos pa la investigación con célules madre embrionaries n'agostu de 2001.[5]

El 9 d'ochobre de 2004, mientres Dana alloñar por primer vegada n'años del llau del so maríu pa cumplir dellos compromisos Reeve foi tratáu con un antibióticu pa una úlcera persistente; la melecina resultó adversu pa Reeve y sufrió un ataque cardiacu entrando en coma sosteníu. Finó a otru día. Poques hores antes de morrer Dana llograba llegar al llechu de muerte del so home.

Christopher Reeve dictando una conferencia.

Dana asumió la presidencia de la Fundación con unánime sofitu y declaró que la misión que'l so home dexaba yera para ella un deber inalienable y incaducable.

Vida final[editar | editar la fonte]

Sicasí, l'adversidá nuevamente cutiría la puerta n'agostu de 2005. Dana Reeve foi diagnosticada de cáncer al pulmón, un tumor malinu d'aproximao un añu desenvolviérase asintomáticamente a pesar de ser ella una non-fumadora. Bien probablemente ella contraxo'l mal al ser una fumadora pasiva al actuar en cabarés con poca ventilación onde muncha xente fumaba al so alredor mientres cantaba. Siguió demostrando la so natural simpatía y humor a pesar de la llucha que realizó, tomando como exemplu la escepcional fortaleza que demostrara'l so maríu en vida.

-- "Agora, más que nunca, siento a Chris conmigo cuando encaró esti desafíu. Como siempres, mírolu como l'exemplu máximu[6]"
Dana Reeve

Sicasí, el mal foi bien agresivu, progresó rápido y Dana Reeve finó'l llunes pela nueche nel Memorial Sloan-Kettering Medical Center el 6 de marzu de 2006 en New York. Dana primeramente fixera los arreglos pal cuidu del so fíu Will y cuntaba col sofitu de los sos fiyascos Max Reeve Exton y la so hermana Alexandra. Sobrevíven-y amás el so padre y los sos hermanos. La madre de Dana, Helen Simpson finara esi añu.

L'episodiu 16 de la quinta temporada de la serie Smallville tituláu " Hypnotic" y la película Superman Returns tienen una curtia dedicatoria a les sos memories.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]