Coriaria arborea

De Wikipedia
Coriaria arborea
Clasificación científica
Reinu: Plantae
Subreinu: Tracheobionta
División: Magnoliophyta
Clas: Magnoliopsida
Subclas: Magnoliidae
Orde: Cucurbitales
Familia: Coriariaceae
Xéneru: Coriaria
Especie: C. arborea
Linds.
Consultes
Royal Botanic Gardens, Kew Royal Botanic Gardens, Kew
World Flora Online World Flora online
[editar datos en Wikidata]

La Coriaria arborea, (en maorí Tutu), ye una especie botánica, que pertenez a la familia de les coriariacees autóctona de Nueva Zelanda.

Descripción[editar | editar la fonte]

Ye un árbol d'hasta 8 metros d'altor, pero que puede tener forma arbustiva. Les fueyes son opuestes y fructifican en recímanos. El frutu ye un aqueniu de 2 mm de llargu y unu d'anchu. Lo que paez un frutu carnosu son los pétalos arrexuntaos envolventes de los aquenios. La dispersión de les granes ye al traviés d'aves. Hai plantes hibriden bonalmente coles otres especies de Coriaria de Nueva Zelanda.

Utilidaes[editar | editar la fonte]

Toles partes de la planta son venenosos sacante'l zusmiu de los pétalos. Contién una toxina llamada tutina, la ingestión d'un mg de la cual puede ser mortal. A pesar d'ello estúdiense les propiedaes melecinales en condiciones controlaes.

Coriaria arborea ye una planta colonizadora de terrenes venaos qu'amonta la fertilidá. Dempués de la erupción del volcán Tarawera de la Isla Norte de Nueva Zelanda (1886) qu'acabó con tola vexetación de la contorna, esta planta, volvió crecer dende 1928, lo cual dexó que s'estableciera la socesión vexetal escontra los árboles autóctonos como Griselinnia littoralis y Weinsmannia racemosa.

Como otres especies de Coriaria, a pesar de nun ser una lleguminosa, fixa nitróxenu atmosféricu gracies a la presencia nos raigaños d'actinomicetos del xéneru Frankia

Tanto les granes y cazumbre del tutú son altamente venenoses, lo que resulta en munches muertes de ganáu, especialmente nos primeros díes de la colonización europea. Sicasí, dempués de quitar les venenoses granes, los maoríes preparen una bébora de la fruta, que de cutiu ye fervíu con un tipu d'algues (rimu). La resultancia, auria (rehia), lléldase.

Variedaes[editar | editar la fonte]

  • Coriaria arborea var. arborea.
  • Coriaria arborea var. kermadecensis W.R.B.Oliv.[1]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. Variedaes en Kew

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]