Christopher Reeve

De Wikipedia
Christopher Reeve
Vida
Nacimientu Nueva York[1]25 de setiembre de 1952[2]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Residencia Pound Ridge (es) Traducir
Muerte Mount Kisco (es) Traducir10 d'ochobre de 2004[3] (52 años)
Causa de la muerte infartu de miocardiu
sepsis (es) Traducir
Familia
Padre Franklin D'Olier Reeve
Madre Barbara Pitney Lamb
Casáu con Dana Reeve (1992 – 2004)
Fíos/es 3
Estudios
Estudios Juilliard School
Princeton Day School (en) Traducir
Universidá Cornell
HB Studio (es) Traducir
Llingües falaes inglés[4]
Oficiu
Oficiu actor de televisión, actor de cine, direutor de cine, actor de teatru, actor de voz, actor, realizador, productor de cineguionista
Altor 193 cm
Premios
Nominaciones
Creencies
Relixón Unitarismu universalista
IMDb nm0001659
christopherreeve.org
Cambiar los datos en Wikidata

Christopher D'Olier Reeve (25 de setiembre de 1952Nueva York – 10 d'ochobre de 2004Mount Kisco (es) Traducir) foi un actor, direutor de cine y activista d'Estaos Xuníos, adquirió la fama mundial como actor al interpretar al home d'aceru nes películes basaes nel popular personaxe de cómics, Superman y tamién ye recordáu pol so personaxe de Richard Collier na película Pidi de la que vuelva.

Biografía y trayeutoria[editar | editar la fonte]

Tres el divorciu de los sos padres en 1956, él y el so hermanu Benjamin (1953), crecieron en Princeton, Nueva Jersey, al cargu de la so madre, que se volvió a casar unos años dempués y dio-y otros dos hermanos, Jeff y Kevin.

Reeve estudió na Princeton Day School, onde trabayaba d'ayudante del direutor de la orquesta del institutu, amás de cantar nun coru local como barítonu, y de trabayar dende l'adolescencia, debutó como actor con quince años nel Williamstown Theatre Festival.

Siguió la so formación artística na Universidá de Cornell, na qu'antes de graduase, en 1974, foi unu de los dos actores escoyíos (l'otru yera'l so amigu (Robin Williams) pa estudiar arte dramático na Juilliard School de Nueva York.

Entamos na actuación[editar | editar la fonte]

En debutando en Broadway en 1976, na obra A Matter of Gravity xunto a Katharine Hepburn, Reeve llogró'l rol del villanu Ben Harper na novela For Love or Life y un papel menor na cinta Gray lady down en 1976. Dedicar a trabayar n'obres de Broadway que lo satisfaíen como actor, pero non muncho económicamente, polo que Reeve pensó en dexar l'actuación y trabayar al pie del so padre, nesi momentu enterar del casting pa buscar a Superman.

Escoyíu pa Superman[editar | editar la fonte]

Siendo un deportista, escelente nadador, aficionáu al ḥoquei sobre xelu y l'equitación, pilotu llicenciáu, gracies al so físicu de 1,93 metros d'estatura, y una apariencia de mozu llozanu y bonachón que los sos traces paecer ablucantemente al héroe del cómic, enterar de la realización d'esta película y decidió presentase al casting, el direutor de la cinta quería un actor desconocíu na gran pantalla y paecencia al personaxe físicamente, vio a Chris y de momentu llogró'l papel de Clark Kent y l'héroe, pa la película Superman (1978), de Richard Donner, faciendo creíble la campaña pa la publicidá que dicía "Vas Creer qu'un home puede volar". Ésitu total en taquilla y convertíu nuna estrella mundial, Christopher Reeve rodó otros trés remortines de la saga: Superman II en 1980, Superman III en 1983 y Superman IV en 1987, la menos esitosa de la serie.

Entamos nel activismu[editar | editar la fonte]

Cola so ocupada axenda y aprovechando la fama mundial qu'adquiriera depués de rodar la primer película de Superman, esi mesmu añu Christopher convertir n'activista y trabayaba por causes sociales, sofitó y contribuyó nes Olimpiaes especiales, asistía como convidáu a conferencies, xuntes y daba charres sobre los problemes sociales, enfermos, discapacitaos y persones con paralises que precisen ayuda. Trabayó pel mediu ambiente y tamién visitaba hospitales de neños enfermos que los sos últimos deseos yeren conocelo. Axuntóse delles vegaes col presidente d'Estaos Xuníos nesi entós mientres la ceremonia de les Olimpiaes de neños especiales. Y dende 1982 yá contribuyía colos pioneros de la "Fundación Americana de Paralís", ensin imaxinase que 13 años dempués él tendría la mesma condición de quien defendía. Dende entós Chris convertir nun activista pa tola so vida.

Siguientes trabayos nel cine[editar | editar la fonte]

En 1979, actuó xunto a Jane Seymour en Somewhere in Time, estrenada en 1980, que magar nun foi un ésitu de taquilla, convirtióse nuna película clásica de cultu y con munchos fans. En 1982 trabayu en dos cintes "Death trap" basada nuna famosa pieza teatral y "Monsignor" onde interpretó a un sacerdote que caltién una rellación amorosa cola esposa del so hermanu, un oficial nazi.


Anque recibió bones crítiques pol so trabayu en "Les Bostonianas" de James Ivory y como'l Conde Vronski en Anna Karenina, gran parte de les sos esperances taben cifraes en "Street Smart", onde encarnaba a un inescrupuloso reporteru qu'inventaba noticies pa ganar fama. La cinta nun foi un ésitu en taquilla y los críticos nun determinaron la so actuación, enfocándose más na so co-estrella, Morgan Freeman, quien foi nomáu a un Óscar por esti papel en 1988.

Matrimonios[editar | editar la fonte]

Reeve mercóse una nueva casa qu'ocupó cola so flamante esposa, l'axente de modelos británica Gae Exton, a quien conoció mientres el rodaxe de Superman, casándose en 1979. Madre de los sos dos primeros fíos, Matthew (1979) y Alexandra (1982). L'actor divorcióse de la so primer esposa a principios de 1987. Meses dempués el 30 de xunu de 1987 en Williamstown, Massachusetts, nun chigre nocherniegu, Dana Morosini taba actuando y cantando mientres el Festival de Teatru de Williamstown. Christopher taba sentáu nuna mesa delantre y presentóse a Dana dempués del espectáculu. El so novialgu empezó poco tiempu dempués de que se conocieron, cinco años más tarde, el 11 d'abril de 1992, casóse cola actriz, nuna boda al campu nuna tarde, na so granxa nel sur de Williamstown, Massachusetts. Foi una boda pequeña con namái la familia y unos 45 invitaos. Dambos escribieron los sos propios votos de la boda ya intercambiaron aniellos d'oru simple ente sigo. Dana llevaba l'aniellu de matrimoniu de Christopher alredor del so pescuezu. Nun tuvieron una lluna de miel porque Dana taba actuando nuna obra de teatru en Nueva York, y Chris taba promoviendo una nueva película. D'esi matrimoniu naz el so tercer fíu Will (1992). Adquirieron una casa de campu del sieglu XIX con siete acres cerca de Bedford Village, Condáu de Westchester, Nueva York. Dana Reeve convertir nel so fiel ya incondicional compañera hasta'l final. Dambos participaben y collaboraben en causes pa los precisaos y pal mediu ambiente.

Trabayos na televisión y última película pal cine[editar | editar la fonte]

En 1985 Reeve presentó'l documental televisivu Dinosaurios, que la canal CBS emitió n'Estaos Xuníos en payares de 1985. N'España esi documental foi emitíu por TVE1 (cadena anguaño rebautizada como La 1) el día de Navidá de 1987.[7]

En pasando una temporada dedicáu a los filmes de televisión, Reeve volvió a la pantalla grande en 1993, como'l Senador Jack Lewis nel filme The Remains of the Day, onde la crítica reconocer como un actor arteru y recursivo que sirvió de sofitu a los estelares del filme, Anthony Hopkins y Emma Thompson.

En 1994, actuó na comedia "Speechless" xunto a Geena Davis y Michael Keaton, siendo para munchos interesada la xunta na pantalla grande de los intérpretes de Superman y Batman. Esi mesmu añu actuó nel filme de HBO "Above Suspicion", onde encarnó a un detective que queda invalido en recibiendo un disparu. En 1995 estrénase la so última película enantes del so accidente, Village of the Damned, dirixida por John Carpenter, siendo una nueva versión de la película orixinal de 1963.

Club de fans y homenaxes[editar | editar la fonte]

El club de fans de la película Somewhere in time que foi creáu por un fan en 1990, asitiaron una placa nel hotel onde foi grabáu'l filme diez años enantes, la placa llamada "¿Yes el to?" foi asitiada n'honor al primer alcuentru de los dos namoraos de la película, foi asitiáu nel mesmu llugar, nel xardín cerca del llagu, nuna roca ente los árboles y en 1994 con motivu del aniversariu, el club de fans convidaron al actor a tornar al hotel. Christopher y la so esposa visitaron la placa y axuntóse con tolos sos fans nel mesmu hotel nel que foi filmada la película.

Accidente[editar | editar la fonte]

Reeve nuna conferencia nel MIT en 2003.

El 22 de mayu de 1995, la vida del actor camudó pa siempres. Mientres un concursu de equitación con saltu de torgues en Culppeper, (Virginia), al intentar superar una torga, Christopher Reeve cayó del so caballu, tuvo una fuerte cayida, cayó de cabeza rompiéndose'l pescuezu y quedándose ensin poder alendar, lo que-y provocó la quebra de dos vértebres cervicales y -y seccionó el migollu espinal, perdiendo la movilidá total del so cuerpu y dende entós permaneció nuna siella de ruedes, con respiración asistida. En siendo sometíu a una peligrosa operación, namái pudo recuperar la movilidá de los deos de la so manzorga, que consiguió articular con muncho esfuerciu. Los médicos salvaron la vida de Reeve pero anunciaron que la mancadura yera de calter irreversible. Christopher pasó 6 meses nel Institutu de Rehabilitación Kessler en New Jersey, mientres Dana tresformó la casa p'afaese a la nueva realidá familiar.

Dempués del accidente y creación de la so Fundación[editar | editar la fonte]

L'actor nun se despintó de los medios, y gracies al sofitu y amor incondicional de la so esposa, él sobrepúnxose y nun dexó que la so autoestima cayera, siguió trabayando y siguió el so llabor d'activista social, collaboró con entusiasmu escomanáu con asociaciones como la Unesco, pa contribuyir por causes similares a la suya. Tamién asistía al Senáu a pesar del so estáu pa intentar qu'ésti dexara trabayar con célules madre embrionaries a los investigadores pa intentar consiguir el mayor deséu de Reeve, volver caminar.

Buscó l'ayuda de la APF (Fundación Americana de Paralís) y emprestó-yos el so nome y financiamientu y finalmente convirtióse en "The Christopher Reeve Foundation" que depués pasaría a llamase Christopher and Dana Reeve Foundation, organización caritativa dedicada al cultivu de célules madres y ayuda a les persones que quedaron parapléxicos o tetrapléxicos como él, yá sea por causes naturales o n'accidentes. La so esposa Dana foi sofitu fundamental por que Reeve pudiera recuperase emocionalmente nos primeres difíciles momentos d'esta dura etapa de la so vida. Ella permaneció como incondicional compañera hasta'l so decesu, ganándose la estima, el respetu y l'almiración pola so abnegación y coraxe. Tamién la fundación trabaya p'ameyorar la calidá de vida de les persones que viven con discapacidaes. L'actor asumió la presidencia de la fundación y collaboró xunto cola so esposa con programes de beques que dieron más de $ 16 millones a organizaciones qu'ayuden a les persones que viven con paralises, non solo eso, sinón que tamién asitiaron na fundación un Centru de Recursos pal Paralís, que llegó a ayudar a decenes de miles de persones que viven con paralises y a les sos families a consiguir los preseos útil y necesariu pal estilu de vida pa les persones con esta mancadura.

Dana afixo la casa na granxa pa la nueva situación del so home y dexó en segundu planu la so carrera. Christopher Reeve, gracies a los cuidos y amor de llar, llogró asumir la so condición de discapacitáu y realizó munches conferencies dende entós. Dana sofitó públicamente al senador John Kerry como candidatu a la presidencia; sicasí, George Bush Jr suspendió en 2001 l'usu del dineru de los contribuyentes pal estudiu de célules embrionaries.

Discursu nos Premios Óscar de 1996[editar | editar la fonte]

En Marzu de 1996, un añu dempués del so accidente, mientres la ceremonia d'entrega de los Premios Óscar, más recuperáu y llogrando falar con mayor facilidá, l'actor foi presentáu sobre l'escenariu na so siella de ruedes, foi aclamáu por tolos actores asistentes, onde Christopher pidió a la industria cinematográfica que dedicara un pocu más de tiempu y esfuercios pa poner más atención a los problemes sociales en que s'atopen miles de persones.

Debú como direutor y trabayos d'actuación posteriores[editar | editar la fonte]

En 1997, dos años dempués del so accidente, Reeve debuta como direutor col filme pa TV "In the Gloaming", que narra'l drama d'un mozu enfermu con Sida quien va pasar los sos últimos díes en compañía de la so familia. Al añu siguiente protagoniza "La Ventana d'Enfrente", xunto a Daryl Hannah, un remake del clásicu d'Alfred Hitchcock "La Ventana Indiscreta" pa la televisión. Participó como convidáu nes series "Sesame Street", "The Practice" y como convidáu especial nun par d'episodios de la serie Smallville como Virgil Swann, un científicu que-y dio a Clark Kent (Tom Welling) claves sobre'l so verdaderu orixe, siendo estos dos de los episodios con mayor audiencia de la serie.

Estrella nel paséu de la fama de Hollywood[editar | editar la fonte]

En 1997 el club de fans del actor y de la película Somewhere in time encabezaron el proyeutu "A star for Christopher Reeve", pagaron y Reeve llogró la so estrella nel paséu de la fama de Hollywood. Na ceremonia asistieron l'actor, la so esposa, fíos y la so compañera y coprotagonista nel filme " Somewhere in time ", l'actriz Jane Seymour quien ufiertó un pequeñu discursu alrodiu del so gran amigu Christopher y la so merecida estrella.

Primer llibru autobiográficu[editar | editar la fonte]

Reeve escribe la so autobiografía titulada "Still Me" n'español "Sigo siendo yo" publicáu en 1998, que tuvo encabezando les llistes de llibros más vendíos nesi añu, ente que la versión n'audiu del llibru llogró en 1999 el premiu Grammy al meyor álbum narráu. Nesti llibru él escribió que poco tiempu dempués del accidente suxurió-y a los so esposa:   “Seique tendríes de dexame y seique yo tendría de suicidame, a lo qu'ella respondió: «Te voi dicir una cosa, te voi sofitar en tou lo que quieras faer, porque ye la to vida y la to decisión. Pero quiero que sepas que voi tar contigo pa siempres, tola vida, hasta'l final. Sigues siendo tu y te amo»”, Christopher dixo: “Eses fueron les pallabres que salvaron la mio vida”.L'actor nunca mas pensó en suicidase y el títulu de la so autobiografía lleva esi nome por cuenta de aquelles pallabres de la so esposa.

Últimos eventos en públicu, trabayos y segundu llibru[editar | editar la fonte]

Nel 2000 mientres un eventu en New York por cuenta de una premiere especial de la película "Somewhere in time", Christopher y Jane Seymour asistieron xunto a los otros actores de la película y el club de fans del filme, onde dio un discursu.

Reeve nun arrenunció a la llucha y les sos conferencies fueron un exemplu de la so llucha contra l'adversidá. Siguió realizando charres ya inclusive sofitaba a la so esposa en delles actividaes de índole profesional. Siempres tuvo a la vanguardia como estandarte de los estudios pa la cura del paralís del migollu espinal. Reeve inclusive llegó a ufiertar el so cuerpu pa esperimentos de neurotransmisores; n'unu d'ellos enllantáron-y celdes electróniques que xeneraben pulsos llétricos qu'aguiyaben la reacción reflexa y que-y faíen mover les sos estremidaes de manera robótica. Anque fixo una presentación en públicu, esto nun espolletó nel futuru.

Reeve siguía sometiéndose a tratamientos y siguía el so llabor d'activismu, asistiendo y dando conferencies, yá que a pesar de nun poder movese, podía falar perfectamente y alendar con ayuda de respiradores nuna seición del so pescuezu. Chris siguió concenciando sobre lo que precisen les persones que tienen esta mancadura que-yos torga mover se.

En 2002 publica otru llibru llamáu "Nothing is Impossible: Reflections on a New Life", publicáu n'España en 2003 col títulu "Tou ye posible" nel qu'espunxo coles mesmes les sos esperiencies tres el so accidente y los factores que lu llevaron a siguir alantre. 

A principios del 2004, dirixe "The Brook Ellison Story" pa la canal A&Y, una película fecha pa televisión sobre la vida del mozu discapacitáu Brooke Ellison, el primer tetrapléxicu que se gradúa na Universidá de Harvard. La so esposa foi una de les protagonistes nesta película.

Fallecimientu[editar | editar la fonte]

Al pasar el tiempu, el so organismu deteriorábase, apaeciéron-y escaras y los sos músculos ensin usu empezaron a atrofiase. Fízose susceptible de sufrir infeiciones, una d'elles foi peor que les demás. N'ochobre de 2004 taben tratándo-y por un problema d'hipotensión causáu por sepsis. Per primer vegada Dana tuvo qu'alloñar del so maríu p'asistir a un compromisu profesional y momentos dempués, siendo 9 d'ochobre, Chris tuvo un ataque cardiacu dempués de recibir un antibióticu pa la infeición. Entra en coma sosteníu y ye lleváu al Hospital North Westchester en Mount Kisco, (Nueva York). Dieciocho hores dempués, el domingu 10 d'ochobre de 2004, fina a los 52 años. Dana pudo llegar rápido xusto unes hores primero que Christopher finara. El so doctor, John McDonald, dixo que foi una reacción adversa al antibióticu lo que provocó'l so decesu. Na Ilesia Unitaria de Westport (Connecticut), onde él y la so esposa asistieren con regularidá, celebróse un serviciu conmemorativo.[8]

Chris taba codirixendo el filme animáu "Everyone's a Hero" (Toos son un Héroe), que foi estrenáu en 2006, dos años dempués de la so muerte.

Un añu dempués de la so muerte, la fundación creada por él, xunto a la Universidá de California (EE. XX.), consiguió reparar mancadures medulares de mures usando célules madre provenientes del texíu nervioso de seres humanos.

Posterior al so fallecimientu[editar | editar la fonte]

Dempués de la muerte del so maríu, Dana asumió la presidencia de la fundación y dixo que la misión que'l so home había-y dexáu yera una llucha interminable y imperecedera, y asina siguió trabayando. Sicasí, un añu más tarde Dana foi diagnosticada d'un tumor malinu nel pulmón, siendo non fumadora. Por causa de ello, finó 17 meses dempués, en marzu de 2006. Entós Peter D. Kiernan III convirtióse en Presidente de la fundación.

El 11 de marzu de 2007, la Fundación anunció que camudó'l so nome pol de Christopher & Dana Reeve Foundation nel primer aniversariu de la muerte de Dana Reeve. El cambéu, según un comunicáu de prensa de la Fundación, foi reflexar la "Asociación, el coraxe y la compasión de los Reeve" yá que dambos llucharon y trabayaron por salir alantre ante l'adversidá de les sos enfermedaes y ayudaron a les persones precisaes al traviés de la fundación. Peter T. Wilderotter, ex vicepresidente de la Fundación de Desarrollu, foi nomáu'l so presidente en marzu de 2007. La fundación sigue trabayando y ayudando a quien lo precisen, escosando tolos sos recursos y esfuercios p'ameyorar la calidá de vida de persones discapacitaes, con paralises y en memoria de los sos pioneros, la familia Reeve. Hasta principios de 2013, la Fundación otorgara más de $ 110 millones de dólares (USD) en beques d'investigación y más de $ 16 millones en subsidios p'ameyorar la calidá de vida de persones discapacitaes y con paralises.

Personalidá y vida privada[editar | editar la fonte]

Reeve col Presidente Ronald Reagan en 1983 depués de la ceremonia de les Olimpiaes de neños especiales.

Reeve tenía un altor 1,93 m (6 ft 4 in) y el so verdaderu color de pelo yera rubiu, él lo tiñó de negru, púnxose lentes pa cubrir los sos güeyos celestes y asina presentase al casting y que lu vieren paecíu a Clark Kent. Mientres la so adolescencia tuvo problemes musculares por cuenta del so altor, careció asma y en ciertes dómines de la so vida tuvo alopecia. Mientres el rodaxe de Superman, conoció a la ex-modelu y publicista británica Gae Exton con quien convivió mientres una década y tuvo dos fíos: Matthew y Alexandra.

En dixebrándose de Exton nel branu de 1987, Reeve conoció nel Festival de Teatru de Williamstown presentándose na mesa a la nueva Dana Morosini, una actriz y cantante de quien se namoró y con quien se casó en 1992. De dicha unión nació'l so tercer fíu, Will.

Siendo una persona bastante accesible y amistosa, caltuvo una gran amistá mientres tola so vida col tamién actor Robin Williams, quien foi compañeru d'estudios en Julliard y quien acompañó al actor hasta la so muerte. Coles mesmes caltuvo una llarga amistá cola so compañera de rodaxe en Superman, l'actriz Margot Kidder, el direutor Richard Donner y el so coestrella de Somewhere in Time, Jane Seymour, quien bautizó a unu de los sos fíos "Christopher" n'homenaxe al actor. Igualmente caltenía una estrecha rellación d'amistá con Gene Hackman, compañeru de rodaxe na saga de Superman.

La so esposa Dana Reeve sobrevivió-y dos años más, yá que se-y diagnosticó cáncer de pulmón ensin ser fumadora. Lluchó contra'l so mal hasta'l 7 de marzu de 2006, fecha na que finó a los 44 años d'edá. Dana ganara reconocencia internacional cola fundación que patrocinara, pero'l gobiernu de George W. Bush amenorgó ostensiblemente los fondos y práuticamente paralizó la tema del usu de célules madre. Christopher Reeve foi un firme opositor a Bush y a les xerarquíes católiques, a los qu'acusaba de frenar les investigaciones sobre diches célules coles cualos los que carecen la so condición podríen tener meyores.

Christopher Reeve foi una persona bien atenta tola so vida, un gran apasionáu por collaborar coles persones que mas precisen y sobremanera colos neños especiales y persones enfermes, discapacitaes. Foi un activista tou la so vida. Al ganar fama mundial por interpretar a Superman, esi mesmu añu empezó a esmolecese y trabayar en llabor social, sofitando munches causes y apurriendo dineru pa fundaciones que trabayaben polos enfermos.

Depués del so accidente y gracies al sofitu incondicional de la so esposa pudo salir alantre, la cuenta nel so llibru que depués del accidente, fueron les primeres pallabres de la so esposa les que-y salvaron la vida.

Christopher lluchó por cumplir les sos metes hasta l'últimu día de la so vida, xunto a la so esposa, el so enfotu y coraxe sirvieron d'exemplu máximu a la so esposa cuando foi diagnosticada de cáncer. La fundación que crearon dambos sigue hasta l'actualidá ayudando a persones con paralises.

Filantropía y activismu[editar | editar la fonte]

Chris foi un activista mientres tola so vida. Al faese famosu interpretando a Superman, sofitó les Olimpiaes Especiales, collaboro cola fundación americana de paralís, el mediu ambiente, faía trabayu social y visitaba neños y persones con enfermedaes terminales que'l so últimu deséu yera velo en persona. En 1987, viaxó a Chile por invitación del escritor Ariel Dorfman pa liderar protestes contra les amenaces de muerte a escritores, sindicalistes y artistes que s'oponíen al gobiernu d'Augusto Pinochet. En 1989 xunir a otros artistes como Susan Sarandon, Glenn Close, Alec Baldwin y Ron Silver pa fundar "Coalición Creativa", un grupu d'artistes qu'ayudaben a los menos favorecíos ya impulsaben llabores culturales y ecolóxicos. Como vicepresidente del grupu, en 1993, ayudó a descontaminar una sablera californiana sol auspicio del entós vicepresidente de los Estaos Xuníos, Al Gore. Asistía de cutio y participaba como orador n'eventos sobre llabor social y les persones mas precisaes, depués del so accidente siguió faciéndolo en compañía de la so esposa.

Creó la Christopher and Dana Reeve Paralysis Foundation, organización caritativa, dedicada a la busca de tratamientos y cures pal paralís causáu por mancadura del migollu espinal y otros trestornos neurolóxicos. Tamién trabaya p'ameyorar la calidá de vida de les persones que viven con discapacidaes. L'actor asumió la presidencia de la fundación y collaboró xunto cola so esposa con programes de beques que dieron más de $ 16 millones a organizaciones qu'ayuden a les persones que viven con paralises, non solo eso, sinón que tamién asitiaron na fundación un Centru de Recursos pal Paralís, que llegó a ayudar a decenes de miles de persones que viven con paralises y a les sos families a consiguir los preseos útil y necesariu pal estilu de vida pa les persones con esta mancadura. Amás de lluchar pol desenvolvimientu de la investigación de la cura d'enfermedaes usando célules madre, sofita a quien quedaron parapléxicos o tetrapléxicos como él, yá sea por causes naturales o n'accidentes.

El legáu de Superman[editar | editar la fonte]

Al pasar el tiempu, los fans del personaxe del cómic Superman y demás persones, escoyeron al actor Christopher Reeve como'l meyor Superman de tola historia y hasta l'actualidá. Considerar como l'actor que meyor interpretó'l papel de Clark Kent y qu'hasta agora nun foi superáu, una y bones l'actor foi l'únicu qu'interpretó correutamente les carauterístiques del personaxe, combinándolos col sentíu del humor, cobardura ya inxenuidá que caractericen a Clark Kent. D'igual manera considerar como'l que meyor interpretó al héroe Superman, amosando los verdaderos valores que tien esti personaxe para cola humanidá y l'inxusticia.

Filmografía[editar | editar la fonte]


Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 11 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 27 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. URL de la referencia: http://www.guardian.co.uk/society/2004/oct/12/health.film.
  4. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  5. URL de la referencia: https://laskerfoundation.org/award/public-service/.
  6. URL de la referencia: http://razzies.com/asp/content/XcNewsPlus.asp?cmd=view&articleid=28. Direición web d'archivu: https://web.archive.org/web/20110715155800/http://razzies.com/asp/content/XcNewsPlus.asp?cmd=view&articleid=28. Data de consulta: 2 avientu 2019.
  7. La vanguardia, edición del vienres, 25 avientu 1987, páxina 44
  8. CHRISTOPHER REEVE | UU World: The Magacín of the Unitarian Universalist Association | Find Articles at BNET.com<

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]