Día Internacional de los Montes

De Wikipedia
Día Internacional de los Montes
Día de celebración 11 d'avientu
Llugar de celebración Día Internacional
[editar datos en Wikidata]

L'Asamblea Xeneral de les Naciones Xuníes decide declarar el 11 d'avientu Día Internacional de los Montes.

La importancia de los montes[editar | editar la fonte]

Los montes carauterizar pola so gran diversidá a nivel mundial pasando de los montes tropicales lluviosos a les nieves y xelu permanente; de los climes con más de 12 m de precipitación añal a los desiertos d'altitú; del nivel del mar hasta los 9.000 m d'altitú. Los montes representen los depósitos d'agua del mundu – y aproven d'agua duce a siquier metá de la población mundial. Sicasí, los montes tamién constitúin ambientes d'altu riesgu; ábanos, deslizamientos de tierra, erupciones volcániques, terremotos ya hinchentes de los llagos glaciales amenacien la vida nes rexones montascoses y zones aledañas. Los montes desempeñen un papel importante al influyir los climes nes distintes rexones y nel mundu, según les condiciones meteorolóxiques.

Organización de les Naciones Xuníes</ref>


“Los nuesos glaciares tán sumiendo y non solo afecten a les poblaciones de montes, sinón a tolos que dependen d'ella. Los montes son depósitos importantes de biodiversidá y tienen un rol críticu como torres d'agua del mundu. En Bhután, esto fai que tengamos hidroelectricidá y collo amenorgamos la necesidá de tener xeneradores de carbonu” menta Dorji Choden, Ministra de Trabayu y Recursos Humanos del Gobiernu de Bhután, nun llamáu a la población mundial a ser consciente de la fraxilidá de los ecosistemes de montes frente a los desafíos del cambéu climáticu.

Pela so parte, María Helena Semedo, Direutora Xeneral de FAO, destacó que'l Día Internacional de los Montes, dedicáu a l'agricultura de monte, dexa cavilgar cómo l'agricultura familiar nes rexones de monte tán esperimentando un rápidu tresformamientu debíu al cambéu climáticu tamién destacó la importancia de cuntar con polítiques qu'incorporen les necesidaes y los desafíos de los montes y los sos pobladores.

Celebración[editar | editar la fonte]

El 20 d'avientu de 2002 l'Asamblea Xeneral de les Naciones Xuníes na Resolución 57/245 "decide declarar el 11 d'avientu Día Internacional de los Montes, a partir del 11 d'avientu de 2003, y afala a la comunidá internacional a qu'entame actos a tolos niveles esi día pa resaltar la importancia del desenvolvimientu sostenible de los montes".[1]

La tema 2014: «Agricultura de Monte»
El Día Internacional de los Montes ye una oportunidá pa crear conciencia sobre la importancia de los montes pa la vida, destacar les oportunidaes y llimitaciones nel desenvolvimientu de los montes y crear aliances que xeneren cambeos positivos nos montes y les tierres altes del mundu.
Anguaño, la tema del Día ye l'Agricultura de Monte. Equí tenéivos ocasión d'espertar la conciencia alrodiu de cómo l'agricultura de monte, que ye predominantemente agricultura familiar, foi un modelu de desenvolvimientu sostenible al traviés de los sieglos.
El Día Internacional de los Montes 2014 ufierta una ocasión pa poner de relieve cómo l'agricultura familiar nes rexones de monte ta esperimentando un rápidu tresformamientu debíu a la crecedera de la población, la globalización de la economía, la urbanización y la migración de los homes y los mozos escontra les zones urbanes.

Temes del Día Internacional de los Montes[editar | editar la fonte]

Añu Tema
2014 «Agricultura de Monte»
2013 «Montes - clave pal futuru sostenible»
2012 «Celebración de la vida de monte»
2011 «Los montes de monte, los raigaños del nuesu futuru»
2010 «Pueblos indíxenes y minoríes de los montes»
2009 «Xestión de riesgos de catástrofes nes rexones montascoses»
2008 «La seguridá alimentaria nos montes»
2007 «Encarar la realidá: el cambéu climáticu nes zones montascoses»
2006 «Xestión de la biodiversidá de los montes pa una vida meyor»
2005 «Turismu nos montes: beneficiando a los probes»
2004 «La paz: clave del desenvolvimientu sostenible nos montes»

Referencies[editar | editar la fonte]

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]

Organización de les Naciones Xuníes pa l'Alimentación y l'Agricultura (FAO)

Organización de les Naciones Xuníes pa la Educación, la Ciencia y la Cultura (UNESCO)

Conveniu sobre la Diversidá Biolóxica