Colchester

Coordenaes: 51°53′19″N 0°54′13″E / 51.88861°N 0.90361°E / 51.88861; 0.90361
De Wikipedia
Colchester
Alministración
PaísBandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu
Nación constitutivaBandera de Inglaterra Inglaterra
Rexón Este d'Inglaterra
Condáu ceremonial Essex
Área (es) Traducir Essex (en) Traducir
Borough in the United Kingdom (en) Traducir Municipio de Colchester (es) Traducir
Tipu d'entidá villa[1]
Códigu postal CO1 – CO7
Xeografía
Coordenaes 51°53′19″N 0°54′13″E / 51.88861°N 0.90361°E / 51.88861; 0.90361
Colchester alcuéntrase en Reinu Xuníu
Colchester
Colchester
Colchester (Reinu Xuníu)
Demografía
Población 121 859 hab. (2011)
Porcentaxe 100% de Municipio de Colchester (es) Traducir
100% de Essex (en) Traducir
6.57% de Essex
0% de Este d'Inglaterra
0% de Inglaterra
0.18% de Reinu Xuníu
Más información
Prefixu telefónicu 01206
Estaya horaria UTC±00:00
Llocalidaes hermaniaes Wetzlar, Avignon, Imola y Yangzhou
colchester.gov.uk
Cambiar los datos en Wikidata

Colchester ye una ciudá d'Essex, Inglaterra, a 90 Km al nordeste de Londres. Ye'l sitiu en que s'allugó la ciudá de Camulodunum, capital de la tribu celta de los trinovantes y la más antigua ciudá d'Inglaterra. La so población d'alcuerdu al censu del 2001 ye de 104.390 habitantes.

Historia[editar | editar la fonte]

Britania prerromana[editar | editar la fonte]

L'aldega de Camulodunum taba asitiada na ribera sur del Ríu Colne y foi capital de los trinovantes dende'l 25 e.C. Foi conquistada por Caratacus, líder de los catuvellani, y convirtióse en capital d'esta nación.

Britania romana[editar | editar la fonte]

Nel 43  d. C. l'emperador Claudio reemprendió la conquista romana de Britania y ocupó el territoriu de Camulodunum, onde se llevantó una fortaleza lexonaria que se tresformó rápido nuna colonia, Colonia Claudia Victricensis, que ye l'embrión de la ciudá actual. El primer templu romanu en Gran Bretaña foi construyíu nesta ciudá, el Templu del Divín Claudio.

Nel 60 mientres la sulevación de Boudica la ciudá foi dafechu destruyida.[2][3] Tres la derrota de la revuelta, la capital alministrativa foi treslladada a Londinium (Londres) y Camulodunum dafechu reconstruyida, colo que la so importancia amenorgar en gran midida. Siguió esistiendo como población romana, destacada na producción de vasíes (terra sigillata), lladriyos y vinu.

Britania posromana[editar | editar la fonte]

Tres la retirada de les lexones hai per un sitiu evidencia arqueolóxica de disposiciones defensives efectuaes alredor del 400 en Balkerne Gate y por otru del abandonu de los edificios públicos.

Nennius, un cronista del Sieglu VIII, menta la ciudá (a la que denomina Cayer Colun), na so llista de les 30 ciudaes más importantes de Gran Bretaña.

Dalgunos suxuren que la llexendaria Camelot de les lleendes d'Arturo aniciar na alcordanza de Camulodunum per parte de los britanos romanizados que recordaben el periodu como una edá dorada.[4] Por enforma tiempu consideróse que la falta d'afayos anglosaxones nel triángulu Londres-Colchester-St Albans indicaba una zona onde se caltuvo por un tiempu la dominación británica entá dempués de la llegada de los anglosaxones. Sicasí atopáronse darréu dellos restos, incluyendo una cabaña saxona del Sieglu V construyida sobre les ruines d'una casa romana.

Finalmente ocupada polos saxones, la ciudá foi llamada Colne Ceaster, la colonia de los romanos, que se tresformaría na actual denominación.

Nel Sieglu IX la ciudá foi ocupada polos viquingos, quien caltuvieron el so control hasta'l 920 en que foi recuperada pol rei de Wessex Eduardo El Viejo.

Nel Sieglu XI los normandos construyeron el Castiellu de Colchester sobre les ruines del templu romanu.

En 1189 Ricardo Corazón de Lleón concedió a la ciudá la so Carta Real.[5]

Historia moderna y contemporánea[editar | editar la fonte]

Ente 1550 y 1600, un gran númberu de texedores de Flandes emigró a Colchester. Una área del centru de la ciudá ye inda conocida como'l Barriu holandés y munchos edificios daten de la dómina de los Tudor. Mientres esti periodu, Colchester convertir nuna de les más prósperes ciudaes n'Inglaterra.

En 1648, mientres la Segunda Guerra Civil Inglesa,[6] un exércitu lleal a la Corona, al mandu de Sir Charles Lucas y Sir George Lisle, abellugar na ciudá. L'exércitu parllamentariu empobináu por Sir Thomas Fairfax y Henry Ireton sitió la ciudá mientres once selmanes y media. Los realistes rindir a fines del branu y los sos dirixentes fueron executaos nel Castiellu de Colchester.

Ver tamién[editar | editar la fonte]

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. URL de la referencia: https://www.bbc.co.uk/news/av/uk-england-essex-63738123.
  2. Tácito, Añales XIV:31
  3. Roman Colchester
  4. John Morris, "The Age of Arthur" (1973)
  5. La Carta Real yera una prerrogativa real ya implicaba la reconocencia formal y llegal d'una ciudá, polo que la fecha en que ye llograda ye celebrada como la de la so fundación, independientemente de la so preesistencia. Na Europa medieval, les ciudaes fueron l'únicu llugar onde yera llegal el comerciu, y la Carta Real yera necesaria a esi efeutu, yá que yera la única manera d'establecer una ciudá
  6. Vease Cromwell

Bibliografía[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]