Conchita Ramos

De Wikipedia
Conchita Ramos
Vida
Nacimientu Espui6 d'agostu de 1925
Nacionalidá España
Residencia Toulouse
Foix
La Torre de Cabdella
Muerte Toulouse[1]27 d'agostu de 2019[1] (94 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
francés
Oficiu activistamilitante de la resistencia
Premios
Miembru de resistencia francesa
Agrupación de Guerrilleros Españoles (es) Traducir
Serviciu militar
Lluchó en Segunda Guerra Mundial
Cambiar los datos en Wikidata

Conchita Ramos Veleta (6 d'agostu de 1925Espui – 27 d'agostu de 2019Toulouse) ye una hispanu-francesa, que foi una destacada miembru de la Resistencia mientres la Segunda Guerra Mundial y sobrevivió a los campos de concentración nazis.

Fía de padre español y madre francesa, recién nacida foi treslladada a Toulouse, onde s'educó cola so familia materna. Con namái 17 años incorporar a los maquis pa combatir la ocupación nazi de Francia en relevu del so tíu, activu miembru que debiera de fuxir. Asina, n'abril de 1943 fíxose cargu de la zona del Ariège, dientro de la 3ª brigada, onde reorganizó la resistencia y trabayó como enllaz. El 24 de mayu de 1944 la policía del réxime de Vichy ocupó la so casa, onde s'escondíen un guerrilleru y trés refuxaos, siendo detenida y apurrida a la Gestapo xunto con dos de les sos tíes, Elvira y María Veleta. Conchita nun confesó, a pesar de les tortures a les que foi sometida nos siete interrogatorios que se-y prauticaron, y xunto coles sos tíes foi deportada nel conocíu como Tren Pantasma, que tardó dos meses en llegar a l'Alemaña Nazi con centenares de miembros de la resistencia, munchos d'ellos españoles. Llegó al campu de concentración de Ravensbrück el 9 de setiembre de 1944, acabante cumplir los 19 años y caltúvose xunto colos sos familiares.

De la so esperiencia nel campu de concentración señaló les tarrecibles condiciones y tratu en que s'atopaben les embarazaes, que perdíen a los sos fíos al nacer y nun volvíen a saber nada d'ellos; los neños asesinaos, inclusive estrozaos polos perros; les muyeres sometíes a esperimentos médicos y quirúrxicos, llamaes polos carceleros petites lapines (conejitas). Escontra'l final de la guerra y el cautiverio, foi destinada a unu de los grupos de trabayu formaos polos nazis en Berlín, onde con otres 650 muyeres dedicar a la industria de guerra. De toes elles, namái sobrevieron 115.

Tres la lliberación de los campos de concentración, foi reconocida pol gobiernu de Francia como sarxentu, condecorada cola Lexón d'Honor y la Medaya de la Resistencia.

Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]