Clara Brugada

De Wikipedia
Clara Brugada
diputada de Méxicu


Eleiciones: LIX Legislatura del Congreso de la Unión de México (es) Traducir
diputada de Méxicu


Eleiciones: LVII Legislatura del Congreso de la Unión de México (es) Traducir
Vida
Nacimientu Ciudá de Méxicu12 d'agostu de 1963 (60 años)
Nacionalidá Bandera de Méxicu Méxicu
Llingua materna castellanu
Estudios
Estudios Universidad Autónoma Metropolitana (es) Traducir
Llingües falaes castellanu
Oficiu política
Llugares de trabayu Ciudá de Méxicu
Creencies
Partíu políticu Movimientu Rexeneración Nacional (dende 2014)
Partíu de la Revolución Democrática (de 1995 a 2012)
Cambiar los datos en Wikidata

Clara Marina Brugada Molina(12 d'agostu de 1963Ciudá de Méxicu) ye una política mexicana, foi activista social, llexisladora, servidora pública y foi xefa delegacional de Iztapalapa. Ye fundadora y dirixente nacional de morena.

Anguaño ye candidata a la primera Alcadía de Iztapalapa.

Clara Brugada ye una muyer d'izquierda comprometida cola democracia. Ye feminista que lluchó polos derechos y les llibertaes de les muyeres. Ye economista pola UAM-Iztapalapa y dende bien nueva trabayó pol tresformamientu de Iztapalapa.  Foi organizadora del primer plebiscitu ciudadanu pola democracia na ciudá.

Clara Brugada foi impulsora de la organización llibre de los ciudadanos y de la incidencia pública de les organizaciones de la sociedá civil. Foi llexisladora federal y local, onde impulsó iniciatives llegales p'ampliar y garantizar los derechos sociales de les y los mexicanos.

Foi diputada y vicepresidenta d'Asamblea Constituyente de la Ciudá de Méxicu. Dende ende impusló una amplia axenda de derechos sociales, el fortalecimientu de les alcaldíes como orde de gobiernu de la Ciudá de Méxicu y el Derechu humanu a l'agua.

Participación política[editar | editar la fonte]

En 1995, foi electa integrante del primer Conseyu Ciudadanu de Iztapalapa. Nesi Conseyu foi presidenta de la Comisión d'Usos de Suelu.

En 1997, foi electa diputada federal pol distritu 22 federal correspondiente a la Sierra de Santa Catarina, nesa llexislatura foi nomada presidenta de la Comisión de Desarrollu Social de la Cámara de Diputaos. A finales d'esa llexislatura presentó la primer iniciativa de Llei Xeneral de Desarrollu Social, que darréu sería aprobada por unanimidá. Nesta Llei establecieron sistemes de coordinación y articulación interinstitucional y intergubernamental p'ameyorar la efectividá de les polítiques públiques y creóse un órganu téunicu responsable d'evaluar y midir l'impautu de los programes sociales.

Foi Diputada Federal a la LIX Llexislatura pol XXVI Distritu Eleutoral Federal del Distritu Federal. Foi conseyera ciudadana de la delegación Iztapalapa en 1995. Ente les sos actividaes llexislatives destaca la so participación como diputada federal na LVII Llexislatura de 1997 a 2000 y ser diputada llocal na Asamblea Llexislativa del Distritu Federal. Foi Senadora Suplente Electa, de la primer fórmula de Pablo Gómez, pal periodu 2006 - 2012.

Participó viviegamente nel movimientu de resistencia d'Andrés Manuel López Obrador mientres el periodu post-eleutoral de 2006. Foi cutida por elementos del Estáu Mayor Presidencial y la Policía Federal, que desallugaron violentamente a manifestantes pacificios pela redolada del Palaciu Llexislativu de San Llázaro.

Foi Procuradora Social del DF y arrenunció a esi cargu pa delidiar como precandidata para xefe delegacional de Iztapalapa nes eleiciones internes del Partíu de la Revolución Democrática (PRD) en 2009. Foi declarada ganadora al superar por más de 5,000 votos al so contendente Silvia Oliva Fragoso.[1] Sicasí'l 12 de xunu de 2009, a tan solo 23 díes de les eleiciones y metanes grandes discutinios, el Tribunal Eleutoral del Poder Xudicial de la Federación (TEPJF) votó anular la candidatura de Brugada y otorgar a Silvia Oliva,[2] nun momentu en que les boletas eleutorales que seríen usadan nes eleiciones llocales del Distritu Federal yá fueren impreses, nun podíen yá ser reimpresas y amosaben el nome "Clara Brugada" como candidata del PRD a la xefatura delegacional de Iztapalapa.[3]

Como respuesta a ta aición, el excandidato a la presidencia de la República nes eleiciones de 2006, Andrés Manuel López Obrador impulsó como candidatu del Partíu del Trabayu a Rafael Acosta Ánxeles "Juanito", a quién acompañó públicamente a prometer que "arrenunciaría al so cargu una vegada terminada la eleición", por qu'asina l'Asamblea Llexislativa del D.F. nomara a Brugada como xefa delegacional, como finalmente asocedió. Acosta foi declaráu ganador y dempués de tomar protesta al cargu, cumplió la so promesa de nomala direutora xurídica y de gobiernu de la delegación, pa darréu solicitar llicencia y dexar asina a Brugada como encargada de despachu de la Xefatura delegacional.[4]

Sicasí, Acosta decidió retomar el cargu'l 28 de payares, un día primero que se venciera la so llicencia de 60 díes. Ante esto, Brugada llamar "lladrón" y afirmó que Acosta taba "afeutáu de les sos facultaes mentales". Amás, Clara Brugada y los sos simpatizantes formaron un "cercu pacíficu" alredor de les oficines delegacionales. Brugada y el PRD-DF solicitaron a la ALDF que destituya a Acosta, p'asina poder ser xefa delegacional.

El 11 d'avientu de 2009 foi designada xefa delegacional de Iztapalapa al ser aprobada la propuesta del xefe de Gobiernu, Marcelo Ebrard, por mayoría de votos de l'Asamblea Llexislativa, por que fuera nomada sustituta de Rafael Acosta Ánxeles, quien el día anterior dixebróse definitivamente del so cargu en mediu del escándalu resultáu de la so presunta responsabilidá pola falsificación de l'acta de nacencia qu'él utilizara al rexistrar la so candidatura.[5]

Mientres el I Conseyu Nacional del Movimiento Regeneración Nacional, celebráu nel Deportivu Plan Sexenal, na Ciudá de Méxicu, foi electa Secretaria de Bienestar del Comité Executivu Nacional de MORENA pal periodu 2012-2015.

En 2016, foi electa Diputada a l'Asamblea Constituyente de la Ciudá de Méxicu.

En 2018, foi electa alcaldesa de Iztapalapa pal periodu 2018-2021.

Referencies[editar | editar la fonte]

  1. * L'Universal últimu =. «Clara Brugada gana candidatura del PRD en Iztapalapa».
  2. Alberto Cuenca (20 de xunu de 2009). Silvia Oliva yá ye la candidata del PRD. El Universal. http://www.eluniversal.com.mx/notas/606189.html. Consultáu'l 4 de setiembre de 2009. 
  3. * L'Economista. «Clara Brugada va apaecer nes boletas eleutorales».
  4. Clara Brugada toma protesta. Prodigy / MSN Noticies, 1 d'ochobre de 2009.
  5. Brugada pide restaurar gobiernu popular L'Universal, 11 d'avientu de 2009.

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]


Predecesor:
Rafael Acosta Ánxeles
Encargada del gobiernu delegacional de Iztapalapa
2009 - 2012
Socesor:
Jesús Salvador Valencia Guzmán