Ciclón

De Wikipedia
Ciclón
Tipo de fenómeno meteorológico (es) Traducir
borrasca (es) Traducir, vórtiz y truena
Cambiar los datos en Wikidata
El ciclón tropical Igor de 2010.
Un sistema de baxa presión saliendo de la mariña sureste d'Islandia.
Un mesociclón sobre Enschede, Holanda.

En meteoroloxía, ciclón usualmente suel aludir a vientos intensos acompañaos de nube, anque tamién designa a les árees del planeta nes cualos la presión atmosférica ye baxa. Nesta segunda acepción el significáu de ciclón ye equivalente al d'umbada, y ye el fenómenu opuestu al anticiclón.

Los ciclones y anticiclones tienen una importancia fundamental na xeneración de los vientos o corrientes atmosfériques. N'efeutu, una área de baxes presiones xenera vientos al atraer les mases d'aire atmosférico dende les zones d'altes presiones o anticiclóniques.

Etimoloxía[editar | editar la fonte]

La pallabra “ciclón” foi usada per primer vegada por Henry Piddington alredor del añu 1840. Tien el so etimoloxía nel griegu κυκλών kyklón ‘círculu en movimientu' (xenitivu κυκλώνας kyklónas).

Cicloxénesis[editar | editar la fonte]

El desenvolvimientu de la circulación ciclónica na atmósfera, ye dicir la formación d'un sistema de baxa presión, denominar cicloxénesis. Trátase d'un términu qu'inclúi dellos procesos similares que dan llugar al desenvolvimientu d'una cierta clase de ciclón. Puede asoceder en cualesquier de les escales que se remanen en meteoroloxía (microescala, mesoescala y escala sinóptica), sacante na escala planetaria.

Tipos[editar | editar la fonte]

Ciclones tropicales[editar | editar la fonte]

Los ciclones tropicales (tamién conocíos como nubes tropicales, furacanes y tifones) son ciclones que se formen xeneralmente n'océanos calientes (xeneralmente tropicales) y de ende zuquen la enerxía de la evaporación y la condensación. Son carauterísticos por tener una fuerte área de baxa presión na superficie y una alta presión nos niveles altos de l'atmósfera. Aniciar pola formación de centros de baxa presión atmosférica nel mar.

Son altamente destructivos, yá que producen fuertes agües con vientos de siquier 120 km/h, llegando les sos rabaseres, en delles ocasiones, a más de 300 km/h.

Ciclones extratropicales[editar | editar la fonte]

El ciclón extratropical formar a llatitúes mayores a 30°. Componer por dos o más mases d'aire; poro, acomúñase a unu o más frentes.

La familia de ciclones extratropicales ye tan amplia que de normal s'intenta definir una subfamilia. Pero ésta ye una xera bien difícil por cuenta de que, ello ye que cada ciclón ye únicu ya irrepetible. Un estudiu bien ampliu sobre ciclones amuesa, sicasí, que pueden reparase carauterístiques comunes ente ellos, pudiéndose faer una clasificación.

Unu de los criterios más utilizaos pa la clasificación ye'l mecanismu inicial arreyáu nel desenvolvimientu del ciclón.

Ciclones subtropicales[editar | editar la fonte]

Un ciclón subtropical ye un sistema meteorolóxicu que tien delles carauterístiques d'un ciclón tropical y dalgunes d'un ciclón extratropical. Suelen formase en llatitúes cercanes al Ecuador.

Ciclones polares[editar | editar la fonte]

Los ciclones polares son similares en comparanza y tamañu a los ciclones tropicales, anque xeneralmente tienen una vida más curtia.

Los ciclones polares tienen típicamente dellos cientos de quilómetros de diámetru y vientos fuertes (anque xeneralmente nun tienen la intensidá d'un furacán). A diferencia de los típicos ciclones tropicales estos desenvuélvense con una estrema rapidez, algamando la so fuercia máximo en 24 hores.

Los ciclones árticos tienen estenses árees de baxa presión nes rexones polares que tienen una débil rotación ciclónica con una máxima esplosión de 120 metros cúbicos.

Mesociclones[editar | editar la fonte]

Un mesociclón ye un vórtice d'aire, aproximao de 2 a 10 km de diámetru (mesoescala en meteoroloxía), dientro d'un tipu de nubes conocíes téunicamente como supercélulas por cuenta de la so autonomía. Cuando un mesociclón muerre, si la nube bastia, ésta tresmite la so inercia de rotación en capes más baxes estruyéndose en forma de nube embudo lo cual fai que s'amonte la rotación formando un tornáu.

Los mesociclones fórmense cuando hai fuertes cambeos na velocidá o direición del vientu a distintos niveles de presión atmosférica, lo cual conozse como cizalladura del vientu. La presencia de los mesociclones namái puede verificase con un Radar Doppler.

Ver tamién[editar | editar la fonte]


Referencies[editar | editar la fonte]

Enllaces esternos[editar | editar la fonte]