Activismu

De Wikipedia
(Redirixío dende Activista)
Activismu
conceutu y ocupación
social engagement (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

El conceutu de activismu o militancia puede xeneralizase como la dedicación intensa a una dada llinia d'aición na vida pública, yá seya nel campu social, políticu, ecolóxicu, relixosu o otru. Tamién s'entiende por activismu la estimación primordial de l'aición,[1] en contraposición al quietismu.

Usos y oxetivos[editar | editar la fonte]

La prensa, dacuando, usa'l términu «activismu» como sinónimu de manifestación o protesta. Na ciencia política tamién puede ser sinónimu de militancia, particularmente a favor d'una causa. Dientro del marco llegal y eleutoral de les democracies representatives, usualmente toma la forma de cabildeo —redactar cartes, efectuar xuntes o faer espresiones a la prensa y a dirixentes políticos en pro de la postura de preferencia; promover o a cencielles siguir ciertos comportamientos que tán diseñaos o s'envalora que contribuyan a la causa tal como boicóear ciertos productos de consumu, o executar la preferencia por otros nes compres individuales o grupales, o efectuar manifestaciones o demostraciones entamaes, tales como marches de simpatizantes, llogru de firmes a favor de la causa, y otres similares.

Asina, los activistes suelen trabayar acomuñaos a ONG. Los movimientos sociales y económicos suelen xenerar o alimentase del activismu. Exemplos relevantes d'activismu inclúin la campaña social empecipiada por estudiantes universitarios contra l'apartheid en Sudáfrica, que exerció presión económica sobre'l réxime de separación racial nesi país y les fuelgues de los sectores obreros en demanda de meyores condiciones de trabayu y aumentos salariales. Los motinos del 2005 en Francia provocaos pola muerte de trés nuevos podríen ser exemplu d'activismu bonal como protesta social xeneralizada, anque nun tuvieron un propósitu concretu declaráu nin dirigencia identificada. Otru exemplu ye'l movimientu "#YoSoy132", entamáu en Méxicu polos estudiantes d'escueles privaes y públiques en contra primeru de la manipulación per parte de los medios de comunicación (principalmente Televisa) al respective de la campaña política pa les eleiciones presidenciales de xunetu de 2012 y depués en contra de la imposición d'Enrique Peña Nieto como ganador d'esi procesu eleutoral, no que dio en llamase la primavera mexicana.[2]

Sobreestimación de l'aición[editar | editar la fonte]

En dellos casos entiéndese l'activismu como una sobreestimación esaxerada de la vida activa, como un escesu d'actividá incontrolada, que guarda elementos d'obsesión o de distraición.[3] Esta sobreestimación recibió tamién el nome d'americanismu o, nel dicir de Pío XII, herexía de l'aición. L'home, taramiáu pola fiebre de l'aición, suponiendo que solo a fuercia d'aiciones producen los cambeos o'l meyoramientu, apúrrese más y más a actividaes esteriores desconsiderando la vida interior. D'ello alvertía yá'l poeta y místicu cristianu san Juan de la Cruz:

Alviertan, pos, equí los que son bien activos, que piensen ceñír al mundu coles sos predicaciones y obres esteriores, que muncho más progresu fadríen [...] dexando aparte'l bon exemplu que de sigo daríen, si gastaren siquier la metá d'esti tiempu en tase con Dios n'oración... Ciertu entós fadríen más y con menos trabayu con una hora que con mil, mereciéndolo la so oración, y cobrando fuercies espirituales con ella; porque d'otra manera, tou ye esmartellar y faer pocu más que nada, y dacuando nada, y entá dacuando dañu.[4]
San Juan de la Cruz (1542-1591)

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]