Cristina Sigurdsdatter

De Wikipedia
Cristina Sigurdsdatter
Vida
Nacimientu circa 1125 (greg.)
Muerte 1178 (52/53 años)
Familia
Padre Sigurd I de Noruega
Madre Malmfrid de Kiev
Casada con Erling Skakke (1155 (Gregorianu) – )[1]
Pareyes Sigurd II de Noruega (es) Traducir
Fíos/es
Hermanos/es Magnus IV de Noruega (es) Traducir
Pueblu Hardrada dynasty (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Cristina Sigurdsdatter (noruegu: Kristin Sigurdsdatter) (circa 1125 (greg.) – 1178) foi una princesa noruega,[3] fía única del matrimoniu de Sigurd el Cruzáu y Malmfrid de Kiev.

Tres la muerte del so padre y l'asesinatu del so mediohermanu Magnus IV, Cristina moró na corte de los sos primos los reis Sigurd II y Inge I, quien fueren proclamaos reis en 1136 y fueren rivales de Magnus IV.

Cristina convirtióse coles mesmes na amante de Sigurd II. Con ésti tuvo un fíu llamáu Harald Sigurdsson (fináu en 1172).

En 1155, dempués de la muerte de Sigurd II, Cristina casóse con Erling Skakke, unu de los principales sofitos del rei Inge I. Nel so matrimoniu, la princesa dio a lluz a dos fíos: Magnus (1156-1184), quien se convertiría en rei de Noruega en 1163,[4] y Ragnhild, que se casaría en dos causes con siguidores del so padre.

Cuando Inge I morrió en combate contra Haakon Sigurdsson, Cristina y Erling atoparon sofitu nel arzobispu Øystein de Nidaros, quien lideraba la Ilesia en Noruega, y llograron que'l so fíu, Magnus Erlingsson, de cinco años, fora reconocíu como l'únicu herederu llexítimu de la corona, como nietu del rei Sigurd el Cruzáu.

El so home, Erling Skakke facer col control del gobiernu en calidá de rexente, por cuenta de la minoría d'edá de Magnus. Harald, l'otru fíu varón de Cristina, sería prindáu y degolláu por órdenes de Erling en 1172, pos yera vistu como un potencial pretendiente al tronu.

La princesa Cristina finó en 1178.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Identificador de persona en The Peerage: p11300.htm#i112996. Data de consulta: 7 agostu 2020.
  2. 2,0 2,1 Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.
  3. Kristin Sigurdsdatter – utdypning (Store norske leksikon)
  4. Magnus 5 Erlingsson – utdypning (Store norske leksikon)

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]