Congresu Internacional de Matemáticos de 1950

De Wikipedia
Congresu Internacional de Matemáticos de 1950
Congresu Internacional de Matemáticos
Xeneral
Tipu Congresu
País Estaos Xuníos
Otros datos
Data de principiu 30 d'agostu de 1950
Data de fin 6 de setiembre de 1950
Cronoloxía
Congresu Internacional de Matemáticos de 1936 Congresu Internacional de Matemáticos de 1950 Congresu Internacional de Matemáticos de 1954
Cambiar los datos en Wikidata

El Congresu Internacional de Matemáticos de 1950 foi l'oncenu Congresu Internacional de Matemáticos celebráu del 30 d'agostu al 6 de setiembre de 1950, na ciudá de Cambridge, Massachusetts.

Nel Congresu Internacional de Matemáticos de 1936, la delegación estadounidense convidara a los matemáticos del mundu a celebrar la so próxima xunta xeneral n'Estaos Xuníos en 1940. Debíu al españíu de la Segunda Guerra Mundial, el Congresu foi suspendíu.

A la fin de la guerra en 1945, el Conseyu de la American Mathematical Society empezó de momentu el discutiniu sobro la posibilidá d'una xunta de los matemáticos del mundu.

Ésti foi'l primer Congresu Internacional de Matemáticos celebráu n'Estaos Xuníos dende'l Congresu Internacional de Matemátiques.

El Congresu de 1950 foi tamién el primer Congresu Internacional de Matemáticos celebráu nel continente estadounidense dende'l Congresu Internacional de Matemáticos de 1924 en Toronto.

Al Congresu asistieron 1686 miembros de plenu derechu y 616 miembros asociaos. El Congresu foi, ensin dulda, la mayor xunta de persones que s'axuntó nunca na hestoria del mundu pal discutiniu de la investigación matemática. Sicasí, la verdadera midida del so ésitu nun anicia nel gran númberu de persones presentes, sinón na excelencia del so programa científicu y nes sos contribuciones a la causa d'una cooperación más estrecha ente los científicos y na por cuenta de la bona voluntá internacional.

Premios[editar | editar la fonte]

Harald Bohr de la Universidá de Copenhague faló en nome del Comité pa otorgar la Medayes Fields. Nel Congresu Internacional de Matemáticos de Toronto de 1924 decidióse qu'en cada Congresu Internacional de Matemáticos tendríen d'apurrise dos medayes d'oru. John Charles Fields, secretariu del Congresu de 1924, presentó una contribución financiera pa estes medayes. Les medayes apurrir a Laurent Schwartz de la Universidá de Nancy y Atle Selberg del Institutu d'Estudios Avanzaos.

Bohr dio un escelente resume del trabayu de Schwartz sobro distribuciones y del trabayu de Selberg sobro la función zeta de Riemann y la so demostración elemental del famosu teorema de los númberos primos.

Llugar[editar | editar la fonte]

El Congresu celebróse principalmente na Harvard University.

Esti Congresu va sirvir para refundar los Congresos Internacionales de Matemáticos dempués de la Segunda Guerra Mundial.

L'apaición de Nicolas Bourbaki y la revisión de los fundamentos de les matemátiques va ser un aspeutu relevante d'esti congresu.

Polémica[editar | editar la fonte]

Carta de Marshall Stone

Marshall Stone unvió una carta d'arrenunciu a la organización del Congresu Internacional de Matemáticos de 1950.

Na carta puede lleese: "Usté sabe cómo me da vergüenza y rabia esto. Dende va un añu creo que'l Congresu nun tendría de celebrar se n'Estaos Xuníos [sic] por cuenta de la actitú del gobiernu escontra los lliberales y panelistas radicales d'otros países. Desgraciadamente, nun tuvi nenguna inferencia sobro'l Congresu y despidiéronme por ver a un envolvente vergonzosu tres otru. Col más cordial saludu, Marshall Stone".

Referencies[editar | editar la fonte]